Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

С настоящия проект ще бъдат подготвени 110Л/лица/ от ЮЦР, които имат идея с потенциал за развитие в собствен бизнес и е помощ в процеса от «ОТ ИДЕЯТА ДО ПАРИТЕ» чрез предоставяне на обучение и консултации от високо квалифицирани експерти с доказан опит за развитие на предприемачески умения и ефективен старт на новорегистрирани предприятия, базата за превъплъщение на всяка една жизнена иновативност от бизнес идея в конкурентен, активен търговец на местния пазар. Той е добавен принос към интелигентен растеж и икономика, базирана на знанието. С финализирането на проекта ще са налице 110 предприемача и не по-малко от 75 стартиращи предприятия, крайни получатели/КП/ на предвидените финансов инструмент /ФИ/-"Микрокредит със споделен риск", финансиран със средства на ОП РЧР 2014-2020. 
Кандидатът ще изпълни в Пловдив и Пазарджик пакет от дейности. Кандидатът има доказан опит по Дейности 3.

Целева група/ЦГ/ по проекта са общо 110Л в трудоспособна възраст, от които 77 безработни, вкл. ОИ103-38Л. 88Л формират Уязвима група А, а 22Л -група Б, описани в т. 11.4
В хода на изпълнение на проекта ще бъдe организиранa и проведенa мотивационна кампания (25 срещи,он-лайн представяне) за  подбор и включване на 110Л с предприемаческа нагласа и идея с потенциал, допустими КП на ФИ. Всяко лице от ЦГ ще премине през 40 ч. индивидуални консултации, обединени като Модул I.Институционална фаза. На изхода на  Модул I ще е наличен КП, подал документи за финансиране на разработен бизнес план по "микрокредит със споделен риск". 72 лица с приключване на Модул I ще бъдат включени в Модул II и ще преминат през обучение в част от професия 3450501-"Малък и среден бизнес" за 180 ч. /в група  от 9Л/.

Проектът е обезпечен финансово, организационно, технически и съобразен с изискванията за визуализация на подкрепата от ЕСФ. В дейностите са застъпени и трите хоризонтални принципа.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност1-МОТИВАЦИОННА КАМПАНИЯ за мотивиране и включване на 110 лица от ЮЦР за участие в проекта [Целева група: 110 лица; Възлагане на услуга на външен изпълнител- 2 процедури по реда на ПМС160]: Цели: Формиране на целева група от 110 лица/Л/ в трудоспособна възраст от ЮЦР. Набиране на 110 ИДЕИ, С ПОТЕНЦИАЛ. Привличане на 88 лица в трудоспособна възраст към уязвима група А и 22 лица група Б за участие в проекта, които ще бъдат подпомогнати в процеса "ОТ ИДЕИЯТА ДО ПАРИТЕ" за развитие от една тяхна бизнес идея, съдържаща степен на иновативност до една работеща бизнес единица. Дейност 1 включва задачи по информиране, мотивиране и набиране на безработни или заети лица, желаещи да развиват собствен бизнес с насърчаване на предприемачеството чрез провеждане на мотивационна кампания сред не по-малко от 500 участника за формирана целева група от 110Л в трудоспособна възраст, допустими крайни получатели на ФИ-Микрокредит, обединени в 2 групи: -Уязвима група А/88Л/, в състав:6Л с увреждания; 39Л безработни повече от 6 мес; 43 младежи до 29г, от които 38 безработни; -Група Б: 22Л заети над 29г.; Кампанията обхваща изпълнение едновременно, в единство на две направления: Инфо дни и Интернет кампания в първите 10месеца. Планувано е да бъдат привлечени над 500 участника в събития, дискусии и да бъдат изготвени и раздадени агитационни материали по Университети, професионални училища и ДБТ в област Пловдив и Пазарджик. Ще бъде проведено активно онлайн представяне и мотивиране с организиране на форум "въпроси/отговори" в уеб и facebook страницата на кандидата. Дейност1 ще бъде изпълнена от кандидата и включва реализация на задачи в направления: I. ИНФО ДНИ, която обхваща провеждане от кандидата на мотивиращи срещи/събития в област Пловдив и гр.