Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към нуждата от намаляване генерирането на битови хартиени отпадъци от домакинствата и разумно използване на природните ресурси (горите), чрез повторното им използване за творчески цели, включително за организирани групови и индивидуални арт занимания.
Целева група: Населението на територията на страната. Преки участници в дейностите по проекта - 500 домакинства/1500 лица.
Дейности:
1 „Изпълнение на демонстрационен проект“:
- Проучване на потреблението на използвана хартия на национално, регионално, местно ниво в България;
- Развитие на методология за повторна употреба на отпадъчна хартия за творчески цели;
- Създаване и разпространение на рециклиращ и арт комплект за работа у дома; 
- Определяне и събиране на методите;
- Създаване на електронна книга за метода;
- Създаване на образователно видео;

2 „Кампании за популяризиране на резултатите от проекта“ :
- Работни срещи за обмен на добри практики със заинтересовани страни;
- Организиране и провеждане на семинари за методите, насочени към целевите групи;
- Разпространение на резултатите от проекта на национално ниво, чрез социални мрежи и онлайн-портал;
- Засаждане на дървета в различни региони на страната.

3 „Организация и управление на проекта“

4 „Информация и комуникация“

Преки резултати (продукти)
- образователно видео и електронна книга за методологиите за творческо рециклиране на използвана хартия в бита;
- засадени дървета в различни региони от страната;
- реализиране на семинари за техниките за творческо рециклиране на използвана хартия;
- създаден рециклиращ и арт комплект за работа у дома и разпространен до крайни ползватели;

