Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-2.001-0172-C03
Наименование на проекта Повишаване на енергийната ефективност на сграда на Гранично полицейско управление - Крумовград
Бенефициент 000235913 ОБЩИНА КРУМОВГРАД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 26.09.2016
Дата на стартиране 26.09.2016
Дата на приключване 12.12.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Кърджали, Крумовград, гр.Крумовград

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът има за цел повишаване на енергийната ефективност на сграда на Гранично полицейско управление - Крумовград. Настоящата сграда е с предназначение за административна сграда на ГПУ - Крумовград. 
Мерките за енергийна ефективност в сградата, обект на интервенция ще се изпълняват въз основа на извършено обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сградата, и обследване за установяване на техническите характеристики на сградата с изготвен технически паспорт. 
На етап реализация на проектното предложение ще бъде изработен инвестиционен проект, съгласно Закона за устройство на територията и Наредба 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. В инвестиционния проект ще бъдат включени всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници и всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване. Дейностите за енергийно обновяване ще удължат живота на сградата, ще намалят разходите за поддръжка и ще стимулират хората да останат да живеят в малките населени места. В резултат от изпълнението им ще се повиши енергийната ефективност на сградата на общината, ще бъдат намалени разходите за електроенергия, което ще доведе до освобождаване на ресурси, които да бъдат пренасочени за други дейности. Подобряването на енергийната ефективност на сградата е една от основните предпоставки за повишаване качеството на предлаганите услуги на местното население, намаляване на енергийното потребление и опазване на околната среда.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Настоящата дейност е избрана с цел: - Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели; - Оптимизиране на използването на проектните ресурси; - Постигане на ефективна координация и комуникация с партньори и изпълнители; - Изготвяне на документация по проекта; - Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта; - Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението. Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на партньорство, добро управление, отчетност и прозрачност. Проектът ще се управлява от екип в състав: ръководител, технически сътрудник - строителство и счетоводител и технически сътрудник - административна дейност. Екипът ще бъде сформиран при стартиране на проекта. Задълженията и отговорностите на членовете ще бъдат възлагани при спазване на ПМС №119/ 20.05.2014 г. Ръководителят на проекта ще бъде отговорен за ясното разпределение на отговорностите и задачите на отделните членове на екипа и възприемането на ефективна система за комуникация между тях. Той ще определи отговорник за изпълнението на всяка от заложените в проекта дейности. Членове на екипа ще провеждат ежемесечни работни срещи, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи. Екипът ще следи за осъществяването на план-графика, правилното разходване на средствата за постигане на проектните цели; контрол на заложените индикатори за изпълнение и резултат; осъществява връзка с лица и организации, които са свързани пряко или непряко с реализацията на проекта; анализира и обобщава информацията за напредъка на проекта в различните му етапи; осъществява връзката с Управляващия орган на програмата; осъществява вътрешния мониторинг на проекта и съдейства на Управляващия орган при провежданите на мониторинг; осъществява проверка на документите за разплащане – представени от изпълнителите по проекта; организира дейностите по осигуряване информация и публичност по проекта; изготвя междинни и финални доклади за техническо и финансово изпълнение; изготвяне на искания за верифициране на разходите, съгласно изискванията на Управляващия орган. Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Същите ще се актуализират и съхраняват подредени в определени за целта шкафове, визуализирани съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., Договорена стойност: 4 012.80 , Отчетена стойност: 3 050.79
  • Дейност: Подготовка и провеждане на процедури по ЗОП: Дейността по подготовката и провеждането на тръжните процедури ще гарантира прилагане на законовите разпоредби по отношение на възлагането на дейности на външни изпълнители. За целта община Крумовград ще проведе процедури за избор на външни изпълнители по реда на ЗОП. Тази дейност включва изготвяне и провеждане на следните процедури: - избор на изпълнител за извършване на инженеринг (проектиране, строително - монтажни работи и авторски надзор); - избор на изпълнител за изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проекта и извършване на независим строителен надзор; - избор на изпълнител за извършване на дейности по публичност и визуализация; - избор на изпълнител за извършване на одит. При избора на изпълнители ще се спазване Закона за обществените поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Проектиране, строително-монтажни работи и авторски надзор: Предвижда се изготвяне на работен проект съгласно ЗУТ, Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба по приложимите части в зависимост от допустимите и одобрени за финансиране дейности. Проектът ще бъде