Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект цели с изпълнението си да окаже подкрепа на служителите от общинска администрация-Крушари, ангажирани с реализиране на правомощията на местната власт в областта на Закона за социалните услуги и правилника за неговото прилагане, Закона за хората с увреждания и Закона за личната помощ. Целта е оптимизиране качеството на предоставянето на публични услуги, ефективни, ефикасни и комплексни социални услуги за най-уязвимите групи от обществото. Проектът цели и да гарантира равен достъп до индивидуализирани социални услуги, адекватни на потребностите на лицата, както и правото на всяко лице на подкрепа за живот в домашна среда. Като цел на проекта се поставя и интеграцията на лицата от уязвимите групи за преодоляване на социалното изключване.Община Крушари предоставя различни като набор и насоченост социални услуги. Втора година без прекъсване най-уязвимите членове на местната общност са потребители на социални услуги „Лична помощ“ и „Асистентска подкрепа“ съгласно Закона за личната помощ и Закона за социалните услуги. Успоредно с това представители на различни целеви групи се обгрижват в Дом за стари хора-с. Добрин, ЗЖЛУИ, Център за социална рехабилитация и интеграция, Домашен социален патронаж, проекти по предоставянето на Топъл обяд. Общината разполага с експертен капацитет, но служителите са малко като численост и изключително натоварени. Проектът планира включване на задължителна дейност, свързана със супервизия за общинските служители, ангажирани с администрирането на социалните услуги. Обучения на същите служители ще бъдат проведени и във връзка с ангажиментите на общините по насочване на кандидат-потребителите към подходящи социални услуги. Допълнително ще бъде нает един нов служител за срока на реализиране на проекта, чието работно място ще играе ролята на координационен център за информиране, консултиране и насочване на нуждаещите се към подходящ като вид и интензитет на предоставяне на подходяща социална услуга.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Наемане на персонал, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги: Основната цел на дейността е подкрепата за реформиране на социалните услуги и улесняване на прехода към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. Подкрепата ще се състои в: - Сключване на трудов договор с един нов служител; - Определяна със заповед двама настоящи служители от Общинска администрация – Крушари; Етапи за изпълнение ва дейността : 1. Организиране и реализиране на процедура за подбор на персонал – 1 нов служител, ангажиран с реализирането на социалните политики в общината; 2. Сключване на трудов договор с лицето; Разписване на задълженията и отговорностите в длъжностна характеристика; 3. Сключване на договори за допълнителен труд с настоящи служители от Общинска администрация – Крушари; 4. Подкрепа за изпълненията на задълженията по ЗСУ, ЗЛП, ЗХУ. Съгласно Закона за социалните услуги, общината отговаря за прилагането и спазването на стандартите за качество на социалните услуги, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет и осъществява контрол и мониторинг на тези услуги. Служители на общината, както и служителите ангажирани в предоставянето на социални услуги на територията на общината, извършват дейности по консултиране и информиране във връзка с насочването на кандидат-потребителите към подходящи социални услуги. Задълженията на община Крушари по ЗЛП, „Асистентска подкрепа“ са възложени на служители от двете дирекции, структурирани в ОА – Крушари. Ангажираните служители са натоварени и с други преки задължения, свързани с функционирането на административната структура. Това налага наемането на допълнителен персонал цел укрепване на общинския капацитет при предоставянето на услугите. Ще бъде назначен нов служител на трудов договор за срок от 12 месеца на длъжност „Сътрудник социални дейности“. В проекта със заповед ще бъдат определени и двама настоящи служители на администрацията за същия период. В заповедите ще бъдат определени техните ангажименти, свързани с подпомагане изпълнението на задълженията на общината по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ. Ангажиментите си същите служители ще изпълняват в рамките на работното време по основното правоотношение, предвид обективната възможност на кандидат-потребителите да потърсят и получат консултации, насочване, информиране в рамките на работното време на администрацията. През първия месец ще се извърши процедура по подбор на новия служител, като обявата за това ще бъде публикувана на сайта на община Крушари. Екипът за управление на проекта ще изготви критериите за подбор, като ще проведе и самата процедура. Възнагражденията на новите служители ще бъдат определени при спазване на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР 2021-2027. Размерът на почасовото възнаграждение на наетите по проекта настоящи служители ще бъде съобразен с размера на почасовото им възнаграждение, определен с акта им за назначаване или основния им трудов договор. 23 801.43 21 412.04
Създаване на работна среда, обучение и супервизия на новонаетия персонал, планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, включително за разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги в Община Крушари: В рамките на дейността, са включени следните поддейности: 1.) Подготовка за осигуряване на правомощията на общините по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт офис). За ефективното изпълнение на проекта в сградата на Общинска администрация - Крушари ще бъде ситуиран фронт-офис (координационен център), в който ще се създадат условия за разкриване на работно място за новоназначеният служител. Достъпът до фронт-офиса е обезпечен с прилежаща към сградата на администрацията рампа за инвалидни колички. Предвижда се същият да бъде разположен на първия етаж от административната сграда. Офисът ще бъде оборудван с подходящо място за сядане, писане (попълване на заявления), консултиране. Обстановка, която ще бъде създадена, ще предполага максимална функционалност с възможност за индивидуални консултации и разговори с лицата, потърсили съдействие за реализиране на правата им в контекста и специфичните цели на предлагания проект. 2.) Обучение и супервизия на персонала, ангажиран с изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. За повишаване на професионалните умения и административния капацитет ще бъдат организирани и проведени обучение и супервизия на новонаетия служител, както и на служителите пряко ангажирани в изпълнението на правомощията по ЗСУ, ЗИХУ и ЗЛП. Планираното обучение на служителите ще бъдат свързани с изпълнение на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Темите, които ще бъдат включени в обучителните модули ще са адекватни на идентифицираните потребности. В обучителните панели ще бъдат очертани основни законови постановки в областта на услугите, задълженията, правата и отговорностите на всеки служител, включен в проекта. За преодоляване на професионалния стрес и напрежение, е планирано провеждане на супервизия. В обучение и супервизия ще бъдат включени служители на Общинска администрация, както и административен персонал от социални услуги - държавно делегираните дейности, предоставяни от община Крушари. 3.) Подкрепа на общините за планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, включително за разработването на програми за развитие на качеството на социалните услуги: В рамките на поддейността ще бъде извършено проучване на социалните услуги, предоставяне от община Крушари като доставчик. Проучването ще обхване Дом за стари хора – с. Добрин, Защитено жилище за лица с умствена изостаналост – Крушари, Център за рехабилитация и социална интеграция – Крушари, както и проучване на крайните потребители получаващи услуги по ЗХУ, ЗЛП и асистентска подкрепа. Целта на дейността е да се преразгледат и в случай на необходимост да се ревизират, разработените системи за управление на качеството на социалните услуги, като се предложат програми за развитие на качеството на всяка социална услуга. Проучването ще бъде извършено както в самата услуга чрез анализ на наличната документация, свързана с разглежданата материя, така и със срещи-разговори с персонала и крайните потребители на услугата. 9 520.57 8 564.81

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.