Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 602 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Укрепване на капацитета на община Борино" предвижда подкрепа в изпълнението на правомощията на община Борино по Закона за социалните услуги (ЗСУ), Закона за хората с увреждания (ЗХУ) и Закона за личната помощ (ЗЛП). Подкрепата ще се състои в наемане на нов служител, обучение и супервизия. На трудов договор ще бъде  назначен един служител за период до 6 месеца.
Към настоящия  момент, община Борино в качеството си на доставчик предоставя услугата "Лична помощ" и услугата "Асистентска подкрепа", организира и ръководи дейностите по предоставянето на  услугите - провеждане на разяснително-информационна дейност; сключване и прекратяване на трудови договори с асистентите; поддържане индивидуално досие на всеки ползвател; представяне на отчет за предоставената лична помощ, въз основа на отчетите на асистентите на личната помощ; поддържане на актуален списък за кандидатите за асистенти; поддържане на регистър за жалбите и сигналите; посредничество за уреждане на споровете между ползвателя на съответната услуга и неговия асистент; извършване на мониторинг на услугите; заплащане на асистентите възнаграждение въз основа на брой отработени часове; изготвяне на отчети за броя на ползвателите и др.
По ЗСУ общината отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния бюджет, извършва насочване и осъществява контрол и мониторинг.
Община Борино е малка община, не разполага с необходимия капацитет и не е възможно всички задължения и отговорности да бъдат изпълнени в пълнота. Съгласно определеният размер на БФП по общини, може да бъде наето едно лице на трудов договор за период до 6 месеца.
В същото време има необходимост от провеждане на обучение и супервизия.  
В дейностите по проекта ще бъдат включени общо 3 служители.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Наемане, обучение и супервизия на персонала: Основната цел на дейността е подкрепа реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на прехода към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. Подкрепата се състои в наемане на нов служител и провеждане на обучение на персонал за качествено предоставяне на услугите по Закона за социалните услуги (ЗСУ), Закона за лична помощ (ЗЛП) и Закона за хората с увреждания (ЗХУ). Етапи за изпълнение на дейността: 1. Подбор на кандидат - нов служител, ангажиран с политиките в социалната сфера. 2. Сключване на трудов договор с лицето. Разписване на задълженията и отговорностите в длъжностна характеристика. 3. Подкрепа за изпълнение на задълженията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. 4. Провеждане на обучение и супервизия. По закона за социалните дейности, общината отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет и осъществяват контрол и мониторинг на тези услуги. Служители на общината извършват консултиране и информиране във връзка с насочването за ползване на социални услуги, както и задълженията, произтичащи от чл. 73 от ЗСУ. Община Борино е малка с малък брой административен капацитет и изпитва нужда от наемането на допълнителен персонал, който да бъде в помощ при администрирането на социалната услуга „Асистентска подкрепа“ и механизма за лична помощ, съгласно Закона за личната помощ. Това налага назначаването на допълнителен персонал по проекта за по-плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ. Допълнително, на трудов договор за срок до 6 месеца, ще бъде назначен служител на длъжност "Сътрудник социални дейности" /едно лице и кратък период, поради факта, че определените средства за общината са крайно недостатъчни/. През първия месец ще се извърши подбора. Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на община Борино, вкл. публикуване на информация за кандидатстване на официалната интернет страница на общината. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критериите за подбор. Възнаграждението на назначеното лице ще се формира на база Наредба за стандартите за заплащане на труда на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на социални услуги, които се финансират от държавния бюджет. За повишаване на общинския капацитет ще бъде организирано и проведено обучение на новият служител и супервизия на двама служители, които участват в изпълнението на правомощията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП - един новоназначен служител, заместник кмет и началник на отдел "ОКЕТЕСД". На обучението ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на служителя, участващ в дейността. С цел оказване на организационно-методическа подкрепа на персонала /другите две лица/, се предвижда провеждането на супервизия. Дейностите по обучение и супервизия ще бъдат възложени на външен изпълнител. Предвижда се в тях да вземат участие общо 3 служители, от които един новоназначен. 8 467.00 8 467.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.