Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

В община Куклен функционира Домашен социален патронаж гр.Куклен, а към него Звено за услуги в домашна среда. Именно чрез Звеното за услуги в домашна среда с този проект ще бъде осигурена възможност за предоставяне на интегрирани услуги в домашна среда  на 30 лица, в това число лица с увреждания и хора над 65г. в невъзможност за самообслужване, като ще се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, вкл. социални и здравни услуги  в домашна среда. Комплексът от почасови услуги  ще се договаря и  предоставя, като се базира на индивидуалните потребности на лицата с увреждания, определени в индивидуалната социална оценка, съобразно желанието на потребителите, относно вида и времето за предоставяне на съответните почасови услуги от една страна, а от друга относно избора на лицата, които ще предоставят услугите. По този начин възможността, която се дава на хората с увреждания да избират желания и необходимия асистент, ще им вдъхне увереност за контрол на средата. 
Като допълнителен ефект от реализацията на това проектно предложение, ще се  осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст. 
Изпълнението на проекта ще подобри качеството на живот на възрастните и лицата с увреждания чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление : Това е дейността, от която зависи успешното реализиране на проекта. Целта на дейността е чрез сформиране на екип от подготвени специалисти в различни области(длъжности), да се създадат предпоставки за постигане на максимална синергия при организирането и управлението на всички дейности, навременното и ползотворно разрешаване на възникнали казуси в процеса на изпълнение и в крайна сметка успешната реализация на проектното предложение. Предвиждаме екипът да включва специалисти на длъжности с изисквания и почасова ангажираност както следва: 1. Ръководител проект Изисквания: Висше образование, 4 години трудов стаж и професионален опит в административната сфера. Организационни умения. Отговаря за организацията, ръководството и контрола на дейностите по проекта. -Контролира навременното изпълнение на дейностите, съобразно времевия график. -Следи за правилното разходване на средствата по проекта, в рамките на предвидения бюджет по съответните пера. -Съгласува изготвените отчети към Управляващия орган, управлява риска и взема решения за мерки и действия, които да минимизират риска от забавяне и/или неизпълнение на дейностите. -Отговаря за популяризиране на резултатите от всеки етап на изпълнението на проекта. -Организира вътрешния мониторинг. -Координира изготвянето на междинни и заключителен доклади и отчети. Предвидена месечна заетост - 40 часа 2.Координатор Изисквания: Висше образование, 3 години трудов стаж и професионален опит в административната сфера. Организационни умения. Организира приема на заявления на кандидат-потребители и персонал и подбора на лицата за включване в проекта. -Организира обучението на персонала. -Изготвя индивидуалните планове на потребителите и графиците за обслужване и предоставяне на почасови услуги. -Оказва методическа помощ и контрол по отчитането на индикаторите; -Координира текущи задачи по проекта; -Подпомага изпълнението на проекта по отчитането на дейностите, съобразно времевия график – окомплектова и изпраща документите за междинни отчети към Договарящия орган; - Своевременно докладва на ръководителя на проекта за възникналите проблеми по изпълнението на дейностите и предлага решения с цел успешната му реализация. Предвидена месечна заетост -55 часа. 3.Счетоводител Изисквания: Висше образование, 3 години трудов стаж и професионален опит в счетоводната сфера. Организира финансовата дейност и реализира счетоводната политика по проекта. -Контролира правилното разходване на средствата, в рамките на предвидения бюджет по съответните пера. -Отговаря за финансовото отчитане на проекта, съгласно действащото законодателство, принципите и регулациите на Оперативна програма ”Развитие на човешките ресурси”. -Изготвя необходимите финансови документи и отчети и ги предоставя за одобрените от Управлявщия орган, в т.ч. искания за средства. -Подготвя договорите за назначаване на служителите в звеното за услуги в домашна среда. -Изготвя необходимите анализи по финансовото изпълнение на проекта. -В случай на констатирани нарушения и нередности по финансово-счетоводната дейност, сигнализира ръководителя на проекта и съдейства за отстраняването им. Предвидена месечна заетост - 75 часа. 4. Технически сътрудник Изисквания: Средно или по-високо образование, 2 години трудов стаж и професионален опит в административната сфера Отговаря за административното обслужване на проекта. -Води, класифицира и съхранява входящата и изходяща кореспонденция по проекта. -Организира заседанията на екипа по проекта. -Придвижва документи за подпис от съответни отговорни длъжностни лица в администрацията. -Отговаря на писма и телефонни обаждания, свързани с дейностите по проекта /информира гражданите/. -Извършва проверки на място в домовете на обслужваните лица. -При необходимост подпомага дейността на координатора по проекта. Предвидена месечна заетост - 55 часа. Предвижда се дейноста да се изпълнява през цялата продължителност на проекта. 26 464.00 25 826.05