Пазарджик с работна програма за 4 ч/събитие. С изпълнение на задачите в направлението ще бъдат ангажирани 2/двама/ служителя на кандидата, които ще участват в процеса по изготвена презентация, визуални материали, организация на събитията и привличане на участници. Ще бъдат наети конферентни зали с 40 места, за 4 ч/събитие. В програмата на срещите ще бъдат включени теми за представяне на възможностите за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество, информиране за финансов инструмент-"микрокредити със споделен риск", програма "Техностарт" и други донорски схеми за финансиране, етапите по разработване на бизнес идея с потенциал и възможностите на проект «ОТ ИДЕЯТА ДО ПАРИТЕ» с АНДОЛИТО КОНСУЛТ БЪЛГАРИЯ ЕООД. Срещите ще се проведат в първите 10 месеца от реализацията на проекта до включване на 110Л, отговарящи на условията за допустимост на краен получател на ФИ-"микрокредит със споделен риск", от които 12Л от гр. Пазарджик. Ще се проведат общо 25 срещи, от които 22 в област Пловдив и 3 в гр. Пазарджик. Ще бъдат изработени и раздадени агитационни материали/1000флаера и 40плаката/, чрез които ще бъдат представени инфо дни и интернет кампания. Участниците в събитията ще попълнят Анкетни карти. В Бюджета е плануван р-д за общо 510 ч./ангажираност на 2-ма служителя на кандидата/, разпределени в схема: 100 ч/Л за организация на мотивационни срещи; 100ч/Л за промотиране на програмата в срещите; 55ч/Л за подготовка на презентация и агитационни материали за събитията. II. ИНТЕРНЕТ КАМПАНИЯ. Вграждане на възможности за бързо позициониране и достигане на младежката аудитория в интернет. В тази насока от значение е популяризирането на проекта и добавяне и администриране на дискусинен форум на фирмен сайт и на facebook страницата на кандидата. Ще бъде обновен фирмения сайт на кандидата с добавяне на нова страница, която представя проекта и добавяне на дискусионен форум "въпроси/отговори", даващ възможности на заинтересовани да задават въпроси и да се регистрират он-лайл за включване в проекта. Задачите ще се изпълнят от кандидата. В Бюджета е плануван р-д от общо 160ч=100ч.-актуализация на фирмен сайт и 60ч-работа в дискусионни форуми "въпроси/отговори". Индикатор за успешно изпълнение на Дейност1 е включени 110Л в ЦГ на проекта. Подборът на лицата ще е съобразен с 1.условията за допустимост по ФИ по ОП РЧР и 2.иновативност на идеята. 9 803.14 9 603.14
Дейност 2-Модул II.Интелигентен растеж- Обучение по част от професия 3450501 "Сътрудник малък и среден бизнес" за 180 ч в група [Целева група: 72Л; Възлагане на доставка/услуга на външен изпълнител- 2 процедури по реда на ПМС160]: ЦЕЛ: ИНТЕЛИГЕНТНАТА СПЕЦИАЛИЗАЦИЯ и УСТОЙЧИВОСТ на стартъп предприятие, основано на знание чрез обучение, обвързано с бизнес реализация и оценена/заявена необходимост . Планувано е Дейност 3 и да обхване 72Л от ЦГ, които ще бъдат обучени по част от професия "Сътрудник малък и среден бизнес", код 3450501 за 180ч в група. Всяко лице на ЦГ ще бъде включено в проекта с участие в Дейност3 и съставяне на индивидуална карта. С приключване на участие в Дейност3, лицето ще е кандидатствало пред финансов посредник за ФИ-микрокредит и с включено обучение в Индивидуалната карта ще може да се включи в Дейност2 . Мотивите за тази поредност и включването на ЦГ в Дейност 3 след Дейност2 са описани подробно в т.11. Обучението ще бъде изпълнено от външна обучителна организация с лиценз в НАПОО, избрана по правилата на ПМС160. През обучение ще преминат 72Л, разпределени в 8 групи с по 9 Л/допустими вариции на група мин. бр.обучаеми 5Л, мах бр.