придружен с подробни количествено-стойности сметки по приложимите части. Работният проект ще бъде надлежно съгласуван с всички експлоатационни дружества и други съгласувателни органи. Съгласно чл. 142, ал. 4 и чл. 169 от ЗУТ ще бъде изготвен доклад за оценка на съответствието на проекта, въз основа на който ще бъде издадено разрешение за строеж. В инвестиционния проект ще бъдат включени всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност и всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване. Съгласно приложеното обследване за енергийна ефективност и техническо обследване на сградата се предвижда: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление „С“; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“, т. 2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки“); - изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническото обследване; - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Строителят ще изпълнява СМР за обновяване за енергийна ефективност за обекта в съответствие с издадените строителни книжа, условията на договора и изискванията на чл. 163 и чл. 163а от ЗУТ. Във връзка с точното спазване на инвестиционните проекти при изпълнението на СМР съответният външен изпълнител посредством отделни правоспособни лица, автори на приложимата проектна документация по части, ще осъществява авторски надзор съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за изпълнение. С осъществяването на надзор от проектантите - автори на отделни части на работния проект, се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Обстоятелствата, свързани със започване, изпълнение и въвеждане в експлоатация (приемане) на СМР за обновяване за енергийна ефективност, ще се удостоверяват със съставяне и подписване от участниците на съответните актове и протоколи съобразно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството., Договорена стойност: 188 331.57 , Отчетена стойност: 232 115.45
  • Дейност: Изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проекта и извършване на независим строителен надзор: Съгласно чл. 142, ал. 4 и чл. 169 от ЗУТ ще бъде изготвен доклад за оценка на съответствието на проекта, въз основа на който ще бъде издадено разрешение за строеж. P По време на изпълнението на СМР за обновяване за енергийна ефективност лицензиран консултант – строителен надзор (чл. 166 от ЗУТ) въз основа на сключен договор ще упражнява строителен надзор в обхвата на договора и съобразно изискванията на чл. 168 от ЗУТ. След приключване на всички СМР се съставя окончателен доклад от лицето, упражняващо строителен надзор, като прилага необходимите документи за назначаване на държавна приемателна комисия за въвеждане на обекта в експлоатация и издаване на разрешение за ползване., Договорена стойност: 10 307.56 , Отчетена стойност: 6 138.00
  • Дейност: Публичност и визуализация на проекта: С цел информиране на обществеността за целите, обхвата и резултатите от проекта и финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж" 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие, са предвидени мерки за информация и публичност. За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. В рамките на дейността са предвидени следните мерки за публичност и визуализация: 1. Изработване на информационна табела, съдържаща задължителната изискуема информация, относно параметрите на безвъзмездната финансова помощ. 2. Изработване на банер с информация за параметрите на безвъзмездната финансова помощ. 3. Изработване и поставяне на плакат с информация за проекта на входа на сградата, в който ще се упомене финансовата подкрепа на Европейския съюз и наименованието на финансиращия фонд. Минималният размер на плаката ще бъде формат А3. 4. Подготовка и отпечатване на 300 броя брошури за проекта. Ще бъдат изработени информационни материали - брошури в съответствие с насоките на ЕС, които ще информират местното население, медиите и заинтересованите лица за планираните мероприятия и графика за тяхното изпълнение. 5. Провеждане на публични мероприятия. Ще бъдат проведени две официални информационни събития - пресконференции: при стартиране на проекта и след приключване на инфраструктурните дейности по проекта, като на тях изрично ще се упоменава приноса на финансиращия орган 6. Две публикации в регионален вестник: при стартиране и финал на проекта. Първата публикация ще има за цел да информира обществеността за предвидените дейности по проекта и за финансиращата организация. Втората публикация ще бъде при приключване на проекта като ще бъдат изложени резултати от проекта и индикаторите, които са постигнати. 7. Периодични публикации на интернет страницата на община Крумовград., Договорена стойност: 2 006.49 , Отчетена стойност: 1 698.00
  • Дейност: Одит на проекта: Съгласно насоките за кандидатстване по настоящата схема, одита на проекта е една от задължителните дейности за проекти на стойност над 200 000 лева. Докладът за одит ще се приложи към окончателния финансов отчет на проекта. Одитът на проекта ще бъде извършен от квалифициран одитор. Изборът на изпълнител за одит на проекта ще бъде осъществен при спазване на разпоредбите на Закона за обществените поръчки. Дейността е необходима с оглед осигуряване на прозрачност и законосъобразност на разходите, ефективно и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазване на специфичните нормативни правила на ЕС. При изпълнение на дейността ще бъде спазвана Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС., Договорена стойност: 2 006.49 , Отчетена стойност: 2 280.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: ГЛАВНА ДИРЕКЦИЯ "ГРАНИЧНА ПОЛИЦИЯ" - МВР, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕНЕРДЖИ УЕЙ ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 412.00 , Отчетена стойност**: 2 102.69