Осигуряване на информация и публичност : Участниците в проекта и обществеността ще бъдат информирани за финансирането на проекта, неговите цели и дейности, сроковете за изпълнението им, резултатите от извършените дейности, проблемите и добрите практики и получената финансова помощ от ЕСФ чрез: 1. Изготвяне и разпространение на информационни материали(обяви , листовки и др.) от екипа на проекта и доброволци. 2. Иработването и разпространение на 10бр. плакати формат А2. 3. Изготвяне на публикация за интернет страницата на общината - с подробна информация за одобрения за финансиране проект, която да бъде поставена на сайта в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна помощ. 4. Периодични публикации на интернет страницата на общината за напредъка на проекта. 5. Изработване и разпространение на 100бр. рекламни химикали. 6. Една платена публикация за стартирането на проекта, поместена в един местен ежедневник. 7. Организиране на една презентация за успешното прилючване на дейностите по проекта. Дейностите по информиране и публичност ще отговарят на условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Плакатът и публикациите ще съдържат най-малко следната информация: Плакат: -емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз" -наименованието на съфинансиращия фонд -общото лого на програмен период 2014-2020г., със съответното наименование на финансиращата програма; -наименование на проекта и главната му цел; -обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лв. -начална и крайна дата на изпълнение на проекта Публикация: -емблемата на ЕС -упоменаването "Европейски съюз" -наименованието на фонда -общото лого на програмен период 2014-2020г., със съответното наименование на финансиращата програма; -наименование на проекта; -обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; Изработваните от екипа печатни информационни материали съдържат най-малко следната информация: -емблемата на ЕС -упоменаването "Европейски съюз" -наименованието на съфинансиращия фонд -общото лого на програмен период 2014-2020г., със съответното наименование на финансиращата програма; -наименованието на проекта; -адреса на Единния информационен портал - www.eufunds.bg ; Сертификатите от проведени обучения трябва да съдържат: емблемата на ЕС -изписване на фразата "Европейски съюз" -наименованието на съфинансиращия фонд -общото лого на програмен период 2014-2020г., със съответното наименование на финансиращата програма; -наименованието на проекта; -адреса на Единния информационен портал - www.eufunds.bg ; Химикалите трябва да съдържат като изображение: -Емблемата на ЕС -упоменаването "Европейски съюз" -общото лого на програмен период 2014-2020г., със съответното наименование на финансиращата програма(При технологична възможност); Предвижда се дейността да се изпълнява през цялата продължителност на проекта - 24 месеца. 720.00 720.00
Подбор и наемане на персонал : Целта на тази дейност е да се подберат мотивирани и готови да се посветят на професионално предоставяне на почасови услуги в общността лица, за предпочитане в трудоспособна възраст, които не са придобили правото на пенсия за осигурителен стаж и възраст или на професионална пенсия за ранно пенсиониране. Освен това дейността има и за цел в максимално кратки срокове да се проведат процедурите по назначаване и на специализирания персонал - психолог(или специалист със сходно образование или квалификация ), рехабилитатор, социален работник, обучител, с оглед навременния старт на предоставяне на услугите. Както и да бъде нает 1 асистент-методик за разработване на методология за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги в домашна среда, която да включва детайлни правила и изисквания за услугите, които ще се предоставят от звеното от една страна, а от друга да включва правила за изготвяне на индивидуалните социални оценки на кандидат - потребителите. Предвидено е дейноста да се извърши през първите три месеца от стартиране на проекта. 0.00 0.00
