Идентификация

Номер от ИСУН BG05M2OP001-1.002-0002-C06
Наименование на проекта Дигитализация на икономиката в среда на Големи данни (ДИГД)
Бенефициент 000670602 Университет за национално и световно стопанство
Източник на финансиране ЕФРР ==> Наука и образование за интелигентен растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 30.03.2018
Дата на стартиране 30.03.2018
Дата на приключване 11.04.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Варна, гр.Варна
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Русе, гр.Русе
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Габрово, Габрово, гр.Габрово
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Пловдив, гр.Пловдив

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение предвижда създаване на Център за компетентност за "Дигитализация на икономиката в среда на Големи данни" в приоритетно направление на ИСИС "Информатика и ИКТ".  Предлаганият ЦК ще бъде ИКТ комплексна инфраструктура с интегрирани научно-изследователски организационни структури и със специален фокус върху прилагане на научните резултати в различни бизнес области на България. Предвиждаме този научноизследователски комплекс да бъде базиран върху най-съвременните научни и технологически световни достижения, международни и индустриални стандарти и най-добри бизнес практики, базирайки го върху водещите световни технологии. Към проекта са привлечени едни от най-изявените национални научни работници в областта на ИКТ инфраструктури за дигитализация на икономиката, базирани на Големи данни, като са привлечени и елитни специалисти от Европа, създавайки не само национална критична маса от учени от високо ниво и технологични разработчици, с добре дефинирана организационна структура и собствени изследователски и иновационни програми, но и създавайки център за компетентност уникален по своята същност и научни изследвания за Европа. Предвижданата структура на ЦК-ДИГД ще извършва от една страна научни изследвания, а от друга ще създава иновативни решения,  които ще осигуряват развитието на фирмите и организациите в България да осъществяват дигитализация на своята дейност с прилагане на ИКТ в среда на Големи данни. Дигитализирането на основни икономически области с прилагане на ИКТ средства и Големи данни ще създаде огромен национален потенциал за увеличаване на конкурентоспособността на българската икономика. В изпълнение на посочените дейности ще бъде създадена инфраструктура (съоръжения, ресурси и услуги за научната общност) за провеждане на научни изследвания и по-конкретно - научно оборудване, архиви и структурирана научна информация, обединени в облачна структура, обезпечени с необходимите за функциониране на системата хардуер и софтуер.
Дейности
  • Дейност: I. Дейности, свързани с изграждане и оборудване на ЦК: Изграждането на ЦК ще се реализира на 5 етапа: 1: СМР (проектен месец 1 (М1) - М9) за значително модернизиране на съществуваща база за научни изследвания с голямо въздействие върху качеството и количеството на научните изследвания. Обект на интервенция по проекта е преподавателска читалня в библиотеката на УНСС, която следва да се трансформира в Дейта център, който съществено ще се модернизира чрез преустройство на строителната архитектура на избраното помещение, окабеляване, електроинсталация, дизел генераторно и резервно захранване, климатизация и системи за сигурност. Тези дейности ще доведат до значително модернизиране на съществуващ обект (читалня) в модерен и високоефективен Дейтацентър за ЦК. 2: Доставка, монтаж и инсталация на хардуерни системи (М3 - М30) Изграждат се конкретно: 1) базови хардуерни компоненти: основна система, базирана на СУРБД работеща в паметта, в която се зареждат набор от ERP модули; Бизнес интелигентни системи и приложни системи; CMS, работеща с големи данни и за опериране на неструктурирани данни; BPM, чрез която се описват в стандартен вид нови или предстоящи за усъвършенстване бизнес процеси, които се моделират и оптимизират с оглед оптимално бъдещо дигитализиране; хардуер за изграждане на облачни структури; персонална компютърна техника за специалистите; хардуер за създаване на нови инфраструктури в университетските партньори; 2) Хардуерни компоненти за централизирани големи данни: осигуряване на централизирана Hadoop система за големи данни с възможности за мащабиране в рамките на 100-ци и 1000-ди Petabytes; 3) Разширение на специализиран супер компютър: включва закупуване на продукт за виртуализация на сървър и допълнителна памет. 