Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

Целта на проекта  напълно кореспондира с целта на програмата и процедурата, а именно оказване на подкрепа на служителите, ангажирани с изпълнението на правомощията им по Закона за социалните услуги( ЗСУ), Закона за хората с увреждания(ЗХУ) и Закона за лична помощ (ЗЛП), гарантиране на равен достъп до социални услуги(СУ).
Целевата група по проекта са служители на Община Враца в отдел „Култура, спорт, туризъм, социални и младежки дейности“, както и други служители, ангажирани с правомощията по ЗХУ/ЗЛП и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общината за ползване на социални услуги и ръководителите на социални институции, предоставящи социални услуги на територията на общината.
В изпълнение на проекта ще бъдат реализирани следните дейности: създаване на фронт-офис; наемане, обучение и супервизия на персонала за прилагане на мерките по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ в частта, свързана с насочването от общината за ползване на социални услуги на общинско ниво; провеждане на разяснително-информационни кампании за предоставяне на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания.
В резултат от изпълнението на предвидените дейности ще бъде осигурена необходимата подкрепа и условия за повишаване на капацитета и експертизата на Община Враца за упражняване правомощията и задълженията на местната власт, свързани с прилагането на ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ и ще доведе до повишаване на ефективността и качеството на предоставяните услуги в общността за местните уязвими групи.
Реализацията на проекта ще допринесе за решаване на идентифицираните нужди и проблеми на целевата група.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Обезпечаване правомощията на Общинa Враца по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офис), в т.ч.: провеждане на информационно-разяснителни кампании, обучение и супервизия на персонала: Дейността обхваща няколко поддейности (ПД), разходите за които са планирани в бюджетен ред 2.1. Единна ставка: ПД 1. Обособяване на фронт-офис; ПД 2. Провеждане на разяснително-информационни кампании за личната помощ и социалните услуги и повишаване обществената информираност относно липсата на достъпност за хора с увреждания; ПД 3. Провеждане на обучение и супервизия на персонала. ПД 1.Обособяване на фронт-офис - в помещение - собственост на Община Враца, находящо се на административен адрес: ул. "Петропавловска" № 43 с цел осигуряването на подходяща работна среда за наетите по проекта служители. Сградата на Община Враца, Концертната зала и Библиотеката се намират в Централна градска част на ул. „Стефанаки Савов“ № 6, гр. Враца. Същите представляват свързано застрояване на три отделни сгради около правоъгълен вътрешен двор. Сградите са обемно-пространствено и функционално свързани. Помещението - обект на текущ ремонт се намира в частта от сградата, предназначена за Регионална библиотека "Христо Ботев" - град Враца, намираща се на ул. "Петропавловска" № 43, Акт № 3510 за поправка на Акт за публична общинска собственост №3490/11.08.2020 г., самостоятелен обект в сграда с идентификатор 12259.1020.197.1.2 по КК на гр. Враца, находящ се на етаж 1 в сградата, с предназначение за делова и административна дейност, с площ 41,05 кв.м. Помещението е непригодено за експлоатация. Намира се на кота 0,00, с дървена дограма, тухлени неизмазани стени и подова настилка от дървено компрометирано дюшеме. В помещението има неработеща електрическа инсталация. До момента помещението е използвано за склад. Характерът на бъдещия ремонт е текущ, тъй като няма изменения в конструкцията на помещението. Ремонтът предвижда подмяна на дограма, направа на настилка от гранитогрес, окачен таван тип "Армстронг", облицовка стени с гипсокартон, подмяна на съществуваща електрическа инсталация, отваряне на вход на кота тротоар по ул. "Петропавловска", съгласно изготвена количествено - стойностна сметка с прогнозна стойност 32 824,51лв. с ДДС в бюджетен ред 2.1. Единна ставка и срок за изпълнение на ремонтните дейности от 60 календарни дни след изпращане на Възлагателно писмо до изпълнителя. 97 200.57 5 294.96
Наемане на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на Община Враца по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги: Целта на дейността е сформирането на функциониращ екип от специалисти, които да бъдат ангажирани с изпълнението на правомощията на Община Враца по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, във връзка с нарасналия обем от функции и задължения на общините с оглед прилагането на новите нормативни изисквания в областта на социалните услуги. За качественото изпълнение на задълженията и отговорностите на Община Враца по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общината за ползване на социални услуги, в изпълнение на проекта ще бъде направен подбор на персонал и ще бъдат наети двама нови служители, които ще изпълняват своите задължения в новообособеното помещение/фронт-офис в сградата на Община Враца.