Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 602 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение има за цел да подкрепи реформирането на системата за социалните услуги на територията на община Асеновград, както и да улесни прехода към нови механизми на местно ниво чрез развитие и укрепване на общинския капацитет.
Ще бъде създаден фронт-офис за изпълнение на задълженията и отговорностите на общината по Закона за личната помощ, Закона за хората с увреждания и Закона за социалните услуги в частта, свързана с насочването за ползване на социални услуги, които се предоставят на общинско ниво. Ще бъде извършен текущ ремонт на помещението, частна общинска собственост, оборудване и обзавеждане.
Ще бъдат наети специалисти, които ще изпълняват задълженията и отговорностите на общината по Закона за личната помощ, Закона за хората с увреждания и Закона за социалните услуги. Същите ще преминат въвеждащо и поддържащо обучение. Специалистите ще получават професионална подкрепа чрез провеждане на индивидуална и групова супервизия.
Ще се подпомогне общинската администрация за подобряване на качеството и ефективността на социалните услуги, които се предоставят на територията на общината Асеновград и ще се активизира работата на Съвета по въпросите на социалните услуги.
Ще се популяризира сред общността предоставянето на личната помощ и социалните услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания.
Ще бъдат разработени рекламни материали, свързани с провеждането на разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ и социалните услуги в община Асеновград. Ще бъдат изготвени и рекламни материали за информиране на обществото относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
ДЕЙНОСТ 1: Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги: Целта на дейността е да се създадат условия в община Асеновград за изпълнение на задълженията и отговорностите ú по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ в частта, свързана с насочването за ползване на социални услуги, които се предоставят на общинско ниво. Към 31.12.2022 г. 473 лица с увреждания са включени в Механизма лична помощ, които получават подкрепа от 490 асистенти. 17 асистенти обслужват по двама ползватели, които са в тежко състояние. Към същата дата социалната услуга „Асистентска подкрепа“ се предоставя на 198 потребители и са назначени 83 асистенти. Към настоящия момент насочването на потребителите за ползване на асистентската подкрепа се осъществява от екипа, който предоставя услугата. Ще бъдат назначени общо 7 служители: трима новоназначени специалисти на пълен работен ден – двама социални работници и технически сътрудник, както и ръководител на екипа на 4-часов работен ден, двама социални работници и сътрудник социални дейности на 4 часа, които към момента работят по механизма лична помощ и в социалната услуга Асистентска подкрепа. Специалистите ще бъдат назначени за срок от 22 месеца. Описание на функциите на специалистите: 1. Насочване: Създаденият екип от специалисти ще извършва насочването на потребителите към социалните услуги, които се предоставят на общинско ниво – асистентска подкрепа, дневен център за пълнолетни лица с увреждания и център за социална рехабилитация и интеграция. След приемане на Националната карта на социалните услуги екипът ще насочва кандидат-потребители за ползване на социалните услуги по чл. 15, както следва: • Асистентска подкрепа; • Дневна грижа; • Информиране и консултиране (като общодостъпна и като специализирана услуга); • Общностна работа; • Застъпничество и посредничество; • Терапия и рехабилитация; • Обучение за придобиване на умения (като общодостъпна и като специализирана услуга); • Подкрепа за придобиване на трудови умения. 2. Информиране на лицата относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване и съдействие и консултиране на лицата за избор на подходящи за тях социални услуги. 3. Информиране на лицата относно условията за заплащане и пълно и частично освобождаване от заплащане на такса за ползване на социални услуги. 4. Регистриране на заявление за ползване на социални услуги, провеждане на срещи на място в дома и извършване на предварителна оценка на потребностите от социални услуги съвместно с кандидата в 20-дневен срок от подаване на заявлението. В съответствие с изискванията на чл. 73, ал. 3 от ЗСУ, процедурата по насочване за ползване на социални услуги се определя в ППЗСУ. Съгласно регламента на чл. 10 от Правилника за прилагане на ЗСУ, лицето, което желае да ползва социални услуги може да заяви устно – на място или по телефон, или писмено, включително по електронен път до определените от кмета на общината служители. 5. Набиране на кандидати за асистенти, които ще предоставят социалната услуга Асистентска подкрепа. 6. Със заповед на кмета на община Асеновград ще се осъществява контрол по предоставяне на механизма лична помощ. Ще бъде проведено едно въвеждащо и едно надграждащо обучение на назначения екип. В обученията ще участват и специалистите, които предоставят механизма лична помощ и асистентската подкрепа, както и ръководителите на Дневния център за хора с увреждания и на Центъра за социална рехабилитация и интеграция. Обученията са по прилагане на трите закона – ЗСУ, в частта насочване за ползване на социални услуги, ЗХУ и ЗЛП. В обученията ще се включат 7-те служители на назначения персонал, управителите на ЦСРИ и ДЦПЛУ и социалните работници, работещи по механизма лична помощ, общо 12 служители. Ще се провежда индивидуална и групова супервизия на назначения екип. 182 845.71 0.00
