Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда въвеждането на комплекс от енергоспестяващи мерки в административната сграда на Отдел "Държавен архив" - Благоевград, както и осигуряване на достъпна среда за хора в неравностойно положение до сградата. Проектът се реализира в резултат от подписано партньорско споразумение № 98-00-237/15.07.2019 г. между Община Благоевград и Държавна агенция "Архиви". С изпълнението на проектните дейности се очаква намаляване на потреблението на енергия и редуциране на енергийните разходи в резултат на повишаване на енергийната ефективност на административната сграда, както и удължаване на нейния жизнен цикъл и подобряване на експлоатационните й характеристики. Дейностите по цялостно енергийно обновяване (външно и вътрешно) на сградния фонд гарантират, че сградата изцяло ще отговаря на съвременните критерии и стандарти в сферата на строителството и екологията, чрез постигането на определено ниво на енергийна ефективност, съкращаване на енергийните разходи и намаляване на вредните емисии на парникови газове в атмосферата. По този начин проектът косвено ще допринесе и за постигане на по-чиста околна среда и по-добри условия на живот за жителите на територията на Община Благоевград.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта.: В рамките на дейността се предвижда сформирането на екип от експерти от Общинска администрация - Благоевград, който ще бъде отговорен за качественото и срочно изпълнение на проектните дейности, за цялостната организация и координация на проектните процеси и за воденето на изискуемата финансово-счетоводна отчетност. Екипът по проекта ще се състои от трима членове, всеки от които с необходимата професионална квалификация, опит и експертни познания, гарантиращи качественото изпълнение на задълженията и отговорностите, които произтичат от заеманата длъжност в екипа за управление на проекта. Екипът ще бъде съставен от Ръководител, Счетоводител и Експерт СМР, като с всеки от членовете ще бъде сключено допълнително споразумение или заповед в зависимост от основното му правоотношение с Община Благоевград (трудово или служебно). Членовете на екипа по проекта ще обсъждат начините за най-качествено изпълнение на проектните дейности и тяхната последователност съгласно заложения план-график в проекта, като ще обезпечават успешната им реализация, постигането на заложените цели и индикатори, оптимизацията на проектните ресурси, осигуряването на прозрачност в управлението, добра отчетност и стриктен финансов контрол. 7 130.00 5 918.32
Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП и провеждане на процедури за избор на изпълнители.: Изпълнението на дейностите, заложени в проектното предложение, изискват специализирана експертиза, опит и ресурси, поради което се налага те да бъдат възложени за изпълнение на външни организации. При избора на изпълнители за осъществяване на дейностите по проекта ще бъде спазен Законът за обществени поръчки и Правилникът за прилагането му чрез организиране и провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки. Изборът на изпълнител ще бъде осъществен законосъобразно при спазване на принципите за прозрачност, лоялна конкуренция, равно третиране и недопускане на дискриминационни условия в документацията за участие в процедурите. След определяне на типовете процедури, които ще се проведат по проекта, ще бъдат разработени и съответните документации за участие в процедурите. Процесът по разработване на тръжните документи ще се основава на определяне на ясни условия за участие на заинтересованите кандидати, избор на обективни критерии за оценка на получените оферти, детайлна техническа спецификация за обхвата на обществената поръчка и др. 0.00 0.00
Изпълнение на инженеринг (проектиране, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор) на сградата на Отдел "Държавен архив" - Благоевград.: В рамките на дейността се предвижда да бъде изготвен инвестиционен проект за подобряване на енергийната ефективност на сградата на Отдел "Държавен архив" - Благоевград, както и за осигуряването на достъпна среда за хора в неравностойно положение. Проектът ще бъде разработен в съответствие с изискванията на ЗУТ, Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба. След преминаване през необходимия съгласувателен режим с експлоатационни дружества и други контролни органи, инвестиционният проект ще бъде одобрен от Главния архитект на Община Благоевград. В обяснителните записки по отделните части от проекта, проектантите подробно ще опишат изходните данни, дейности, технико-икономически показатели, спецификации на предвидените за влагане строителни продукти (материали, изделия, комплекти и системи) с конкретни изисквания към продуктите и технология на изпълнение съгласно действащите норми и стандарти в строителството. Като основа за изготвянето на инвестиционния проект служат изготвените обследване за енергийна ефективност и обследване за установяване на техническите