Те ще имат конкретни задължения, посочени в длъжностна характеристика, съобразени с дейностите, описани в проекта. Функционално, новоназначените 2 лица ще работят по прилагане на мерките по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общината за ползване на социални услуги. Назначените служители ще са пряко ангажирани да предоставят информационно-разяснителни мерки, свързани с предоставяните услуги и др. Новоназначените 2 служители на длъжност сътрудник "Социални дейности" ще са на пълен работен ден за период от 20 месеца с общ размер на трудовото възнаграждение в размер на 59 610,00 лева. Освен новоназначените лица, в разходите за персонал са предвидени допълнителни възнаграждения на база основна работна заплата на 12 служители на Общинска администрация Враца за период от 20 месеца с общ размер 183 391,43 лева. Дейностите по проекта ще бъдат вменени на гореописаните служители със Заповед на кмета в рамките на установеното работно време. Посочените 12 лица ще подпомагат работата на новоназначените лица в обособеният фронт- офис и ще им бъдат вменени допълнителни задължения. Част от задълженията им ще бъдат свързани с подпомагане методически цялостната дейност по реализиране на социалната политика на община Враца; проучване, събиране и систематизиране на информация по основни проблеми, свързани със социалните дейности и услуги; участие в работни групи, комисии и други, свързани със социалните дейности; създаване и поддържане на база данни, отнасяща се до социалните дейности на територията на общината; даване на предложения за оптимизиране и подобряване на социалните дейности на територията на община Враца;администрирането на механизма лична помощ по реда на Закона за личната помощ и социалната услуга „Асистентска подкрепа“, осъществяване на контрол и мониторинг по ЗЛП и ЗХУ; пряка работа с граждани и отговаряне на техните въпроси, извършване на комуникация с други институции на територията на община Враца -териториални поделения на Агенцията по заетостта като Дирекция "Бюро по труда" и други институции, осъществяване на връзка между лица и асистентите по механизма лична помощ и други дейности, информиране на всички заинтересовани лица за всички социални услуги на територията на община Враца, условията и сроковете за тяхното ползване и консултиране на лицата за избор на най-подходяща за тях услуга. 243 001.43 13 237.40
Обезпечаване правомощията на Общинa Враца по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офис), в т.ч.: провеждане на информационно-разяснителни кампании, обучение и супервизия на персонала - Продължение на Дейност 1: ПД 2. Провеждане на разяснително-информационни кампании за личната помощ и социалните услуги и повишаване обществената информираност относно липсата на достъпност за хора с увреждания Ще се осъществят следните мерки: провеждане на информационни кампании по места чрез осъществяване на срещи по места (в социални услуги, институции, сред широката общественост); съдържателно оформление на специализирани публикации за реализирана социална политика на общината в местни медии; изготвяне на информационни материали (брошури и т.н.). В рамките на тази ПД ще бъдат изработени 5 вида брошури по видове социални услуги, в тираж 100 броя от всеки вид или общо 500 броя, които ще бъдат разпространени на организирани срещи по места. Планира се провеждането на 23 срещи в населените места в Община Враца; 3 броя публикации в местни медии: в началото, за напредъка и в края на проекта. ПД 3. Провеждане на обучение и супервизия на персонала. Обучението има за цел както да повиши знанията на служителите на Община Враца, относно промените в социално законодателство, регламентираните ангажименти на кмета на общината и Общинския съвет по предоставянето на социалните услуги, така и да формира умения на персонала по ЗСУ, само в частта, свързана с насочването за ползване на социалните услуги от общината, както и извършване на мониторинг и контрол по задълженията на общината по ЗХУ и ЗЛП. В рамките на проекта ще бъдат проведени най-малко 3 бр. обучения: новоназначените 2 служители на длъжност сътрудник "Социални дейности" ще преминат 3 дневно въвеждащо обучение, което ще се проведе в първите месеци след назначаването на лицата. Ще бъдат проведени две надграждащи двудневни обучения за всички 24 лица от целевата група, в т.ч. новоназначените лица. В едно от двете надграждащи обучения ще бъде разгледана темата за разработване и прилагане на програма за развитие на качеството на социалните услуги. Обученията ще гарантират качественото изпълнение на задълженията на новите служители и повишаване на знанията и уменията на служителите, пряко свързани с изпълнението на задълженията на община Враца по трите закона. Първото надграждащо обучение е предвидено да бъде осъществено в края на първата година от функциониране на фронт - офиса и второто надграждащо - до 2 месеца преди приключване на проекта. За да се подсигури навременното и качествено изпълнение на задълженията на новоназначените и настоящите служители, ще бъде осигурена групова и индивидуална супервизия. Супервизията е задължителен компонент при подпомагащите професии и има основна роля за поддържане на компетентностите на специалистите, работещи в социалните услуги. Предвидената супервизия ще се осъществи през целия период на изпълнение на проекта при желание, възникнала необходимост, възникнали проблемни ситуации в хода на работа по преценка на Ръководителя на проекта. За постигане на поставената цел, ще се изпълнят следните задачи: • Повишаване на квалификацията на целевата група по отношение на изискванията на ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общината за ползване на социални услуги; • Необходимост от знания за информиране и насочване на бъдещи ползватели на социални услуги и модернизиране на системите за социална закрила, включително насърчаване на достъпа до социални услуги чрез провеждане на информационни кампании; • Ускорено предоставяне на по-ефективни, ефикасни и качествени социални услуги в Община Враца и облекчаване на достъпа до социални услуги. В групови и индивидуални супервизии ще бъдат включени всички 24 лица, представители на целевата група, за обезпечаване правомощията на община Враца по ЗСУ, само в частта, свързана с насочването за ползване на социалните услуги от общината, както и извършване на мониторинг и контрол по задълженията на общината по ЗХУ и ЗЛП. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.