Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 603 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда обособяване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в гр. Търговище с персонал, включващ мултидисциплинарен екип - социални работници, психолог, рехабилитатор и супервизор, здравен работник, домашни помощници, социални и лични асистенти. Предвиден е текущ ремонт на помещенията, обзавеждане и оборудване, за да са удобни и за хора с увреждания. Ще бъдат обособени помещения за социалните асистенти, за психологически консултации и здравен кът за манипулации и рехабилитация. Центърът ще предоставя комплекс от иновативни услуги за социално включване в общността и в домашна среда - подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги. Ще бъде осигурен достъп до услугите на минимум 90 потребители - хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Ще бъдат разработени правила/методология за дейността на Центъра, за да се гарантира качество на услугите и мултидисциплинарен подход. Персоналът на Центъра ще премине обучение - въвеждащо или поддържащо, и през целия период на проекта ще му бъде оказвана психологическа подкрепа, консултиране и супервизия с оглед предотвратяване на професионално прегаряне. На всички потребители ще бъдат изготвени социални оценки от които ще се определи каква услуга ще се предоставя: "домашен помощник", "личен, социален или здравен асистент", за социално включване, мотивационна и  психологическа подкрепа. Услугите ще бъдат предоставяни както в центъра, така и в домашна среда - мобилни услуги. Проектът ще се управлява от екип общински служители, които ще осъществяват мониторинг и контрол на дейностите и ще поддържат техническа и финансова документация и отчетност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Достъп до интегрирани услуги чрез Център за почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Дейността ще започне с информационна кампания, подаване на заявления, изготвяне на социални оценки и подбор на потребителите на услуги. Инфо-кампанията ще продължи по време на целия проект, заедно с предвидените в дейност 6 "Публичност" мероприятия и с ежемесечни публикации на интернет сайта на Община Търговище за услугите, които се предоставят и за начините за включване от нуждаещите се бенефициенти. В общината има голямо търсене на услуги в домашна среда и на услуги в общността. Общинската администрация има опит в предоставянето на услуги в домашна среда и разполага с база данни за лица, които са кандидатствали за предоставяне на такъв тип социални услуги по схеми по ОП "РЧР 2007-2013 г". По всички досега реализирани проекти за предоставяне на тези услуги броят на кандидатите за потребители многократно надвишава броя на осигурените места. Необхванати остават предимно възрастни хора и хора без степен на инвалидност, но с ясно осъзната потребност от домашни грижи, от социални контакти и желание да не бъдат в тежест на децата си. Кандидат-потребителите за проект „Нови алтернативи“ са близо 300 човека, от които в проекта са включени 84, които, след ново оценяване, ще бъдат участници в настоящия проект. Дейността включва обслужване на най-малко 90 потребители на услугата "домашен помощник" и/ или "личен/социален асистент" (след края на проект "Нови алтернативи). При стартиране на проекта ще се извърши подбор за да се назначи на трудови договори експертния състав (мултидиспиплинарен екип:) в Центъра: 3 бр. соц. работници с 8 ч. заетост три месеца преди и 2 бр. социални работници по време на услугата от 18 месеца, 1 бр. здравен работник (с медицинско образование) с 4 ч. заетост по време на услугата, по 1 бр. рехабилитатор/кинезитерапевт и психолог с по 2 ч. на ден за 18 м. Ще се разработи ясно и подробно разпределение на отговорностите на членовете експертния състав. Соц. работници ще извършват дейностите по: оценка на потребностите, изработването на индивидуалните планове, оценка на риска, графиците за предоставяне на услугите и др. Ще поддържат пряка връзка с потребителите и техните семейства, ще изработват месечните оценки на качеството, ще предлагат мерки за подобряване на работата. Предоставянето на услугата ще започне в началото на петия месец и ще се предоставя в продължение на 18 месеца. Тази услуга ще ползват минимум 90 души, като е възможно, след изготвяне на оценките да се увеличи общия брой на включените потребители. За осигуряване на високо качество на услугата ще има постоянна обратна връзка с потребителите и техните близки. Експертите и екипа ще правят мин. по 1 посещение за проверка на място за всеки потребител- мобилни услуги. Същевременно тези нов тип интегрирани услуги ще бъдат предлагани и на място в Центъра. Иновативният характер на услугата ще даде възможност да се надградят традиционно предоставяните услуги в дом. среда, а лицата от целевата група да получат допълнителната подкрепа, от която се нуждаят. Ще се разработят правила за дейността на Центъра и изисквания за комплекса от услуги. Водещ принцип в Методологията ще бъде поставянето в "центъра" на нуждите и потребностите на "отделния човек" и гарантирането на интегриран подход при предоставяне на услугите. В общата сума, записана под дейността са включени следните бюджетни пера: 1.1.