ДЕЙНОСТ 2: Подготовка за обезпечаване правомощията на общините по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на фронт-офис. Обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги чрез съвети по въпросите на социалните услуги. Провеждане на разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги.: Целите на дейността са: 1. Да се повиши общинския капацитет за изпълнение на задълженията на общината по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, чрез създаване на фронт-офис. 2. Да се подпомогне общинската администрация за подобряване на качеството и ефективността на социалните услуги, които се предоставят на територията на общината Асеновград. 3. Популяризиране сред жителите на общината предоставянето на личната помощ и социалните услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания. През първия проектен месец ще бъде определен екипа за управление на проекта (ЕУП).ЕУП ще избере изпълнител на СМР и изпълнител за доставка на оборудването и обзавеждането на фронт-офиса. Община Асеновград осигурява за нуждите на проекта помещение от 32 кв. м., частна общинска собственост. Помещението се намира в центъра на града, на първо ниво, в близост до сградата на общинската администрация. Същото е със самостоятелен вход, водомер и електромер. Помещението е в лошо техническо състояние. За осигуряване на нормални условия на работа на наетите лица по проекта е необходимо да се направи текущ ремонт, включващ шпакловка и боядисване на стени и таван, подмяна на подова настилка, ремонт на санитарен възел – смяна на фаянсови плочки, санитарен фаянс и поставяне на врата, като такава липсва. Към момента няма достъпна среда за хора с увреждания до сградата. Ремонтът ще бъде съобразен с изискванията на Закона за устройство на територията и с Наредба№ РД-02-20-2 от 26.01.2021 г.за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията, в сила от 13.03.2021 г. След извършване на ремонтните дейности, ще бъде закупено оборудване за специалистите – бюра, столове, шкафове за документи, климатик, компютри, вертикални щори на прозорците. С Решение № 481 по Протокол № 20 от 16.12.2020 г. на Общински съвет Асеновград е създаден Съвет по въпросите на социалните услуги. Едно от задълженията на Съвета е да подпомага извършването на анализ на потребностите от социални услуги на общинско ниво, който трябва да бъде извършен до края на м. юни 2023 г., във връзка с предложението на общината за социални услуги, които да бъдат включени в Националната карта на социалните услуги. В състава на Съвета по въпросите на социалните услуги са включени двама служители на общинската администрация. Останалите 7 членове са външни за общината. Ще бъде назначен технически секретар за координация на дейностите на Съвета. В рамките на проекта Съветът по въпросите на социалните услуги ще извърши анализ на състоянието и ефективността на социалните услуги, които се предоставят на територията на общината, както и ще разработи предложение за подобряване на качеството и ефективността на социалните услуги, които се предоставят на територията на общината. Дейността на Съвета по въпросите на социалните услуги е доброволна и за изпълнението й не се предвиждат финансови средства. Ще бъдат разработени рекламни материали, свързани с провеждането на разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ и социалните услуги в община Асеновград. Ще бъдат изготвени и рекламни материали за информиране на обществото относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания, както и за възможностите, които осигурява държавата и общината да подобряване на достъпната среда и личната мобилност на хората с увреждания, които ползват технически помощни средства. Рекламните материали ще са съобразени с изискванията и условията, определени в Глава III„Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2021/1060 от 24 юни 2021 година за установяване на общоприложимите разпоредби.Общата стойност на ЕДИННАТА СТАВКА е в размер на 73138,29 лв. - Непреки разходите (за ЕУП + Видимост, прозрачност и комуникация) са на стойност 21 136,29 лв 73 138.29 0.00
ДЕЙНОСТ 2: Подготовка за обезпечаване правомощията на общините по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на фронт-офис. Обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги чрез съвети по въпросите на социалните услуги. Провеждане на разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги. - Продължение: Продължение 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.