характеристики на сградата, които са неразделна част от проектното предложение. Съгласно изискванията, заложени в Насоките за кандидатстване, инвестиционният проект следва да включва само мерки и дейности, допустими за финансиране по процедурата, а именно: -всички предписани като задължителни енергоспестяващи мерки от обследването за енергийна ефективност; - всички дейности по конструктивно укрепване, предписани като задължителни в техническото обследване на сградата; - препоръчителни мерки от техническия паспорт, свързани с ремонт на покрив, ремонт на общи помещения, подмяна на ВиК и др. при постигнат клас на енергопотребление минимум „С“ и постигнат процент на енергийни спестявания минимум 60%. В група "Задължителни мерки - дейности по конструктивно възстановяване/усилване/основен ремонт" съгласно изготвения технически паспорт на сградата попадат дейности по изпълнение на нова мазилка в зони от плочите на балкони над партерния етаж, както и по фасадата на сградата преди полагане на топлоизолация; дейности по обработка с подходящи антикорозийни препарати и бои на стоманените елементи (стълбищно рамо и открити площадки) при които е налице корозия, с цел запазване на тяхната цялост. По отношение на Пожарната безопасност на сградата в задължителните мерки се включват поставяне на инструкции за осигуряване на пожарна безопасност и евакуация и монтаж на димоуплътнени самозатварящи се врати, отделящи стълбищната клетка от етажната площадка към всеки етаж. Достъпната среда за хора в неравностойно положение ще бъде осигурена посредством комплекс от мерки, обхващащ осигуряване на паркоместа за хора с увреждания (съгласно чл. 19, ал. 1 на Наредба 4); изпълнение на санитарни възли – тоалетни кабини (съгласно чл. 33 – т. 1, 2, 3 от Наредбата), осигуряване на достъпни входове и маршрути (съгласно чл. 33, ал. 1, чл. 40, ал. 1 и чл. 42 от Наредбата). Енергоспестяващите мерки ще бъдат изпълнени съгласно изготвеното Обследване за енергийна ефективност и съдържат дейности по подмяна на дървена дограма (прозорци, врати, витрини и др.) с нова от 5 камерен PVC профил с двоен стъклопакет от нискоемисионно "К-стъкло", топлинно изолиране на външните ограждащи елементи на сградата (фасадни стени) и полагане на мазилка, топлоизолиране на покрива на сградата и на подове, подмяна на отоплителни системи (проектиране и изпълнение на етажни, локални системи, базирани на стенни газови кондензационни водогрейни котли, като ще бъдат изградени вътрешни отоплителни инсталации за отделните етажи), цялостна подмяна на осветителна инсталация с нови светодиодни тела (LED осветителни елементи). Препоръчителните мерки от техническия паспорт включват обновяване на общите части на сградата (изкърпване и почистване на външна и вътрешна мазилка, боядисване на стени и тавани, ремонт на стъпала от мозайка), подмяна на спукани керемиди. 335 193.31 414 982.62
Упражняване на строителен надзор и изготвяне на Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите за обекта на интервенция по проекта.: Съгласно ЗУТ по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория /категоризацията е по Наредба № 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи/ е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Сградата на Отдел "Регионален архив" - Благоевград, която е обект на интервенция по настоящото проектно предложение, представлява строеж IV-та категория и съгласно горецитираните изисквания и с оглед качествено изпълнение на заложените СМР в предвидения обем и срокове, е необходимо за обекта да се упражнява строителен надзор. В рамките на дейността, лицензираният консултант ще изготви и Комплексен доклад за оценка на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, който ще послужи като база за издаване на разрешение за строеж и за законосъобразно започване на строителния процес. Изпълнението на дейността ще бъде възложено на организация, която притежава необходимата експертиза, лиценз, разрешителни, състав от специалисти с оглед гарантиране на ефективно и ефикасно изпълнение, както и постигането на очакваните резултати. За изпълнение на тази дейност в бюджета на проекта са предвидени средства в размер на 16 700,00 лв. без ДДС или 20 040,00 лв. с ДДС, от които: - За изготвяне на Комплексен доклад за оценка на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите - 2065,00 лв. без ДДС или 2 478,00 лв. с ДДС. - За упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи на обекта - 14 635,00 лв. без ДДС или 17 562,00 лв. с ДДС. 16 700.00 19 872.00
Въвеждане на обекта в експлоатация.: Предвид категорията на обекта (IV-та категория) въвеждането в експлоатация ще бъде извършено от Главния архитект на Община Благоевград с издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация. Удостоверението се издава в 7-дневен срок от постъпване на заявлението и след проверка за наличие на пълен комплект от изискуемите документи и извършване на проверка/оглед на място по преценка на компетентния орган, отговорен за издаване на удостоверението. 1 000.00 0.00