-10Л/. Допустими курсове в област Пловдив и в гр.Пазарджик. Учебните помещения и помагалата, ще бъдат осигурени от кандидата, който ще организира процедура по ПМС160/2016. Хорариумът на обучението е общо 180 уч.ч. Обучението ще се извършва в срок от 6 седмици с 5 уч.дни по 6часа дневно. В зависимост от желанието на участниците и с оглед на включване и на заети лица се предвижда организиране на дневна/вечерна или съботно-неделна форма на обучение. Конкретен график за обученията ще бъде представян при набиране на група от мин 6Л за стартиране на обучението. Учебната програма включва 10 модула, подробно описани в приета от ЦПО план-програма на част от професия. Модули, вкл. в учебното съдържание са: 1.Вие като предприемач- 30уч.ч(теория/Т/-20ч и практика/П/-10ч) Теми:Предприемачеството като основа на пазарната икономика, елементи на пазара-индивидуално търсене, производствени разходи и обем на производство; Въведение в Микро и Макро икономиката, целева ориентация и пазарни цени, Производствени фактори и Държавна намеса; 2.Форми на търговска дейност-12 уч.ч(Т-8ч и П-4ч)Теми: Основи на правото, видовете право и по конкретно Търговското, търговци и тяхното регистриране/вписване и прекратяване, ЗЗД; 3.Персонал правни отговорности и застраховки 12 уч.ч(Т-9ч и П-3ч) Теми:Безопасни условия на труд и оказване на първа помощ на пострадал; Състав и структура на персонала, производителност; Организация на заплащането, осигуряване и застраховане; 4.Умения за дистанционно обучение-6 уч.ч(Т-3ч и П-3ч).Теми: Форми и видове дистанционни и интерактивни с-ми и платформи. Цели за развие на компетенции за ползване на тези платформи. 5.Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план-9 уч.ч(Т-6ч и П-3ч) Теми: Бюджетиране, планиране и методи за мониторинг на рисковете; 6.Капитал и видове източници-12 уч.ч(Т-4ч и П-8ч) Теми: Видове собствен капитал и източници за акумулиране; източници на привлечения капитал. 7.Финансово планиране-42 уч.ч(Т-14ч и П-28ч) Теми: Балансова структура на предприятието, разчети с контрагенти, данъчни, осигурителни и застрахователни организации; Отчет за приходите и разходите и Парични потоци в предприятието, връзките между отчетите за финансовото планиране на дейността. 8.Енергийна ефективност-6 уч.ч(Т-4ч и П-2ч) 9.Екология-6 уч.ч(Т-4ч и П-2ч)Модули 8 и 9 целят формирането на самосъзнание и нови модели на поведение в обществото, с които да се допринесе за правилното разбиране на екологичните проблеми, за опазването на ресурсите и средата, в която живеем. 10.Бизнес планиране-(Т-0ч и П-45ч) Всеки обучаем в Дейност2 ще получи комплект от помощни материали, включващ учебно помагало, тетрадка и химикал. Обучението приключва с полагане на изпит по теория и практика на професията. Хорариум на обучението:180 уч.ч с продължителност на уч.час от 45мин за дневен и 40мин за вечерен, включващ теория-72уч.ч и практика-108уч.ч. Брой обучаеми-72Л/8 групи по 9 Л/ Документ, при завършено обучение: Удостоверение за професионално обучение, Обр. 3-37 12 266.71 12 186.81
Дейност 3-Модул I.Институционална фаза-Предоставяне на пакет от 40ч. индивидуални консултантски услуги на 110Л за подготовка на самостоятелна стопанска дейност [Целева група: 110Л; Възлагане на услуга на външен изпълнител- 3 процедури по реда на ПМС160]: ЦЕЛИ:110 ИДЕИ ЗА ФИНАНСИРАНЕ. 110 подготвени КП/крайни получатели/ на ФИ- "микрокредит". 75 нови предприятия, кандидатствали за ФИ при напускане на процедурата.