Непреки резултати (общи)
- засилване на сътрудничеството между партньорските организации;
- развитие на уменията за творчество на целевите групи;
- овластяване на гражданското съзнание на партньорите и целевите групи;
- осведоменост за еко-устойчиво поведение и отговорно потребление, включително за разделно събиране на хартия.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изпълнение на демонстрационен проект: Дейността е насочена към постигане на проектна цел 1 Предотвратяване генерирането на хартиени отпадъци в домашни условия, чрез изготвяне на методология и пособия за чрез повторната им употреба за творчески цели. Това предвиждаме да се реализира , посредством изпълнение следните под-дейности: - Проучване на потреблението на използвана хартия на национално, регионално, местно ниво в България. Проучването ще се провежда онлайн, по документи и анкетиране на минимум 200 домакинства/500 лица, като пряк резултат от под-дейността, събраната информация ще бъде предоставена във формата на доклад, включващ данни, констатации, заключения и препоръки; - Развитие на методология за повторна употреба на отпадъчна хартия за творчески цели, включваща минимум: описание на процеса, материалите, стъпките, необходимите средства и допълнителните изисквания за работна среда и безопасност при работа, които трябва да се спазват, както и насоки за практическото онагледяване, чрез различни информационни материали - Създаване и разпространение на рециклиращ и арт комплект за работа у дома; арт комплекта трябва да е съобразен с горната методология и да включва минимум тези елементи, които не са обичайно налични в домакинството.то на използвана хартия на национално, регионално, местно ниво в България (онлайн, по документи и анкетиране на минимум 200 домакинства/500 лица): като резултат от под-дейността, събраната информация ще бъде предоставена във формата на доклад, включващ данни, констатации, заключения и препоръки; - Развитие на методология за повторна употреба на отпадъчна хартия за творчески цели, включваща минимум: описание на процеса, материалите, стъпките, необходимите средства и допълнителните изисквания за работна среда и безопасност при работа, които трябва да се спазват, както и насоки за практическото онагледяване, чрез различни информационни материали - Създаване и разпространение на рециклиращ и арт комплект за работа у дома; арт комплекта трябва да е съобразен с горната методология и да включва минимум тези елементи, които не са обичайно налични в домакинството. 70 560.00 64 600.00
Кампании за популяризиране на резултатите от проекта : Дейността е насочена към постигане на проектна цел 2.Повишаването на осведомеността и общественото самосъзнание на гражданите за спазване на йерархията за управление на битовите отпадъци, чрез реализиране на инициативи за предотвратяване на отпадъците и за увеличаване на участието на гражданите в разделно събиране. Това предвиждаме да се реализира , посредством изпълнение следните под-дейности: - Създаване на електронна книга- ръководство за приложимата методология - текст, снимки и схеми в PDF формат; - Създаване на образователно видео за методологията - Изготвяне на информационен/рекламен видеоклип за дейността с продължителност минимум 1 минута (без заставките) - 1 бр - Работни срещи за обмен на добри практики със заинтересовани страни - 1 работна среща със заинтересовани страни в гр.София, за минимум 20 лица за 1 ден; - Организиране и провеждане на семинари за методите, насочени към целевите групи - 3 семинара, 1 в гр.София и 2 в провинцията (по един за Южна и Северна България) ; - Онлайн кампания за разпространение на резултатите от проекта на национално ниво, чрез социални мрежи и специално разработен онлайн-портал, включително: 1.Изграждане и развитие на соц. профили в социални мрежи, вкл. Създаване и управление на социални профили във основните платформи Изграждане на идентичност и на положителна репутация Ангажиране на потребителите Създаване на социални групи Използване на модерни софтуерни инструменти за оптимизация в социалните мрежи Публикуване на постове, с качествено и таргетирано съдържание - минимум 5 бр. Увеличаване на последователите - доклад със статистика. 2.Оптимизация на сайт за: Facebook Създаване и настройка на Facebook страница - 1 бр. Оптимизиране на Facebook страницата Поддържане на профила Реализиране на рекламни кампании във Facebook. Прилагане на стратегии за увеличаване на аудиторията 2.YouТube Създаване и настройка на Youtube канала - 1 бр. Качване на видео съдържание - минимум 1 бр. видео клип. Оптимизиране на клиповете Добавяне на Play Lists Добавяне на описание 4.Създаване на визуализация за кампанията . Изготвяне на снимков материал за кампанията (професионални снимки) - минимум 20 снимки. Изготвяне на лого на кампанията. 5.Допълнително ще бъдат изработени 1000 бр.дипляни за целите на кампанията(различни от тези с общо представяне на проекта), с представяне и контакти за допълнителна информация, които ще бъдат раздавани на възлови места. Материалите ще бъдат изцяло съобразена с изискванията, посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.” - Засаждане на дървета в различни региони на страната - 100 фиданки. (съчетани с провежданите семинари) В допълнение включените по проект лица от целевата група ще отчитат периодично в електронни форми, рециклираното и повторно използвано количество битови хартиени отпадъци. 27 308.00 22 760.00