Разходи за трудов и възнаграждения на физическите лица предоставящи услуги за лична помощ на потребителите: 314 551.12 лв.; 1.2. Разходи за трудови възнаграждения на физическите лица наети в центъра: 62 674.862 лв.; 2. Разходи за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл на физическите лица – супервизия: 516.00 лв.; 4. Разходи за материали и консумативи: 5 000.00 лв.; 9. Режийни разходи за Центъра, в т.ч. ток, вода, телефон и др: 4 480.00 лв. Посочените суми са без ДДС. Изборът на изпълнители за реализиране на дейността ще бъде извършен в съответствие с действащото национално и с европейското законодателство. Ще се спазват разпоредбите на ЗОП. 388 601.98 374 741.14
Обучение на персонала за предоставяне на услугите : Дейността ще бъде възложена за изпълнение на външен изпълнител. Ще бъдат обучени всички назначени домашни помощници и/или лични/социални асистенти (105 бр.), както и 5 бр. от лицата от мултидиспилинарния екип. Персонал, който не е преминал същото обучение по други процедури по ОП РЧР, ще премине въвеждащо обучение, а останалите ще преминат поддържащо или специализирано обучение. Одобрените кандидати ще бъдат разделени в две групи – преминали въвеждащо обучение по друга схема и не преминали такова обучение. За не преминалите, ще се организира еднодневно въвеждащо обучение по групи (дом. помощник, личен асистент, социален асистент), включващо следните теми: Въвеждащо обучение, за тези, които не са преминали такова: •общи познания за домашни грижи и необходимите умения; • основни задължения за „домашен помощник”, „социален асистент” и „личен асистент”; • специфика на грижите за възрастни хора и лица с увреждания; • методика за предоставяне на социалната услуга; • здравословни и безопасни условия на труд, въведение в процедурите за оказване на услуги с физически контакт; • работа с документи. За тези от тях, които са преминали въвеждащо обучение по друга схема, е предвидено еднодневно поддържащо обучение, за припомняне на основните моменти в работата, както и: • основни задължения и права на (личен асистент; социален асистент, домашен помощник); • етични стандарти в работата (принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.); • специфика на грижите за стари хора, за лица с увреждания, за терминално болни; • разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности; • умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт; умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.); • Методика за предоставяне на социалните услуги в общността „Домашен помощник”, „Личен асистент” и „Социален асистент” и Указания за организиране на работата по предоставяне на същите социални услуги в общността. 1 080.00 880.00
Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Дейността ще включва групови срещи с персонала за оказване на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги. Предвижда се да се назначи на по-късен етап специалист по супервизия на граждански договор, който да работи и извършва услугата на 6 месеца. Неговата задача ще бъде осигуряване на професионална подкрепа на експертния състав на центъра. Срещите ще се провеждат веднъж на шест месеца, като е възможно при тези посещения да се провеждат и индивидуални консултации. По време на срещите и консултациите ще бъдат дискутирани ситуации при предоставяне на услугите, възможни реакции на потребителите и персонала, добри практики. Ще бъде оказвана подкрепа на персонала, за да бъде услугата качествена за потребителя и щадяща за служителите на центъра, за избягване на професионалното прегаряне. 516.00 0.00
Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Персоналът на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда включва мултидисциплинарен екип в състав: социални работници, здравен работник, психолог и рехабилитатор/кинезитерапевт. Социалните работници ще осъществяват индивидуални и групови консултации за мотивационна подкрепа на потребителите, ще организира масови мероприятия - посещение и разяснение дейността и функциите на дневен център за възрастни хора, възможно е посещение по пенсионерски клубове и тн., с цел социално включване на потребителите на услугите. Психологът ще предоставя индивидуални и групови консултации, с цел психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. Освен това Социалните работници и психологът ще оказват мотивационна и психологическа подкрепа и на близките и семействата на потребителите. Здравният работник ще предоставя медицински манипулации - мерене на кръвно и температура, поставяне на инжекции, смяна на превръзки и др. Услугите ще се предоставят в зависимост от индивидуалните планове на потребителите, изготвени на база социалните им оценки. Водещ принцип при планирането на услугите е поставянето в "центъра" на нуждите и потребностите на "отделния човек" в неравностойно положение. Мултидисциплинарният екип ще провежда работни срещи и при необходимост ще извършва промени в индивидуалните планове на потребителите, в зависимост от специфичните нужди, като се добавят нови услуги или отпадат предоставяни по-рано такива. Регулярно актуализация на индивидуалните планове ще се извършва на шест месеца, въз основа на текуща оценка на риска на потребителите на услугите. Екипът ще ползва за своята работа обособените и обзаведени помещения в Центъра за почасово предоставяне на услуги - за психологически и социални консултации и срещи с потребители и техни близки, за медицински манипулации и рехабилитация. Освен това мултидисциплинарният екип ще извършва мобилна работа и посещения в домовете на потребителите. За целта е заложено гориво. Всеки специалист ще изготвя съответната документация, която ще се съхранява в досието на съответния потребител. Работата на екипа ще се извършва и отчита по утвърдени графици и отчетни доклади. Предвидени за закупуване са материали и консумативи, които да обезпечат работата на мултидисциплинарния екип и тази на домашните помащници, личните/социални асистенти. 0.00 0.00
Дейности за текущ ремонт, обзавеждане и оборудване : Дейността включва текущ ремонт на сграда частна общинска собственост, която е ситуирана в непосредствена близост до централната градска част на гр. Търговище. Сградата е със застроена площ 83 м2, на един етаж, конструкцията и е полумасивна . Сградата е построена преди 65 години, след което не е извършван текущ ремонт, в резултат на който ще се обособят 4 стаи за изготвяне на документация, приемане на документи и бенефициенти и 1 стая - битов кът за почивка на персонала, свързани с коридор, предверие и санитарно помещение. Настояща ситуация: покрив: изгнили греди, счупени керемиди, пробити улуци. Необходима е частична подмяна на покривна конструкция, направа на дъсчена обшивка, полагане на подкеремидена мушама, подмяна на керемиди и олуци. Дограмата е много стара, дървена и изкривена, предвижда се цялостна подмяна на дограмата – врати и прозорци. Ремонтните дейности включват разширяване отворите на вратите за използване от хора с увреждания. Предвижда се изкърпване на външната подкожушена мазилка и фасадно боядисване.Подовете в стаите са със старо, проядено дюшаме, хлътнало на места, предвиденият ремонт включва подмяна на подови настилки в помещенията с ламиниран паркет, а пропуканата мозайка в коридора и стълбищата да се гранитогрес. Вътрешният ремонт на четирите стаи, предназначени за кабинети и една за кухненски бокс включва премахване на старите и захабени, олющени на места тапети, изкърпване на мазилка, гипсова шпакловка и латексово боядисване на стени и тавани. Санитарното помещение е с пропукани плочки фаянс предвидено е то да се разшири, за удобство на хората с увреждане, да се поставят нови фаянсови плочки по стените, а на пода - терикот. В цялата сграда ел. инсталацията е стара и опасна за използване, за това се предвижда нейната подмяна, вкл. контакти и осветителни тела. Коридора и стълбите в него ще се ремонтират, вкл. ще се постави подвижна рампа за инвалиди. Непосредствено до входа на сградата е предвиден ремонт на тротоарните настилки и поставяне на липсваща настилка от другата страна, тъй като от там се наводняват избените помещения. Ще се направи и външна топлоизолация с цел енергийна ефективност. Отоплението на сградата ще се извършва с помощта на закупените по проекта климатици. Предвидените ремонт, обзавеждане и оборудване, ще се извършат според специфичните потребности на хората с увреждания. Ще бъдат обособени помещения за работа на психолога, за консултации и срещи с потребители и техни близки, медицински кът за манипулации и рехабилитация. Предвидено е ситуирането на индивидуални работни места, като за целта ще бъдат закупени следните видове оборудване: 6 бюра, 6 офис и 8 посетителски стола, 1 диван триместен, 6 рафта и 10 стелажа за документи, 2 двукрилни гардероба, 1 ниска маса, 1 метален шкаф, 1 медицинска кушетка, 10 бр. апарат за кръвно налягане, 4 закачалки, 4 климатика. Съобразно спецификата на работата е необходимо да разполагат със следните технически средства:: 3 бр. стационарни компютърни конфигурации, вкл. софтуер, 3 бр. стационарни телефони, 3 бр. лазерно мултифункционално устройство. 60 000.00 60 216.00