Преценена необходима подкрепа, описана в Индивидуална карта на лице от ЦГ. Участниците се включват в проекта с участие първо в Дейност3 с подаване на Анкетна карта и съставяне на Индивидуален план, в който се преценява необходимата за лицето подкрепа и съдържа насочване към финансов/и посредник/ци за кандидатстване по ФИ-Микрокредит, съфинансиран от ОП РЧР или друга финансираща програма. В Дейност 3 се преценява необходимостта от помощ и обучение за всяко лице. Тя е е помощ за 110Л от ЦГ в Учредителната/Институционална фаза на самостоятелна дейност с предоставени консултантски услуги по регистрация на търговци по ТЗ, по разкриване на банкова сметка, по разработване жизнен бизнес план и приложения за кандидатстване за ФИ-микрокредит. Заложено е Дейност3 да обхване Модул I от учредителната фаза на стартьп предприятие с предоставяне на ПАКЕТ ОТ 40Ч. ИНДИВИДУАЛНИ КОНСУЛТАНТСКИ УСЛУГИ на 110Л за институционална подготовка на самостоятелна стопанска дейност и насочване към ФИ. •Предоставяне на пакет услуги "40 ч.МОДУЛ I", включващ индивидуални консултации на 110Л Дейност 3-Модул I ще бъде реализирана от кандидата, притежаващ повече от 5г опит в подпомагане на стартъп предприятия с предлаганите от дружеството-кандидат консултации в областта на стопанското управление. Планувано на входа на Дейност 3 да постъпят 110 бизнес идеи, с потенциал, на 110Л от ЦГ. На изхода на Дейност 3: -да са налице 110 подготвени КП на ФИ-Микрокредит, съфинансиран по ОП РЧР до 6м от стартиране на подкрепата по тази дейност за всеки участник; -75 вписани нови микропредприятия в АВ, одобрени от финансов посредник КП на ФИ. Дейност 3 ще бъде изпълнена от кандидата чрез включване на 3-ма Експерта, служители на кандидата, с Висше образование, с над 7г банков опит или опит в областта на счетоводство и отчетност. Пакет услуги "40 ч.МОДУЛ I" от общо 40 ч индивидуални консултации до 6мес. от включване в участие на лице от ЦГ: 1.Консултации за разработване на жизнена бизнес идея, съобразена с индивидуалните умения и възможности на всеки участник-2ч 2.Консултации за разработване на сравнителен анализ за преценка на новост/иновативност-2ч 3.Консултации за допустими дейности и разходи по ФИ-микрокредит, нередност на КП във връзка с ФИ-3ч. 3.Консултации в подготовка на качествен, жизнеспособен БИЗНЕС ПЛАН-14ч 4.Консултации и насочване към кандидатстване за финансиране от налични финансови източници, в т.ч. ФИ-"Микрокредит"-4ч 5.Подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност и вписване на търговец в АВ-4ч 6.Подготовка на пакет от документи за деклариране на обстоятелства за допустимост на КП и "de minimis"-4ч При изход от Модул I всеки участник ще разполага: -актуален Индивидуален план -БИЗНЕС ПЛАН и комплект декларации и приложения за допустимостта на КП на ФИ-Микрокредит. •Планувано е да бъде добавена страница "40ч.МОДУЛ I" в уеб сайта на кандидата,чрез която може да се подава онлайн заявка за график-часове по Модул I, получаване/актуализиране на Индивидуална карта на участник, инфо за ФИ-микрокредит и он-лайн комуникация с консултанти в рамките на участието в Дейност3. Изработката на страницата към сайта ще бъде извършена от кандидата чрез наемане на лице на ГД за 1040ч по ПМС160. •Необходими материали за осъществяване на Дейност3:копирна хартия,тонер, тетрадки,химикали, класьори, разделители и флаш памет •За консултациите ще се наемат зали/~25 кв.м/, оборудвани с 2бюра, 2РС и интернет достъп за общо 4400ч*3.65лв/ч. Пакет услуги"40 ч.МОДУЛ I"-40ч индивидуални консултации с продължителност на часа от 60 мин. и се предоставят в период до 6 мес от стартиране на подкрепата по тази дейност за всяко от лицата. Брой на участници: 110 Документ при изход: Индивидуален план на участник, БИЗНЕС ПЛАН и Декларация "de minimis", Декларация за обстоятелства на КП на ФИ. 115 480.10 115 760.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.