Организация и управление на проекта: Дейността е ключова за цялостното изпълнение на проекта и има за цел да се гарантира качествено изпълнение на дейностите и ефикасно и ефективно управление на разходите по бюджет, посредством правилно управление на процесите по планиране, реализация, отчетност и контрол. В дейността се включва екипа за управление, състоящ се от Ръководител и Счетоводител , с разписани детайлни квалификация и отговорности. Дейността включва следните стъпки: Стъпка 1. Сформиране на екип, материално обезпечаване, организация и планиране на дейностите, включваща: - издаване на заповед и сключване на допълнителни споразумения/договори с екипа за управление, включително и определяне на детайлни характеристики за позицията/длъжността; - график за провеждане на избор на изпълнители по отделните дейности, съгласно ЗУСЕСИФ и тяхното възлагане; - актуализиране на графика за провеждане на дейностите (при нужда); - материално обезпечаване на екипа, посредством осигуряване на офис, 4 работни места, телефон/интернет свързаност/, копирна и принтерна техника и доставка на канцеларски материали и консумативи. Стъпка 2. Провеждане на дейностите и мониторинг на изпълнението, включително: - подготвяне на план за вътрешен мониторинг, включващ всички проектни дейности; - изпълнение на планираните дейности, съгласно индикативен график, сключени договори/възложени дейности/ с изпълнители; определяне на конкретен график за всяка една дейност; - провеждане на перманентен вътрешен мониторинг на всички дейности, включително спазването на общите условия на договора за безвъзмездна помощ; - участие в упражняването на външен мониторинг на изпълнението от страна на ДО или друг компетентен орган. Стъпка 3. Отчет и оценка на изпълнението на проекта: - изготвяне на отчет (доклад) за всяка една дейност от изпълнителя; документиране и съхранение на записите от дейността; - изготвяне на междинни и финален (краен) технически и финансов отчети (доклади) по проекта, включително и утвърдени статистически форми; - изготвяне на искане за възстановяване на изразходени средства по проекта и предоставянето им на ДО; - отчети и справки за вътрешни нужди на управлението на проекта . - вътрешната оценка за изпълнението на проекта, която ще обхваща както индикаторите за изпълнение , така и сериозността на срещаните проблеми, ефекта от цялостното изпълнение на проекта върху развитието на Общината (по основни показатели за заетост, сектор благоустройство/озеленяване и общ имидж). 14 400.00 10 698.40
Информация и комуникация: Целта на дейността е да се информира обществеността за целите и дейностите по проекта и ролята на ЕС , Националния бюджет и ОП "Околна среда" за предоставяне на финансовата помощ за неговата реализация. Дейността включва дейности в следната последователност: Стъпка 1. Избор на изпълнител без провеждане на процедура по ЗУСЕСИФ / ПМС 160 за услуга по "Публичност", включваща: 1.Изработка и поставяне на плакат за визуализация и публичност - 2 броя. Плакатите за визуализация ще съдържат логото на ОП «Околна среда» и всички необходими обозначения и ще са изработени с твърда основа. Те са са предназначени за офиса по проекта и залата, в които ще се осъществяват мероприятията. Минималният допустим размер на плаката е формат А3. Плакатът следва да съдържа следната текстова u визуална информация: - емблемата на ЕС u упоменаването „Европейски съюз"; - наименованието на съфuнансuращuя фонд - ЕВРР; - общото лого за програмен период 2014-2020 , със съответното наименование на финансиращата програма; - наименованието на проекта u главната му цел; - общата стойност на проекта, както u размера на европейското u националното съфинансиране, представен в български лева; - начална u крайна дата на изпълнение на проекта. 2.Отпечатване на 100 броя брошури, с информация за провежданите дейности по проекта. - При стартирането на проекта ще бъдат изработени и отпечатани брошури, които ще съдържат кратка информация за целите, дейностите по проекта и очакваните резултати. Те ще бъдат с технически параметри - А4, цветни, гланц, двустранни, минимум 80 г./м3 Брошурите ще бъдат разпространявани сред обществеността, с оглед популяризиране на настоящия проект, както и разпространение на идеята на проекта, която може да се приложи във всякакви организации, независимо от бранша и големината на организацията. Брошурите, публикациите u сертификатите от проведени обучения, следва да съдържат: - емблемата на ЕС; - упоменаването „Европейския съюз"; - наименованието на съфuнансuращuя фонд - ЕФРР; - общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма - ОП ОС; - наименованието на проекта; - адреса на Едuннuя информационен портал. 3.Публикации в интернет издания - 6 бр. Те са предназначени за информиране за старта на проекта, обявите за изпълнение на дейностите/мероприятия и за края на проектните дейности. Първите публикации трябва да съдържат подробна информация за одобрения за финансиране проект , като планираме да бъде направена в рамките на 10 дни от датата на възлагане на дейността по "Публичност и визуализация" . Всеки материал трябва да съдържа минимум следната информация: - емблемата на ЕС; - упоменаването "Европейския съюз"; - наименованието на фонда - ЕСФ; - общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма; - наименование на проекта; - общата стойност на проекта, както u размера на европейското u националното съфинансиране, представени в български лева. Стъпка 2. Провеждане на същинските дейности по "Публичност ". Всички дейности трябва да се изпълнят в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г по утвърден график, а именно: - указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне , в съответствие с графичните изисквания u правилата за визуална идентичност на: емблема на ЕС, общото лого за програмен период 2014-2020 г. и упоменаване на ЕФРР . - във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, когато се използван за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го оперативна програма Околна среда се осъществява с подкрепата на ЕСФ. - публикациите на старта и брошурите ще включват кратко описание на проекта, включително на неговите цели u резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз; 1 532.00 1 532.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.