Прием на документи, консултиране, изготвяне на индивидуални социални оценки и подбор на кандидат-потребители на територията на Община Куклен. Изготвяне на индивидуални планове и графици за обслужване в домашна среда. : Целите на тази дейност са следните: Осигуряване на равни възможности за кандидатстване за почасови услуги на всяко лице от двете целеви групи и обективна оценка на потребностите му. Класиране и създаване на база данни на потенциални потребители чрез спазване принципите на прозрачност и равен достъп до социалните услуги. Определяне и договоряне с потребителите на конкретните почасови услуги, времето за предоставяне и лицата от обслужващия персонал, които ще ги предоставят. Постигането им е възможно, чрез изпълнение на всички поддейности по прием на документи и консултиране на кандидат потребителите, изготвяне на оценки на потребностите на същите от наетия за това социален работник, подбор на потребителите на база изготвените оценки. Изготвяне на индивидуални планове и график за обслужване в домашна среда за избраните потребители, сключване на договори с избраните потребители за предоставяне на договорените интегрирани услуги в домашна среда. Изпълнението на дейността е разделена на етапи в зависимост от характера на различните поддейностти. Приема на документи и консултирането е предвидено да се осъществят още през първия месец и началото на втория от старта на проекта. Изготвянето на оценките през втория и първата половина на третия месец. Подбора и класирането, като и изготвянето на плановете и графиците и сключване на договорите предвиждаме да се извършат през третия месец от старта на проекта. През месец март 2016г. предиждаме извършване оценяване на потребностите и на 10те лица ползващи услуги по процедура "Нови алтернативи". В този случай предвиждаме, до края на месец март 2016г. да бъдат изготвени индивидуалните оценки, индивидуалните планове и графици и сключени договорите за предоставяне на интегрирани услуги. Ако приемем за старт на проекта 01.12.2015г. то месец март се явява 4 месец от старта на проекта. 803.00 785.05
Обучение : Целта е: Получаване на необходими знания и умения за предоставяне на услуги, от лица, които не са преминали курс за подобно обучение, съгласно съществуващите методики за предоставяне на социални услуги в общността. Провеждане на обучение за затвърждаване на получените знания и умения. Постигането ще се осъществи, чрез провеждане на въвеждащо обучение през третия месец старта на проекта на до 20 бр. обучаеми. и провеждане на награждащо-подържащо обучение през деветия месец от старта на предоставяне на услугите по проекта, на 30 бр. обучаеми(всички заети към момента по проекта). Обученията ще се проведат от избрания по дейност 3, квалифициран обучител. 1 500.00 1 500.00
Предоставяне на интегрирани услуги, включително рехабилитатор, в домашна среда.: Целта на дейността е: Да се осигури качествено предоставяне на интегрирани услуги в домашна среда от персонала на звеното с оглед пълно и гъвкаво задоволяване на потребностите на потребителите, съгласно целите на проекта. Предвиждаме възможност за избор между услугите личен асистент, социален асистент, домашан помощник, като доказани услуги с висока степен на необходимост в Община Куклен. В допълнение, на база на информацията от досегашната работа с потребители на подобни услуги по различни схеми и мерки за подкрепа в община Куклен, се наложи извода, че най-масовата необходимост от здравна услуга, сред потенциалните потребители на проекта, е тази на рехабилитатор. Това е оправдано и разбираемо , тъй като в целевата група, уврежданията в голяма степен са свързани различна степен на обездвижване от една страна, а от друга при възрастните хора над 65 години това за жалост се е превърнало в закономерност. За да задоволим тази потребност сме предвидили осигуряването и на рехабилитатор в рамките на тази дейност. Предвиждаме дейността да стартира в началото на четвъртия месец от старта на проекта, след като са извършени всички предхождащи стъпки по дейности от 1 до 5 и дейности 8 и 9. Планираната продължителност за предоставяне на интегрираните услуги е 21 месеца за 20 потребителя и съответно 20 месеца за 10 потребителя ползващи до този момент услуги по процедура "Нови алтернативи" или техни заместници. Пълният комплекс от интегрирани услуги ще включва - личен асистент, социален асистент, домашан помощник и рехабилитатор . Предвидено е личните асистенти, социалните асистенте и домашните помощници да са наети на трудов договор на пълен работен ден . Рехабилитаторът на граждански договор. Планираме натовареност на персонала за изпълнение на тази дейност както следва: 20 лични асистенти, социални асистенти , домашни помощници за 21 месеца на пълно работно време и съответно 10 лични асистенти, социални асистенти , домашни помощници за 20 месеца. Тъй-като заявяването на личната потребност от дадена услуга ще стане едва при след избора на потребителите по проекта, ние предвиждаме една средна натовареност на рехабилитатора от общо за периода на проекта -1240 часа за работа с потребители. Или това е приблизително 60часа на месец(Ако имаме 15 потребителя желаещи тази услуга, то на всеки потребител се пада средно по 4 часа на месц, като от своя страна според индивидуалните потребности и план на всеки, услугата може да бъде предоставена в различни времеви варианти - 4 пъти по 1 час , 8 пъти по 0.5 часа(30мин), 6 пъти по 0,66 часа(40мин) и т. н. ). 437 125.50 411 367.53