Публичност : Цел на дейността: Осигуряване на информация и публичност за финансиращата програма – ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. и Европейския социален фонд.Дейността включва информиране на обществеността чрез: - начална конференция за информиране на обществеността за проектните дейности и иновативните социални услуги - заключителна конференция за представяне резултатите от проекта - публикации в местни и регионални медии - информация за реализираните дейности по проекта на сайта на община Търговище За визуалната идентификация на проекта ще бъдат изготвени табела за помещението на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда. Ново закупеното обзавеждане и оборудване ще е визуализирано за помощта от ЕС. Обхват на дейността: Бенефициентът е длъжен „да направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че договорът се финансира или съфинансира от Европейския социален фонд.“, съгласно Общите условия на ДБФП. Затова ще бъдат предприети мерки в съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Във всички обяви или публикации, свързани с договора, както и на планираните пресконференции, бенефициентът ще изпълнява задължението си да уточнява, че договорът е получил финансиране от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. В процеса на изпълнение ще бъдат спазвани задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС, техническите характеристики, начините и методите за тяхното изпълнение на ниво конкретен проект, съобразно указанията, дадени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. По време на изпълнението на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа, като: • Включи на уеб – сайта си (http://www.targovishte.bg), кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз; ще бъдат публикувани обяви и условия за набиране на представители от целевата група и др., списъци на включените и ежемесечно напомняне за възможност за включване в дейностите по проекта; • Постоянна обяснителна табела, която ще бъде поставена на входа на сградата, в която ще се реализират проектните дейности – 1 бр. • Публични събития (пресконференции): начална – за представяне на проекта и заключителна – за представяне на резултатите от проекта– 2 бр. • Информационен банер, който ще бъде поставян при провеждане на публичните събития и ще поставен в сградата – 1 бр.; • Информационни стикери, които ще бъдат поставени на закупеното оборудване по проекта на подходящо място и размер на повърхността на оборудването – 66 бр. • 6 Прессъобщения в местните медии Етапи на изпълнение: За изпълнение на дейността са обособени три етапа: Етап 1. Изпълнението на дейността ще бъде възложено на изпълнител, по реда на ЗОП Етап 2. Изпълнение на планираните дейности, съгласно описанието на дейността. Етап 3. Отчитане на мерките за информация и комуникация. Изготвяне на необходимия доказателствен материал за предприетите мерки: снимки, копия от статии, линкове към уеб-сайтове, присъствени списъци от публични събития и др. 4 800.00 4 000.00
Организация и управление : Дейността включва сформиране на екип за управление на проекта в състав: ръководител, координатор, технически сътрудник, счетоводител. Членовете на екипа са служители на община Търговище. Екипът ще администрира проекта, ще мобилизира ресурси за неговото изпълнение и ще осъществява мониторинг на изпълнението на проектните дейности. Ще се провеждат регулярни месечни работни срещи и срещи при необходимост, както и срещи с изпълнители. Екипът ще разработи процедури за подбор на потребители и на персонал на Центъра, както и процедури за жалби и оплаквания. Екипът ще създаде и поддържа досиета на потребителите и персонала с необходимата документация - договори, индивидуални планове, отчети, графици, и ще извършва проверки на място. Екипът ще изготвя технически доклади, финансови отчети и искания за плащане - междинни и окончателни, и ще поддържа и архивира досие на проекта с техническа и финансова документация. 45 000.00 42 043.27

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.