Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

Проект „Укрепване общинския капацитет на Община Никопол“ ще предостави интегрирана подкрепа на Община Никопол в изпълнение на правомощията ѝ по Закона за социалните услуги (ЗСУ), Закона за хората с увреждания (ЗХУ) и Закона за личната помощ (ЗЛП). Чрез проекта ще се развие и укрепи капацитета на общината, което ще подкрепи процесите по реформиране на системата на социалните услуги и ще се улесни прехода към новите механизми на местно нива. За целта със средства по проекта ще се създаде фронт-офис, ще се извърши наемане, обучение и супервизия на персонала в общината, който има отговорности по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ в частта, свързана с насочването за ползване на социални услуги. По настоящата процедура се очаква 13 служители в Община Никопол да повишат компетенциите си, което ще гарантира качествено предоставянето на социалните услуги. Резултатите от проекта ще създадат гаранция, че Община Никопол разполага с достатъчен капацитет, за да реформира и модернизира своята дейност и качествено да изпълни новите си функции и задължения, въведени със ЗСУ, ЗХУ , ЗЛП, както и с приемането през 2024 година на Националната карта на социалните услуги на общините в Република България.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготовка за обезпечаване правомощията на Община Никопол по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офис ). Обучение и супервизия на персонала. Провеждане на разяснително-информационна кампания за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания.: Цел на дейността е да се подобри качеството и достъпа до социални услуги на територията на община Никопол, чрез: - осигуряване на подходяща работна среда и материално-техническа база за информиране, обслужване и насочване на граждани, вкл. от най-уязвимите групи на населението в общината; - повишаване компетентността на служителите в Община Никопол, осъществяващи дейности в съответствие с промените в законодателство в областта на социалните услуги и хората с увреждания, включително служителите ангажирани със секретариат и административно подпомагане на Съвета по въпросите на социалните услуги /по механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги/; - разработване и прилагане на нови подходи за популяризиране на политиките за социална защита, подобряване на достъпа до социалните услуги и социална подкрепа в Община Никопол. За целта в административната сграда на Община Никопол ще се ситуира фронт – офис. В него новонает служител ще осъществява дейности по изпълнение на задълженията и отговорностите на община Никопол по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. По проекта ще се извършва обучение и супервизия на персонала, ангажиран по изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП, ЗХУ и по ЗСУ, в частта, свързана с насочване от общината за ползване на социални услуги. В процеса на обучението и супервизията общо 13 служители/в т.ч. новоназначен 1/ на общината ще подобрят компетенциите си и ще повишат своя капацитет. Екипът за управление и изпълнение на проекта ще организира 2 информационни събития за представяне на социалните услуги и подкрепа от Община Никопол, пред потенциалните им ползватели и обществеността. В рамките на дейността ще се разработят информационни материали/дипляни/, популяризиращи възможностите за ползване на социални и интегрирани здравно-социални услуги в Община Никопол, възможностите които се предоставят чрез механизма за личната помощ, както и тези и за осигуряване на достъпна среда за хората с увреждания. 17 700.29 5 815.96
Наемане на допълнителен персонал, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на община Никопол по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.: Цел на дейността е повишаване броя на служителите в Община Никопол, осъществяващи дейности в съответствие с промените в законодателство в областта на социалните услуги и хората с увреждания. Това ще осигури равен и навременен достъп до съвременни, качествени и устойчиви услуги на достъпна цена и насърчаване на достъпа до социална закрила на гражданите, вкл. най-уязвимите групи от населението на територията на Община Никопол. По проекта на трудов договор за срок от 23 месеца ще се наеме 1 Специалист "Социални дейности". Специалистът ще работи във фронт-офиса и ще осъществява дейности по изпълнение на задълженията и отговорностите на община Никопол по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. При необходимост безвъзмездно ще подпомага с техническа помощ дейността на Съвета по въпросите на социалните услуги. Новоназначеният служител, като част от целевата група по проекта, ще бъде включен в обучения и супервизии на служителите по дейност 1. Възнаграждението на новонаетия служител ще бъде осигурено от бюджета на проекта, б.р.1.1. 44 250.71 14 539.90

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.