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социалната услуга в домашна среда. : Целта на дейността е да бъде оказана психологическа подкрепа и консултиране на предоставящите услуга в домашна среда лични асистенти, с оглед пълноценно и безпроблемно изпълнение на работния процес за целия период на предоставяне на услугата. Досегашната практика при предоставяне на социални услуги в домашна среда в Община Куклен показва, че конкретно работата на личния асистент в по-голямата част от случаите е изключително натоварваща емоционално и психически. Обикновено потребителите на улугата са лица с множество увреждания, невъзможност за самообслужване, с ниска самооценка и самочувствие от една страна, а от друга същите в много от случаите се явяват близки лица или роднина на обслужващото лице. Всяко едно от тези обстоятелства само по себе си е натоварващо дори и в по кратки периоди, а в комбинация и за по дълъг период на ангажираност води до неминуеми негативни последици за обслужващото лице, а и за потребителя, вследствие натрупания стрес и нервно напрежение. В тази насока смятаме, че добра практика би било да осигурим лице с подходящо за тази дейност образование и професионален опит, което в процеса на работа на личните асистенти да оказва необходимата психологическа подкрепа и консултиране за изпълнение на дейността. Като по този начин ще помогнем за качествено предоставяне на услуга в домашна среда през целия период на изпълнение. Предвиждаме дейността да се изпълнява през целия период на предоставяне на улуги в домашна среда или за срок от 21 месеца. Предвидените часове са общо 310 часа. 4 445.00 2 287.12
Осигуряване на материали, консумативи и възможност за комуникация.: За успешната и качествена реализация на дейностите по проекта и постигане на очакваните резултати е необходимо изпълнението на същите да бъде обезпечено със съответните материали и консумативи, с изключение на тези, които влизат в цената на предоставяната услуга, какъвто е случая с обучителя. Това са тетрадки за дневници, химикал, тонер за принтер, ксерокс-хартия, класьори, джобове, маски, ръкавици и престилки. За осигуряване на възможност за комуникация с всички засегнати от дейността на проекта страни, предвиждаме да сключим договор с мобилен оператор за извършване на мобилни телефонни услуги. Предвиждаме процедурата по закупуване и доставка на материали и консумативи да бъде извършена през първите два месеца от старта на проекта, а телефонните услуги да се ползват през цялото време на предоставяне на социалните услуги. 8 616.00 7 945.62
Разработване на методология за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги в домашна среда: Целта на тази дейност е да бъде изготвена методология за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги в домашна среда, която да включва детайлни правила и изисквания за услугите, които ще се предоставят от звеното от една страна, а от друга да включва правила за изготвяне на индивидуалните социални оценки на кандидат - потребителите. Предвиждаме тази дейност да бъде изпълнена през първите два месеца от старта на проекта. 2 285.00 2 211.62
Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: Целта на дейността е подобряване състоянието на лицата и качеството им на живот. По същество мотивационната и/или психологическата или друг тип подкрепа за потребителите ще се реализира чрез консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата(в.т.ч. е възможно да се използват различни видове терапии целящи подобряване на психо-емоционалната среда и изграждане на доверие. Пример затакива терапии са : Арт терапии, Мусикотерапии, творчески ателиета и др.). Насочена е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Тя е изключително важна при деца, но не само при тях, когато е наложителна промяна в ценостните нагласи и мотивацията. Психологическата рехабилитация е един от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. Осъществява се от специалист психолог или специалист със сходно образование и квалификация. Важен елемент при осъжествяването на тази дейност е, че тя ще се прилага в домашна среда, в условията на позната обстановка, сигурност и комфорт, което ше даде възможност за по бързо изграждане на доверие между специалист и потребител. Предвиждаме тази дейност да стартира в началото на четвъртия месец от старта на проекта, след като са извършени всички предхождащи стъпки по дейности от 1 до 5 и дейности 8 и 9. Планираната продължителност за предоставяне на услугата е 21 месеца. Тъй-като заявяването на личната потребност от дадена услуга ще стане едва при след избора на потребителите по проекта, ние предвиждаме една средна натовареност на рехабилитатора от общо за периода на проекта -1240 часа за работа с потребители. Или това е приблизително 60часа на месец(Ако имаме 15 потребителя желаещи тази услуга, то на всеки потребител се пада средно по 4 часа на месц, като от своя страна според индивидуалните потребности и план на всеки, услугата може да бъде предоставена в различни времеви варианти - 4 пъти по 1 час/м , 8 пъти по 0.5 часа(30мин)/м, 6 пъти по 0,66 часа(40мин)/м и т. н. ). 17 778.50 16 603.47

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.