3: Доставка и инсталация на софтуерни системи (М7 -М72) Изгражда се софтуерната функционалност на ЦК и конкретно: 1) ERP софтуер за основни дигитални процеси; 2) Система за иновативна дигитализация, при която, посредством описание на бизнес процеси чрез бизнес обекти и събития, се генерира автоматично програмен код, с който се създава работещ прототип на бъдеща дигитализация, както и ERP software; 3)Интегриране на системи за големи данни към цифрови процеси и тяхната обработка чрез специализиран софтуер за text mining и web mining и специализиран сървър с конектор за работа с Hadoop система за големи данни и 4) Пълно интегриране на всички компоненти за разпределени и централизирани системи и закупуване на лицензи. Етап 4: Мрежови системи, периферни устройства и хардуерни компоненти за развитие (М18-М48): изгражда се свързаността между партньорите и се осигуряват периферни устройства и компоненти за разширение на компютърните системи, както и се изграждат партньорски управляващи мрежи. Етап 5: Поддръжка и развитие (М18 - М72): 1) Анализ и оценка на функционалните характеристики и производителност; 2) Разширение на Hadoop със свободно свързани сървъри и 3) Развитие на хардуера и софтуера за подобрение на функционалните характеристики и производителност. Членовете на научния екип на ЦК ще бъдат включени в различни обучения, организирани от и за сметка на доставчиците на оборудване, като ще се приеме метода "обучение на обучители", които впоследствие да репликират придобитите умения към ползватели (университети, научноизследователски центрове, бизнес и публични организации, студенти). Чрез описаните етапи ще се създаде ЦК със съоръжения, ресурси и услуги за провеждане на научни изследвания по "Информатика и ИКТ" и конкретно за дигитализация на икономически сектори и бизнес процеси в среда на Големи данни. Предвиденият Център ще обхваща научно оборудване, архиви и структурирана научна информация, обединени в облачна структура, обезпечени с необходимите за функциониране на системата хардуер и софтуер. Инфраструктурата ще бъде съсредоточена във водещата организация, като ще има „разпръснати“ звена в партньорите за създаване на организирана мрежа от ресурси., Договорена стойност: 9 862 092.00 , Отчетена стойност: 10 049 786.40
  • Дейност: II. Дейности в рамките на ЦК, свързани с провеждане на независими НИРД : Дейността включва: 1) Извършване на пазарно ориентирани научни изследвания и развиване на нови технологии на високо международно ниво - конкретно това ще бъдат НИД на ЦК, свързани с разработването и предоставянето на научни услуги в областта на дигитализация на икономиката в среда на големи данни, като се предвижда разработване и предоставяне на 52 услуги за провеждане на научни изследвания и за обучение, обобщени в 2 категории – Научноизследователски услуги (30) и Системни научно-приложни услуги (22) (подробно описани в Анекс 1). Въз основа на тях са разработени работните пакети на НИД: РП1: Разработване на базови научноизследователски услуги, РП2: Създаване на ИКТ прототипни продукти, РП3: Практическото провеждане на научноизследователски услуги, РП4: Персонализирано прилагане на системните научно-приложни услуги. 2) Привличане на водещи изследователи и върхови специалисти за провеждане на научни изследвания на високо ниво в приоритетните области на ИСИС: в дейността на ЦК ще бъдат привлечени утвърдени учени, вкл. международни, като с конкретните лица са установени контакти с цел изграждане на устойчиво партньорство. 3) Въвеждане нови обучителни методи в практиката на центровете (подробно в т. 6.6. iii на Анекс 1). Обучение на обучители: като нова практика ще бъде въведено обучението на персонала на ЦК, които ще бъдат включени в различни форми на обучения за работа с изградената система. Научният екип на ЦК ще бъде разпределен за обучение по съответната икономическа дейност, за дигитализация на бизнес процеси, за използване и преобразуване на Големи данни, за провеждане на интелигентен анализ на Големи данни. Впоследствие, обучените експерти ще станат обучители на други изследователи в техните организации, като чрез този метод ще се мултиплицира ефектът от извършените специализирани обучения. Освен това, ще бъдат разработени софтуерни средства за обучение, свързано с дигитализацията на бизнес процесите. 4) Осигуряване на специализацията на изследователи и иноватори на високо ниво в приоритетните области на ИСИС: а) Обучения на лаборанти, инженери, млади научни работници и специализанти: предвиждат се обучение на инженерите, свързано с отделните технологически компоненти, с които се изгражда научната инфраструктура на Центъра, и което ще се извършва от доставчиците по проекта. б) Обучение/специализации на млади научни работници и специализанти, свързано с необходимостта от изграждане на капацитет от методологични знания и умения за работа със системи и прилагането им във определени функционални икономически области за работа с Големи данни (подробно в т. 6.5. iii от Анекс 1). 