  • Изпълнител: „ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ“ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 008.00 , Отчетена стойност**: 1 008.00
  • Изпълнител: ОДИТ КОНСУЛТ 2004 ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 280.00 , Отчетена стойност**: 2 280.00
  • Изпълнител: ДЗЗД "СОФТ ПРОЕКТИРАНЕ", Договорена стойност по проекта*: 225 633.60 , Отчетена стойност**: 232 115.45
  • Изпълнител: Габриела, Договорена стойност по проекта*: 1 665.30 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Анелия, Договорена стойност по проекта*: 640.50 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Асен, Договорена стойност по проекта*: 907.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "Р.М.Б.К." ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 690.00 , Отчетена стойност**: 690.00
  • Изпълнител: Боян, Договорена стойност по проекта*: 800.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Марийка, Договорена стойност по проекта*: 907.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Мюмюне, Договорена стойност по проекта*: 640.50 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ДЗЗД "Мотива Инвест Консулт", Договорена стойност по проекта*: 6 138.00 , Отчетена стойност**: 6 138.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение
  • Член на обединение: "СОФТ-Ю" ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: "ИНВЕСТ КОНСУЛТ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: "МОТИВА" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: "ИНВЕСТИЦИОННО ПРОЕКТИРАНЕ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Енергийна ефективност: Понижаване на годишното потребление на първична енергия от обществените сгради, Мерна единица: kWh/година, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 200 948.00 , Достигната стойност: 315 338.00
Индикатор 3 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 58.10 , Достигната стойност: 91.01

Финансова информация

Обща стойност на проекта 218 016.04 BGN
БФП 218 016.04 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 218 016.04 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 22 563.36 0.00 22 563.36 ДЗЗД "СОФТ ПРОЕКТИРАНЕ"

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Екип по проекта, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Асен Янков Хаджиев - ръководител проект
    Изпълнител: Асен
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 907.00
  • Обособена позиция 2: Мюмюне Хасан Ибрям-счетоводител
    Изпълнител: Мюмюне
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 640.50
  • Обособена позиция 3: Габриела Николаева Николова - технически сътрудник - административна дейност
    Изпълнител: Габриела
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 665.30
  • Обособена позиция 4: Боян Каменов Антонов - технически сътрудник - строителство
    Изпълнител: Боян
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 800.00
  • Обособена позиция 5: Марийка Тенчева Христозова-ръководител проект
    Изпълнител: Марийка
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 907.00
  • Обособена позиция 6: Анелия Стефанова Хаджиева-счетоводител
    Изпълнител: Анелия
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 640.50
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на дейности по публичност и визуализация , Прогнозна стойност: 2 006.49
  • Обособена позиция 1: ОП № 1 „Изработка, доставка и монтаж на информационни табели и изработка и доставка на печатни, информационни и промоционални материали“- запазена обществена поръчка съгласно чл. 12 от ЗОП
    Изпълнител: "Р.М.Б.К." ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 690.00
  • Обособена позиция 2: ОП № 2 „Подготовка и провеждане на публични мероприятия и публикации в регионални вестници“
    Изпълнител: „ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ“ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 008.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на инженеринг (проектиране, строително - монтажни работи и авторски надзор) , Прогнозна стойност: 188 031.57
  • Обособена позиция 1: Извършване на инженеринг
    Изпълнител: ДЗЗД "СОФТ ПРОЕКТИРАНЕ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 225 633.60
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на независим строителен надзор и изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проекта , Прогнозна стойност: 9 307.56
  • Обособена позиция 1: Извършване на независим строителен надзор и изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проекта
    Изпълнител: ДЗЗД "Мотива Инвест Консулт"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 138.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на обследване на сградата, Прогнозна стойност: 4 250.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики и обследване за енергийна ефективност
    Изпълнител: ЕНЕРДЖИ УЕЙ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 412.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на одит , Прогнозна стойност: 2 006.49
  • Обособена позиция 1: Извършване на одит
    Изпълнител: ОДИТ КОНСУЛТ 2004 ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 280.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN