Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение за получаване на безвъзмездна финансова помощ по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-2.001 „Енергийна ефективност в периферните райони”, Приоритетна ос 2 „Подкрепа за енергийна ефективност в опорни центрове в периферните райони“ на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. цели да повиши енергийната ефективност на обществени сгради на общински административни сгради, находящи се в гр. Троян,  ул. "Г. С. Раковски" № 55 (сграда 1) и ул. "Любен Каравелов" № 42 (сграда 2), изпълнявайки енергоспестяващи мерки, както следва:
За сграда 1 – топлоизолация на външни стени и покрив, подмяна на дограма, подмняна на котелна инсталация, както и мерки по котелната и сградната инсталация; 
За сграда 2 – топлоизолиране на външни стени, подмяна на дограма, топлоизолиране на покрив и под, както и подмяна на отоплителна инсталация. 
При изпълнение на предписаните енергоспестяващи мерки сградите ще удовлетворят изискванията за енергийна ефективност, топлосъхранение и икономия на енергия в сгради в съответствие с Наредба № 7 от 2004 г., акт.към 14.04.2015г. и ще достигнат клас на енергопотреблениe “В”
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Със заповед на кмета на община Троян ще бъде сформиран екип за Организация и управление на проекта, който ще включва: - Ръководител на проекта; - Технически и финансов експерт; - Административен сътрудник. Всички функции, отговорности и задължения ще бъдат описани в длъжностните характеристики на членовете в екипа за Организация и управление на проекта и ще бъдат определени със заповед на кмета на Община Троян. Екипа за Организация и управление на проекта ще е отговорен за ефективното управление на проекта, съгласно заложените показатели и индикатори за изпълнение. Организацията и управлението на проекта обхваща цялата продължителност на проекта. Екипа за Организация и управление на проекта ще: - Изготвя регулярни отчети от екипа за отчитане на извършените дейности и план за действие; - Извършва отчети от проверки по документи и на място на заявените за плащане доставки на стоки, услуги, строителство; - Отчети за извършения мониторинг на възложените дейности; - Подготви подробен график за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки чрез детайлно изготвяне на календарен линеен график, с данни за началото и продължителността на всички етапи от процедурите за възлагане; - Отговаря за подготовката на необходимата документация за провеждане на съответните процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП; - Изготвя междинни и окончателен технически отчети, придружени от междинни и окончателен финансови отчети съгласно образците към Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, обхващащи цялостното изпълнение на проектните дейности, като съдържат пълна информация за цялостното изпълнение на проекта за целия период в съответствие с изискванията на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ; 12 700.00 10 903.48
Провеждане на Обществени поръчки: При възлагането на обществени поръчки следва да се извършат редица действия, които подготвят провеждането на различните видове процедури за възлагане, изчерпателно изброени в чл. 16 от Закона за обществените поръчки (ЗОП). Тези действия включват определяне на обект на обществената поръчка, като се има предвид, че обществени поръчки могат да се възлагат само за определени в ЗОП обекти. Необходимо е да се определят редица параметри, които са от значение за законосъобразното провеждане на процедурата, включително съдържанието на обявлението за обществена поръчка и на документацията за участие. Това става с решението за откриване на процедурата. Информацията за откритата процедура следва да бъде доведена до знанието на заинтересованите лица по съответния ред, предвиден в ЗОП. 0.00 0.00
Изпълнение на проектиране, строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор (инженеринг) на обект "Повишаване на енергийната ефективност на Общински административни сгради, находящи се в град Троян, ул. "Г. С. Раковски" №55 и ул. "Любен Каравелов" №42“: Изпълнителят по настоящата поръчка ще извърши следните дейности на обект "Повишаване на енергийната ефективност на Общински административни сгради, находящи се в град Троян, ул. "Г. С. Раковски" №55 и ул. "Любен Каравелов" №42“ Дейност 1: Изготвяне на работен проект на обекта; Във връзка с Дейност 1 трябва да бъде изготвена пълна проектна документация във всички части съгласно изискванията на ЗУТ и Наредба №4 за обхват и съдържание на инвестиционните проекти. Към всяка от проектните части следва да бъде представена обяснителна записка, работни чертежи и детайли, както и проектно-сметна документация, която да включва количествени сметки по всички части: Общи и подробни КСС, придружени с анализ на единичните цени за всички видове работи, включени в нея. Дейност 2: Строителство на обекта; Тази дейност включва изпълнение на строителство, изготвяне на съпътстваща документация и всички необходими дейности до окончателото приемане на обекта на строителството от Възложителя по реда и условията на Наредба №3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и въвеждане в експлоатация. Дейност 3: Упражняване на авторски надзор на обекта; В тази дейност са включени - упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на строително- монтажните работи, съгласно одобрения работен проект, в съответствие с изискванията на ЗУТ и подзаконовите нормативни актове за неговото прилагане и подписване на всички актове и протоколи по време на изпълнение на СМР, съгласно ЗУТ и Наредба №3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, посещение на обекта (строежа) по време на упражняване на авторския надзор, експертни дейности и консултации и съдействие на Възложителя при реализацията на проекта. При упражняване на Авторски надзор, предписанията на изпълнителя свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него работен проект, се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството. За двете сгради Дейности 1, 2 и 3 ще бъдат свързани с: - Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят най-малко до клас на енергопотребление „С“; - Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“, т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки“); - Изпълнение на останалите мерки, предписани като задължителни в техническите обследвания; - Изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания; А за сградата на ул. „Л. Каравелов“ №42 освен посочените по-горе, ще бъдат включени и: - Препоръчителни мерки, предписани в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти). Разходите за дейностите, които не са свързани с констуктивно възстановяване/усилване, но са предписани като задължителни в Техническото обследване на сградата на ул."Г.С. Раковски" 55, ще бъдат поети като собствен принос от Община Троян. Също така разходите за интервенции в помещенията, отдадени под наем и използвани за цели извън функциите на общинска образователна, социална и културна инфраструктура и общинска/държавна администрация, ще бъдат финансирани със собствени средства на общината, като недопустими разходи. 653 195.40 674 715.14
Упражняване на независим строителен надзор и оценка на съответствието на инвестиционния проект: След провеждане на процедура за избор на изпълнители съгласно ЗОП и избор на изпълнител следват дейности: 1. Оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите на всички части на инвестиционния проект, на работни чертежи и детайли, изготвени след сключване на договор за инженеринг; 2. Упражняване на строителен надзор по време на строителството в задължителния обхват, регламентиран в ЗУТ и подзаконовите нормативни актове по прилагането му; 3. Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3/31.07.2003г.; 4. Заверка на Заповедната книга на строежите; 5. Участие в регулярни срещи по проекта и иницииране на извънредни с цел информиране на Възложителя за хода на дейностите; 6. Предоставяне на Възложителя на междинни отчети, съгласно изискванията на Възложителя и окончателен отчет за извършения строителен надзор по време на изпълнение на строително – монтажните работи; 7. Изготвяне на Окончателни доклади за всеки един от строежите, съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, за издаване на Удостоверения за въвеждането им в експлоатация. 8. Подготвя всички необходими документи за издаване на Удостоверение за въвеждане на обектите в експлоатация и представлява Възложителя при въвеждането на обектите в експлоатацията. 29 800.00 9 959.11
Публичност и визуализация на проекта: За изпълнението на тази дейност ще се спазват изискванията на "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 г. 1. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от община Троян, изрично ще се указва съфинсирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на: - Емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на ЕС; - Упоменаване фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта. Когато една мярка за информация и комуникация се отнася за няколко дейности, съфинансирани от повече от един фонд, упоменаването може да се замени с упоменаване на Европейските Структурни и инвестиционни фондове; - Общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. 2. По време на осъществяването на проекта община Троян ще информира обществеността за получената от фондовете подкрепа, като: - Включва на официалния уеб сайт на проекта www.troyan.bg - кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; - Ще бъдат поставени 4 плаката с информация за проекта (А3 формат), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място. 3. Изработка на информационни материали: - Изработка и монтаж на 4 бр. билборди при стартиране на обекта; - Изработка на 4 бр. постоянни обяснителни табели., след завършване на обекта; - Изработка и разпространение на 1000 бр. дипляни. - Изработка и разпространение на 400 бр. плакати. - Провеждане на встъпителна и заключителна пресконференция с включен кетъринг. 6 000.00 5 400.00
Одит на проекта: Изпълнителят по обществената поръчка ще извърши независим одит - текущ и окончателен, по изпълнение на дейностите и отчитане на разходите за тях за обект „Повишаване на енергийната ефективност на общински административни сгради, находящи се в град Троян, ул. "Г. С. Раковски" №55 и ул. "Любен Каравелов" №42", който се осъществяват с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020 г.”, съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския фонд за регионално развитие. При изпълнението на дейностите се цели изпълнението на всички необходими и взаимосвързани процедури в съответствие с Международните стандарти за одит, за да се изрази независимо становище за автентичността на всички аспекти на финансовите отчети, изготвени съгласно българското счетоводно законодателство по време на изпълнението на проекта. Основната цел на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Заповедта за безвъзмездна финансова помощ и са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Всяка одитна проверка следва да се извърши в съответствие с Международен стандарт за свързани по съдържание услуги (МСССУ) 4400. Съгласно този стандарт процеса на одитната проверка следва да протече на три етапа: • Планиране • Изпълнение • Приключване Относно осчетоводяването на разходите, УО изисква одиторът да провери, че: - Бенефициентът води точна и редовна документация и счетоводна отчетност, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща и адекватна електронна система; - Бенефициентът е реализирал хронологично, двустранно синтетично и аналитично счетоводно записване и е съставил финансовите отчети в съответствие с изискванията и основните счетоводни принципи, заложени в Закона за счетоводството. Счетоводната система следва да бъде неразделна част от текущата счетоводна система на Бенефициента или допълнение към нея. Счетоводната отчетност по проекта следва да позволява събирането на необходимите данни за осъществяване на финансово управление, мониторинг, верифициране на разходите, одит и оценка; - Бенефициентът води подробна аналитична счетоводна отчетност, която е достатъчна за установяване и проследяване на възстановим и невъзстановим данък върху добавена стойност по конкретния проект/договор; - Бенефициентът спазва указанията на Договарящия орган относно организацията на счетоводния процес от датата на получаването им; - Данните, посочени в докладите за напредък са идентични с тези в счетоводната система на Бенефициента (и съответната документална обосновка); - Одиторът е получил увереност, че разходите по проверявания проект не са обект на двойно финансиране- проверка за двойно финансиране; 6 000.00 984.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.