5)Развиване като лидери в конкурентните международни и национални иновационни системи (подробно в т. 6.3. Анекс 1): ще бъдат осъществени дейности за утвърждаване на ЦК като лидер чрез създаване на патенти или полезни модели; научни публикации на международни конференции; организиране на научни семинари; участие в нови проекти; организиране на срещи с представители на бизнеса; установяване на сътрудничество с участниците в Академични програми на водещи разработчици на нови информационни технологии. 6) Разработване на стратегически партньорства с водещи технологични изследователски организации и фирми в Европа и България (подробно в т. 6.3. Анекс 1) - предвижда се изграждане на сътрудничество в стратегически направления: изследване на резултати от програмни разработки на световните компании в областта; коопериране на академично ниво между доставчиците на такъв вид софтуер и университетите; анализ на приложимостта от работа на бизнес проекти за нуждите на ЦК; класифициране и оценка на създадени методи и модели за интегриране на големи данни в ERP системи; обмен на опит в практическото прилагане на Големи данни с ERP и създаване на съвместни научни публикации; съвместно разработване на учебни планове и програми за студентите. Посочените дейности ще бъдат реализирани самостоятелно от консорциума без външни доставчици., Договорена стойност: 2 245 068.20 , Отчетена стойност: 1 967 650.39
  • Дейност: III. Дейности, свързани с широко разпространение на резултатите от научните изследвания, при неизключителни и недискриминационни условия, включително чрез преподаване, бази данни със свободен достъп, открити публикации или софтуер с отворен код: В изпълнение на дейността се предвиждат следните стъпки: 1) Разработване и публикуване на научни статии в сборници с доклади на международни конференции и специализирани научни издания, с цел представяне на резултатите от провежданите научноизследователски дейности в проекта. Предвижда се да бъдат публикувани 10 бр. научни статии, както и 12 бр. научни доклади на международни конференции (представени в дейност II.). Чрез тези дейности ще се постигне реално популяризиране и разпространение на резултатите от проведените научни изследвания с широк международен отзвук. 2) Регулярно провеждане на срещи и дискусии с бизнес камари и асоциации, на които те да бъдат информирани за постигнатите резултати от научноизследователските дейности и да бъдат обсъждани и идентифицирани подходящи бизнес обекти за внедряване на тези резултати; 3) Организиране на работни семинари с представителите на фирми от различни функционални области (съгласно икономическите области, покрити от проекта) за обсъждане на проблемите и възможностите за дигитализация на бизнес процеси в среда на големи данни. Предвижда се да бъдат организирани 12 бр. срещи и дискусии с бизнес камари и асоциации и работни семинари с представителите на фирми от различни функционални области, които ще се състоят през 5-та и 6-та година от изпълнение на проекта, когато са практически реализирани резултати от научни и изследвания, чрез които в конкретика и детайли да се изгражда взаимодействието с ползвателите и целевите групи. Тези работни срещи имат за цел да осъществят реално разпространение на резултатите в рамките на цялата страна и ще бъдат организирани от всеки проектен партньор. Всеки участник в проекта ще организира по една среща в 5-та и една среща в 6-та година от изпълнение на проекта, на които ще привлекат представители на множество браншови и частни организации в съответния регион. 3) Организиране на работни научни семинари, фокусирани върху теми от проекта, с учени от България и чужбина за представяне и обсъждане на идеите и резултатите от провежданата в проекта научноизследователска дейност. Предвижда се организация на 3 мащабни научни семинара – по един през 4-та, 5-та и 6-та година на проекта. 4) Организиране на заключителна конференция в края на проекта за представяне и обсъждане на получените резултати, както и за дискутиране на възможностите за разпространение на постиженията сред други потенциални потребители и за мултиплициране на ефектите от реализацията на проекта. В конференцията ще бъдат поканени да участват представители на всички целеви групи – представители на бизнеса, които са пряко заинтересовани от дигитализацията на бизнес процесите; български и чуждестранни учени, работещи в областта на дигитализация на бизнес процеси в среда на големи данни; представители на университетите, които предлагат обучение и извършват научни изследвания в областта на дигитализация на бизнес процеси и работа с големи данни; млади учени, докторанти, студенти. Заключителната конференция следва да се проведе от водещата организация., Договорена стойност: 11 402.00 , Отчетена стойност: 12 693.81
  • Дейност: IV. Дейности по трансфер на знания, когато се извършват от научноизследователската организация или инфраструктура : В изпълнение на дейност 4 се предвижда изпълнение на следните основни стъпки 1) Защита на интелектуална собственост В резултат от получените научни резултати, в основите на Центъра е заложено да бъдат създадени няколко резултата с висока стойност за интелектуална защита, които резултати ще бъдат обвързани със съответни патенти или полезни модели. Поради националния обхват на Центъра, патентите или полезните модели ще бъдат регистрирани в българския патентен офис, с възможност за тяхното разширение, съвмествно с индустрията, и регистрирането им в други международни патентни офиси.Всички получени научни резултати ще бъдат обменени със завършващи докторанти и магистри, които ще бъдат мотивирани за прилагането на тези резултати и патенти или полезни модели в свои spin-off компании. При създаване на spin-off компаниите, ако значението на научните резултати и патентите или полезните модели е съществено, то тези spin-off компании ще бъдат създадени съвместно с Центъра за компетентност.Регистрирането на патентите или полезните модели ще се извършва през 5та и 6та година. Портфолиото по интелектуалната собственост, която ще се разработи от ЦК, ще представляват патенти или полезни модели, които да осигуряват конкурентно предимство на ЦК. Патентът е форма на интелектуалната собственост, която се състои от набор от изключителни права, която ще бъдат предоставени на ЦК в замяна на публичното оповестяване на дадено изобретение. Полезният модел е идея или концепция която ще се създаде от ЦК, и която ще бъде резултат от творческа дейност, посочваща начините и средствата за постигане на конкретен технически резултат. 2) Иновативни компании За основните нови технологии, които се предвиждат да се създадат в ЦК, се планира да се формират стартиращи компании, които след края на 6-годишния период на проекта да заработят. Основни участници в тези стартиращи организации се предвижда да бъдат студенти и докторанти от партньорите, като ръководители първоначално на тези стартиращи организации могат да бъдат видни изследователи от ЦК. Предвижданите за създаване стартиращи компании ще бъдат в следните 9 области: Развитие на дигитализирани бизнес процеси в счетоводството, финансите, логистиката, човешките ресурси, маркетинга, веригите за доставки и услуги, производството, икономиката на строителството и в икономически обекти, използващи Internet ofThings устройства, които ще интегрират структурирани или преработени като структурирани данни от обсега на Големите данни. Посочените потенциални стартиращи компании ще могат да използват цялата научна инфраструктура на ЦК за своята дейност, като техните бизнес операции ще започнат от оперативни търговско-маркетингови дейности., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: V. Дейности за организация и управление на проекта: Обединението създава надежден екип за управление на проекта със следната структура: ръководител, заместник-ръководител и членове на екипа. За постигане на добра координация, оперативност на изпълнението на проектните дейности, и за осъществяване на оперативен контрол над работата на външните изпълнители ще бъде сформиран екип, който ще ръководи и координира проектните дейности, в съответствие с клаузите на сключения с Договарящия орган ДБФП. С оглед постигане на заложените по настоящия проект цели и резултати ще бъде изградена вътрешна система за мониторинг и оценка на изпълнението. Основната цел на тази система ще бъде да осигури текущ контрол върху изпълнението на дейностите и заложените резултати. Проектният екип ще изгради система за създаване, споделяне, контрол и общо ползване на документи с цел максимално ефективно и успешно изпълнение на проектните дейности, тяхното контролиране, координиране и отчитане. Изграденият екип за управление на проекта обхваща всички необходими специалисти за успешно изпълнение на всички предвидени проектни дейности, в т.ч и обезпечаване изпълнението и мониториране на договорите и дейностите за подготовка на изграждането/значителното модернизиране на инфраструктурата, и за строителство; за въвеждане и прилагане на системи за осчетоводяване, финансово управление и финансов контрол на дейностите и разходите по проекта; за администриране прилагане на правилата за държавни помощи и свързаната с това отчетност; за организиране, обявяване, провеждане на обществени поръчки и мониториране на изпълнението на договорите за възлагането им; за маркетинг и популяризиране; за администриране на правата по интелектуална собственост. Екипът има ангажимент да води точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проектните дейности, използвайки подходяща система за документация и