Осигуряване на публичност и информация по проекта.: В проектното предложение е заложен комплекс от взаимносвързани мерки за повишаване на информираността на населението относно предприетите от Община Благоевград дейности за въвеждане на енергоспестяващи мерки в административни сгради на нейната територия, както и за осигуряване на достъпна архитектурна среда за хора в неравностойно положение. Всички заложени информационни дейности, както и дизайнът на планираните за изработване рекламни материали с цел популяризация на приноса на ЕС, ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В рамките на проекта се предвижда организиране и провеждане на 2 пресконференции - встъпителна при стартиране на проектните дейности и заключителна - за оповестяване на постигнатите резултати от изпълнението на проектните дейности. Встъпителната пресконференция ще се проведе след подписване на административния договор за БФП и ще акцентира върху запознаване на обществеността с проекта, неговите цели, дейности и очаквани резултати. На заключителната пресконференция ще бъдат отчетени постигнатите резултати след внедряване на мерките за енергийна ефективност в сградата, очакваните стойности на заложените индикатори по проекта, както и срещнатите трудности в хода на неговото изпълнение. Освен двете пресконференции, се предвижда и организацията на 2 официални събития в присъствието на официални лица, медии, представители на бизнеса и неправителствени организации, граждани и други заинтересовани страни (официална церемония "Първа копка" - преди започване на ремонтните дейности на обекта и Церемония по откриване на обновената сграда на Регионален отдел "Държавен архив" - гр. Благоевград). По време на изпълнението на СМР на обекта ще бъде монтирана временна табела, а след завършването на обекта - постоянна табела с размери: дължина 90 см, ширина 70 см. В рамките на дейността се предвижда и изработването на рекламни материали: информационни брошури, тефтери и химикали, които ще бъдат раздадени по време на медийните събития, както и изработване и разпространение на плакати с информация за наименованието на проекта, общия бюджет и стойността на помощта от ЕС. 3 525.00 3 900.00
Одит на проекта.: Дейностите по извършване на одит на проекта ще бъдат извършени с оглед гарантиране на прозрачност, ефективност, целесъобразност и правомерност на направените по проекта разходи. Дейностите по одит се планира да бъдат осъществени от лицензиран експерт одитор - член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит, които ще извършват текущ контрол върху разходването на средства през целия период на изпълнение на проектните дейности. Извършването на окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури на проектa е с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС. Общата цел на одитния ангажимент е извършване на проверка за констатиране на съответствие (законосъобразност и допустимост) по отношение на всеки разход, извършен във връзка с проекта. Обхватът на одита включва изпълнението на дейностите и извършване на разходите по административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. При изпълнението на одитните ангажименти се формират констатации и препоръки, относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта, в съответствие с международните одиторски стандарти, включвайки проверка и констатации по следните въпроси:  Дейностите по Проекта са осъществени в съответствие с принципите за добро финансово управление;  Всички декларирани разходи са реални, действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на регламентите на Европейския съюз, Постановление № 189 от 20 юли 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмния период 2014 – 2020 г., указания от Министерство на финансите и други приложими нормативни актове и Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ;  Първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документи с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни;  Спазени са изискванията по отношение на поддържането на адекватна одитна пътека;  Всички дейности по Проекта са надлежно документирани, като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване;  Декларациите за възстановяване на средства, подадени от Бенефициента, са точни, пълни и са във формат, изискван от Управляващия орган;  Проверка на счетоводните системи и осчетоводявания;  Напредъкът по Проекта, в т.ч. финансов и физически, е проверен от Бенефициента, включително чрез проверка на реално изпълнение на мястото на проекта (когато е необходимо);  Изборът за изпълнител по договорите, чрез които се изпълнява Проектът, е проведен в съответствие с изискванията на националното законодателство;  Проверка на докладваните нередности;  Проверка на изпълнението на мерките за информация и публичност;  Проверка за наличието на приходи от дейността. 3 620.00 1 440.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.