счетоводно отчитане. Дейността се извършва по време на цялото времетраене на проекта. В процеса на изпълнение се предвижда провеждането на технически и финансов мониторинг на предвидените по проекта дейности. Пряката отговорност за осъществяване на контролните функции носи Ръководителят на проекта, които ще бъде подпомаган от координаторите по отношение на техническия мониторинг и от финансовите специалисти по отношение на финансовия мониторинг. За обезпечаване на ефективна координация на дейностите и партньорите се създава силно координационно звено, което обхваща лица от различни нива на екипа. Заместник-ръководител на екипа се явява и главен координатор, който обезпечава координацията на останалите членове на екипа, контролира и организира постъпващия документооборот от останалите членове на екипа. Главният координатор следи изпълнението на индикаторите по проекта и следи за спазване на всички приложими политики във връзка с изпълнение на проекта. Административният координатор обезпечава комуникацията между партньорите, координира документооброта от всички партньори по отчитане на изпълнените проектни дейности. Включени са координатори (5 бр. по 1 брой от проектните партньори извън водещата организация), които ще изготвят, контролират и организират отчетни документи във връзка с изпълнение на проектно дейности във всеки партньор. Вземането на решения се осъществява консенсусно с участие на всички членове на проектния екип. Решенията се утвърждават от ръководителя на екипа. , Договорена стойност: 816 656.66 , Отчетена стойност: 790 325.44
  • Дейност: VI. Дейности по информиране и публичност: Дейностите по информиране и публичност ще бъдат изцяло съобразени с единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация в програмния период 2014-2020. При изпълнение на дейностите по информиране и публичност Бенефициентът и всички партньори ще изпълняват условията за визуализация, съгласно Регламент № 821/2014. Дейността ще продължи през цялото време на изпълнение на проекта. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от Бенефициента, изрично ще се укаже съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на: - Емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - Упоменаване на Европейския фонд за регионално развитие и Европейския социален фонд (респективно Европейските структурни и инвестиционни фондове), които оказват подкрепа на проекта чрез ОП "НОИР"; - Общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта, Бенефициентът планира да информира обществеността за получената от фондовете подкрепа, като: 1) Водещата организация и всички участващи партньори ще включат в интернет страниците си информация за проекта; 2) 6 бр. билбордове ще бъдат поставени във всяка участваща организация съгласно изискванията, с минималният размер 50 х 70 см; 3) Бенефициентът и партньорите ще организират две публични събития за представянето на проекта – при стартиране на проекта и при финализирането му. Обществеността ще бъде информирана за провеждането им чрез прессъобщения и информация на интернет-страницата на Бенефициента, като на УО ще се предостави допълнително информация за публичните събития. При провеждане на публичните събития ще бъдат поставени 2 бр. банери, които да информират за наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС чрез съответния фонд и съфинансирането от държавния бюджет. След приключване на събитията ще се изготвят и публикуват прессъобщения, в които резюмирано ще се представи информацията за проекта. Текстовете ще се публикуват и на интернет-страницата на Бенефициента. 4) Ще се създадат брошури за проекта, които ще информират за наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС чрез съответния фонд и съфинансирането от държавния бюджет; 5) На закупеното оборудване по проекта ще бъдат поставени информационни стикери с необходимата визуализация, съгласно Регламент № 821/2014. 6) Интернет сайт - ще бъде създаден сайт на проекта, който ще отразява развитието на проектните дейности, ще публикува информация за провеждани научно-изследователски дейности и др. 7) Публикации: в специализирани за ИКТ сектора издания ще направени 4 бр. публикации относно проекта; 8) Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците и изпълнителите, ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на Европейските структурни и инвестиционни фондове., Договорена стойност: 27 862.00 , Отчетена стойност: 18 924.00
  • Дейност: VII. Дейности по независим външен одит: След реализиране на всички заложени по-горе дейности по проекта, ще бъде извършена цялостна проверка на разходваните средства за действителност, надеждност и обоснованост с адекватни разходно – оправдателни документи, за законосъобразност и целесъобразност на разходите. В одитния доклад одиторът ще сертифицира, че приложените сметки /приходна и разходна/ са коректни, надеждни и подкрепени с подходящите документи, и ще идентифицира допустимите разходи, извършени в съответствие с договора за безвъзмездна помощ. Целта на дейността е чрез осъществения контрол да се гарантира, че проектните дейности и управлението на финансовите ресурси е ефективно и ефикасно според заложените проектни цели. Одитният доклад ще бъде приложен към финалния отчет по проекта. , Договорена стойност: 11 880.00 , Отчетена стойност: 9 900.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: Институт по информационни и комуникационни технологии – Българска академия на науките, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: Икономически университет - Варна, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: Технически университет - Габрово, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: Русенски университет "Ангел Кънчев", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: Пловдивски университет "Паисий Хилендарски", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители
  • Изпълнител: КОНСОРЦИУМ ХАЙ-СПИЙД НЕТ ДЗЗД, Договорена стойност по проекта*: 862 681.20 , Отчетена стойност**: 862 681.20
  • Изпълнител: "Консорциум Биг Дейта Системс" ДЗЗД, Договорена стойност по проекта*: 3 824 408.40 , Отчетена стойност**: 3 824 408.40
  • Изпълнител: СИБОЛА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 66 666.00 , Отчетена стойност**: 66 666.00
  • Изпълнител: ИЗДАТЕЛСКА КЪЩА СВ.ГЕОРГИ ПОБЕДОНОСЕЦ, Договорена стойност по проекта*: 2 760.00 , Отчетена стойност**: 2 040.00
  • Изпълнител: ЕКВИВАЛЕНТ - 88 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 11 880.00 , Отчетена стойност**: 9 900.00
  • Изпълнител: "СТАКС" ООД, Договорена стойност по проекта*: 16 068.00 , Отчетена стойност**: 16 068.00
  • Изпълнител: КА ЕЛ ОФИС ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 056.00 , Отчетена стойност**: 816.00
  • Изпълнител: "БЪЛГАРИЯ ЕР И ПОСОКА" ДЗЗД, Договорена стойност по проекта*: 1 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "Рила Солюшънс" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 741 196.00 , Отчетена стойност**: 2 741 196.00
  • Изпълнител: ПАРАФЛОУ КОМУНИКЕЙШЪНС ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 063 283.60 , Отчетена стойност**: 2 063 283.60
  • Изпълнител: АЛЕКСАНДРОВ - П ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 72 000.00 , Отчетена стойност**: 6 440.00
  • Изпълнител: ЕНОПТА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 491 551.20 , Отчетена стойност**: 491 551.20
  • Изпълнител: ДИУЕЪР ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 65 919.60 , Отчетена стойност**: 65 919.60
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Научни изследвания, иновации: Брой нови изследователи в подпомогнатите субекти, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 32.00 , Достигната стойност: 102.74
Индикатор 2 Публични разходи за научноизследователска и развойна дейност (GOVERD плюс HERD) финансирани от предприятията като % от БВП, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 100.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Съвместни научноизследователски проекти, разработени между центровете (ЦВП и ЦК) и бизнеса, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 5.00 , Достигната стойност: 3.00
Индикатор 4 Новопостроени инфраструктурни комплекси в ЦВП и ЦК, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Научни изследвания, иновации: Брой изследователи, работещи в подобрени инфраструктурни обекти за научни изследвания, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 32.00 , Достигната стойност: 45.04

Финансова информация

Обща стойност на проекта 12 586 292.04 BGN
БФП 12 586 292.04 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 12 586 292.04 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 262 908.00 0.00 262 908.00 "Рила Солюшънс" ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Доставка, национално персонализиране, инсталиране, конфигуриране, тестване и поддържане на УЕБ БАЗИРАНА ERP СИСТЕМА, СЪДЪРЖАЩА КОМПЛЕКС ОТ ПРОГРАМНИ БИЗНЕС ФУНКЦИИ (БИЗНЕС МОДУЛИ) ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДИГИТАЛИЗАЦИЯТА НА БИЗНЕС ПРОЦЕСИ, ИНТЕГРИРАНА С CLOUDERA/HADOOP СИСТЕМА по проект „Дигитализация на икономиката в среда на Големи данни“ (ДИГД), № BG05M2OP001-1.002-0002“, Прогнозна стойност: 2 241 771.00
  • Обособена позиция 1: „Доставка, национално персонализиране, инсталиране, конфигуриране, тестване и поддържане на УЕБ БАЗИРАНА ERP СИСТЕМА, СЪДЪРЖАЩА КОМПЛЕКС ОТ ПРОГРАМНИ БИЗНЕС ФУНКЦИИ (БИЗНЕС МОДУЛИ) ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДИГИТАЛИЗАЦИЯТА НА БИЗНЕС ПРОЦЕСИ, ИНТЕГРИРАНА С CLOUDERA/HADOOP СИСТЕМА по проект „Дигитализация на икономиката в среда на Големи данни“ (ДИГД), № BG05M2OP001-1.002-0002“
    Изпълнител: "Рила Солюшънс" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 629 080.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Административни разходи, свързани с управление на проекта, Прогнозна стойност: 16 997.40
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Външен независим одит , Прогнозна стойност: 36 000.00
  • Обособена позиция 1: Външен независим одит
    Изпълнител: ЕКВИВАЛЕНТ - 88 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 11 880.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Доставка, инсталиране, конфигуриране, интегриране, тестване и поддържане на Национална специализирана високо скоростна мрежа за интегриране между партньорите и за обслужване на IoT устройства, Прогнозна стойност: 555 191.66
  • Обособена позиция 1: Доставка, инсталиране, конфигуриране, интегриране, тестване и поддържане на Национална специализирана високо скоростна мрежа за интегриране между партньорите и за обслужване на IoT устройства
    Изпълнител: КОНСОРЦИУМ ХАЙ-СПИЙД НЕТ ДЗЗД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 573 333.24
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Доставка, инсталиране, конфигуриране, тестване и поддръжка на СПЕЦИАЛИЗИРАНА ЦЕНТРАЛИЗИРАНА СИСТЕМА ПОД КЛЮЧ HADOOP за работа с Големи данни , Прогнозна стойност: 3 825 895.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, инсталиране,, конфигуриране, тестване и поддръжка на СПЕЦИАЛИЗИРАНА ЦЕНТРАЛИЗИРАНА СИСТЕМА ПОД КЛЮЧ HADOOP за работа с Големи данни
    Изпълнител: "Консорциум Биг Дейта Системс" ДЗЗД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 824 408.40
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Доставка, инсталиране, конфигуриране, тестване и поддържане на Централизирани и разпределени хардуерни системи за Управление на изследването при дигитализиране на икономиката в среда на големи данни с прилагане на облачно управление по проект "Дигитализация на икономиката в среда на Големи данни (ДИГД)" № BG05M2OP001-1.002-0002-C03 с три обособени позиции: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 1: Доставка, инсталиране, конфигуриране, тестване и поддържане на 9 специализирани хардуерни системи ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 2: Доставка и поддържане на 50 броя мобилни компютри ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 3: Доставка и поддръжка на 50 броя лазерни многофункционални устройства , Прогнозна стойност: 1 773 044.00
  • Обособена позиция 1: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 1: Доставка, инсталиране, конфигуриране, тестване и поддържане на 9 специализирани хардуерни системи
    Изпълнител: ПАРАФЛОУ КОМУНИКЕЙШЪНС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 952 180.40
  • Обособена позиция 2: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 2: Доставка и поддържане на 50 броя мобилни компютри
    Изпълнител: ПАРАФЛОУ КОМУНИКЕЙШЪНС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 75 223.20
  • Обособена позиция 3: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 3: Доставка и поддръжка на 50 броя лазерни многофункционални устройства
    Изпълнител: ПАРАФЛОУ КОМУНИКЕЙШЪНС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 35 880.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Избор на доставчик на кетъринг на събития, Прогнозна стойност: 30 744.00
  • Обособена позиция 1: Избор на доставчик на кетъринг на събития
    Изпълнител: АЛЕКСАНДРОВ - П ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 72 000.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител на строително-монтажни работи за значително модернизиране на съществуващи специализирани научно-изследователски инфраструктури - ЗОП 81/2018, Прогнозна стойност: 491 936.28
  • Обособена позиция 1: Строително-монтажни работи за значително модернизиране на съществуващи специализирани научно-изследователски инфраструктури
    Изпълнител: ЕНОПТА ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 491 551.20
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Инсталиране, конфигуриране и пускане в експлоатация на Софтуерна система за иновативна дигитализация на бизнес процеси за микро, малки и средни предприятия, по проект „Дигитализация на икономиката в среда на Големи данни“ (ДИГД), № BG05M2OP001-1.002-0002“ , Прогнозна стойност: 65 919.00
  • Обособена позиция 1: Инсталиране, конфигуриране и пускане в експлоатация на Софтуерна система за иновативна дигитализация на бизнес процеси за микро, малки и средни предприятия, по проект „Дигитализация на икономиката в среда на Големи данни“ (ДИГД), № BG05M2OP001-1.002-0002“
    Изпълнител: ДИУЕЪР ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 65 919.60
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: Инсталиране, конфигуриране, интегриране и пускане в експлоатация на Компютърна Система за Управление на Бизнес Процеси (Business Process Management- BPM) – „Система за ВРМ“, интегрирана със система за големи данни Hadoop и оперираща с данни на IoT устройства, по проект „Дигитализация на икономиката в среда на Големи данни“ (ДИГД), № BG05M2OP001-1.002-0002 , Прогнозна стойност: 53 667.10
  • Обособена позиция 1: Инсталиране, конфигуриране, интегриране и пускане в експлоатация на Компютърна Система за Управление на Бизнес Процеси (Business Process Management- BPM) – „Система за ВРМ“, интегрирана със система за големи данни Hadoop и оперираща с данни на IoT устройства, по проект „Дигитализация на икономиката в среда на Големи данни“ (ДИГД), № BG05M2OP001-1.002-0002
    Изпълнител: "Рила Солюшънс" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 64 236.00
Процедура 11 Предмет на предвидената процедура: Информация и публичност. , Прогнозна стойност: 32 862.00
  • Обособена позиция 1: Изпълнение на мерки за публичност и визуализация по проект „Дигитализация на икономиката в среда на Големи данни“ (ДИГД), № BG05M2OP001-1.002-0002
    Изпълнител: КА ЕЛ ОФИС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 056.00
  • Обособена позиция 2: Изпълнение на мерки за публичност и визуализация по проект „Дигитализация на икономиката в среда на Големи данни“ (ДИГД), № BG05M2OP001-1.002-0002
    Изпълнител: "СТАКС" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 13 200.00
  • Обособена позиция 3: Изпълнение на мерки за публичност и визуализация по проект „Дигитализация на икономиката в среда на Големи данни“ (ДИГД), № BG05M2OP001-1.002-0002
    Изпълнител: ИЗДАТЕЛСКА КЪЩА СВ.ГЕОРГИ ПОБЕДОНОСЕЦ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 760.00
  • Обособена позиция 4: Изпълнение на мерки за публичност и визуализация по проект „Дигитализация на икономиката в среда на Големи данни“ (ДИГД), № BG05M2OP001-1.002-0002
    Изпълнител: "СТАКС" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 868.00
Процедура 12 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на самолетни билети редовни полети при служебни пътувания в страната и чужбина на преподавателите, служителите, членовете на Студентския съвет и други лица, командировани от УНСС, Прогнозна стойност: 225 000.00
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на самолетни билети редовни полети при служебни пътувания в страната и чужбина на преподавателите, служителите, членовете на Студентския съвет и други лица, командировани от УНСС
    Изпълнител: "БЪЛГАРИЯ ЕР И ПОСОКА" ДЗЗД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 200.00
Процедура 13 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на ресурси основани на знанието - масиви структурирана статистическа и маркетингова информация за функционални области., Прогнозна стойност: 69 000.00
  • Обособена позиция 1: Предоставяне на ресурси основани на знанието - масиви структурирана статистическа и маркетингова информация за функционални области.
    Изпълнител: СИБОЛА ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 66 666.00
Процедура 14 Предмет на предвидената процедура: Програмиране за къстамизиране на ИКТ продукти като услуга, настройка според изследванията на дигиталните процеса на ЕРП, Прогнозна стойност: 49 800.00
  • Обособена позиция 1: Програмиране за къстамизиране на ИКТ продукти като услуга, настройка според изследванията на дигиталните процеса на ЕРП
    Изпълнител: "Рила Солюшънс" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 47 880.00
Процедура 15 Предмет на предвидената процедура: Ъпгрейд на съществуващата научна инфраструктура със създаване на нови Локални Hadoop клъстера в партньори, включени към съществуващ Централизиран Hadoop клъстер, създаване на Разпределена база от данни, изграждане на Централизирана система за анализ и статистическа обработка на HDFS данни от всичките Hadoop клъстери и мрежово свързване на всичките Hadoop клъстери към съществуващия Суперкомпютър в ТехПарк София, Прогнозна стойност: 245 323.30
  • Обособена позиция 1: Ъпгрейд на съществуващата научна инфраструктура със създаване на нови Локални Hadoop клъстера в партньори, включени към съществуващ Централизиран Hadoop клъстер, създаване на Разпределена база от данни, изграждане на Централизирана система за анализ и статистическа обработка на HDFS данни от всичките Hadoop клъстери и мрежово свързване на всичките Hadoop клъстери към съществуващия Суперкомпютър в ТехПарк София
    Изпълнител: КОНСОРЦИУМ ХАЙ-СПИЙД НЕТ ДЗЗД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 289 347.96

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN