Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

Проектно предложение (ПП) „Обновяване на градската жизнена среда в жилищни райони в квартал „Марица-Болницата“ на град Пазарджик“ е разработено за целите на изпълнение на дейностите за устойчиво градско развитие, като част от Инвестиционната програма (ИП) на ИПГВР. ПП цели повишаване привлекателността и конкурентоспособността на град Пазарджик и качеството на живот на гражданите чрез интегрирано решаване на проблемите на градската територия и създаване на хармонична жизнена среда.Проектното предложение включва интервенции с разнороден характер,взаимно допълващи се и взаимно свързани на териториален и функционален признак: обновяване на 4 междублокови пространства в жилищни райони в Социалната зона на град Пазарджик по ИПГВР.По този начин ПП осигурява постигане на развитие,отговарящо на нуждите на настоящето, нарастващ жизнен стандарт и опазване и подобряване на околната среда сега и в бъдеще. Ефектът от предвидените интервенции засяга част от населението на града (вкл.маргинализирани групи) по отношение качеството на живот,екологичните и естетическите качества на жизнената среда и привлекателността на града. ПП цели да осигури трайно подобрение в екологичните, климатичните и естетическите условия в града,което ще се изразява в повишено качество,както на публичните градски пространства; подобрена достъпност;увеличени зелени площи,подобряващи екологичните условия; икономия на енергия от въвеждане на енергоспестяващо осветление; подобрено функциониране на градската система.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление: Дейността е необходима за правилната организация на изпълнението на проектното предложение, контрол върху текущото състояние и работата на отделните изпълнители с цел постигане на заложените резултати. След одобряване на проектното предложение и подписването на договор за безвъзмездна помощ ще се пристъпи към сформиране на екип за управление на проекта. Със заповед бенефициентът ще определи членовете на екипа на управление на проекта и техните ангажименти по изпълнението на същия. Предвижда се екипът да се състои от петима експерта, разпределени в следните длъжности: Ръководител на проекта; Координатор; Координатор СМР; Счетоводител и Юрист по проекта. Екипът за управление на проекта ще извършва постоянно наблюдение на проектното изпълнение и наблюдение на първоначално договорените изисквания и крайни срокове. Ще бъдат провеждани и регулярни работни срещи на екипа, за да се проследява напредъка по изпълнението на проекта. В обхвата на тази дейност се включва и изготвянето на регулярни отчети за напредъка по изпълнението на проектните дейности, съобразно изискванията на Управляващия орган и Междинното звено, както и на финалните технически и финансов отчети, отчитащи изпълнението на отделните етапи на проекта и постигнатите резултати. 102 680.00 47 875.63
Подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители: Дейността се реализира от Екипа за управление на проекта и предвижда подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители. Своевременното и точно изпълнение на дейността съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки е важно предусловие за изпълнение на проектните дейности. По проекта ще бъдат изготвени документации за възлагане на обществени поръчки със следните предмети: 1. „Извършване на строително-монтажни работи по проект „Обновяване на градската жизнена среда в жилищни райони в квартал „Марица-Болницата“ на град Пазарджик”; 2. „Упражняване на строителен надзор по проект „Обновяване на градската жизнена среда в жилищни райони в квартал „Марица-Болницата“ на град Пазарджик”; 3. „Осъществяване на авторски надзор по проект „Обновяване на градската жизнена среда в жилищни райони в квартал „Марица-Болницата“ на град Пазарджик”; 4. „Изпълнение на мерки за информация и комуникация по проект „Обновяване на градската жизнена среда в жилищни райони в квартал „Марица-Болницата“ на град Пазарджик”; 5. „Осъществяване на ангажимент за договорени процедури за проверка на изпълнението на дейностите и отчитането на разходите по проект „Обновяване на градската жизнена среда в жилищни райони в квартал „Марица-Болницата“ на град Пазарджик”. Процедурите за възлагане на обществени поръчки за избор на строител, лице упражняващо строителен надзор, изпълнители на дейностите за мерки за информация и комуникация и осъществяване на ангажимент за договорени процедури ще бъдат възлагани по реда на открити процедури по ЗОП. Лицето за осъществяване на авторски надзор ще бъде определено чрез процедура на договаряне без предварително обявление. 0.00 0.00
Изпълнение на строително-монтажни работи за обновяване на градската жизнена среда : Дейността ще бъде възложена за изпълнение на външен изпълнител по реда на ЗОП. Изпълнителят ще има за задача да изпълни предвидените строително-монтажни работи по Проект: Обновяване на градската жизнена среда в жилищни райони в квартал „Марица-Болницата“ на град Пазарджик, който включва следните обекти: 1. Обект „Обновяване на зелено пространство при кръстовище на ул. Димчо Дебелянов и ул. Пловдивска; кв. 416а: УПИ I И УПИ II -11“  Площ за обновяване: 10 211 м2  Предвидени дейности:  обновяване на парково пространство-3 790,40м2  допълнително озеленяване с дървета, храсти и сезонни цветя-3540бр.  обособяване на променадна алея по протежение на канала „Паша арк“;  изграждане на 1 детска площадка;  изграждане на 2 спортни площадки;  оформяне на паркоместа за живущите с обозначение за хора в неравностойно физическо положение-25бр  подмяна на алейни и тротоарни настилки-5877м2  поставяне на велостойки-2бр  поставяне на паркова чешма;  изграждане на малко водно огледало;  поставяне на беседка , 47бр.пейки и 18бр.съдове за отпадъци-18бр.  поставяне на антипаркингови елементи-142бр.  поставяне на пътна сигнализация;  изграждане на водопровод за водоснабдяване на водните съоръжения и точкови улични оттоци, които заустват в съществуващата канализация;  поставяне на енергоспестяващо алейно осветление-27 стълба 2. Обект „Обновяване на зелени пространства между ул. Димитър Греков, ул. Струма и бул. Стефан Стамболов; кв. 399а: рехабилитация на обслужващи улици към зелено пространство между ул. Димитър Греков, ул. струма и бул. Стефан Стамболов“  Площ за обновяване: 55 378 м2  Предвидени дейности:  обновяване на парково пространство- 17 884,10м2  допълнително озеленяване с дървета, храсти и затревяване-6371бр.  изграждане на 4 детски площадки;  изграждане на 2 спортни площадки със спортни игрища, фитнес на открито, скейтборд рампа и тенис на маса на открито;  оформяне на паркоместа за живущите с обозначение за хора в неравностойно физическо положение-389бр.  подмяна на улични, алейни и тротоарни настилки-28999м2  поставяне на 162бр.пейки и 64бр.съдове за отпадъци;  поставяне на антипаркингови елементи-175бр.  поставяне на пътна сигнализация;  изграждане на точкови улични оттоци, които заустват в съществуващата канализация;  поставяне на енергоспестяващо алейно осветление-133 стълба 3. Обект „Обновяване на зелено пространство при кръстовище на бул. Княгиня Мария Луиза N 130 и ул. Струма; кв. 406в: УПИ I-921“  Площ за обновяване: 1 881 м2  Предвидени дейности:  допълнително озеленяване с 212бр.дървета, храсти и затревяване-163м2  оформяне на паркоместа за живущите с обозначение за хора в неравностойно физическо положение-13бр.  подмяна на алейни и тротоарни настилки-1490м2  поставяне на пейка и съдо за отпадъци;  поставяне на антипаркингови елементи-15бр.  поставяне на пътна сигнализация;  изграждане на точкови улични оттоци, които заустват в съществуващата канализация;  поставяне на енергоспестяващо алейно осветление-6 стълба 4. Обект „Обновяване на зелено пространство при кръстовище на ул. Болнична и бул. Стефан Стамболов кв. 416и, рехабилитация на обслужващи улици към зелено пространство при кръстовище на ул. Болнична и бул. Стефан Стамболов“  Площ за обновяване: 18 072 м2  Предвидени дейности:  обособяване на парково пространство-3655м2  допълнително озеленяване с дървета, храсти и затревяване-2861бр.  изграждане на 2 детски площадки;  оформяне на паркоместа за живущите с обозначение за хора в неравностойно физическо положение-117бр.  подмяна на алейни и тротоарни настилки-13084м2  поставяне на 34бр. пейки и съдове за отпадъци-15бр.  поставяне на пътна сигнализация;  изграждане на точкови улични оттоци, които заустват в съществуващата канализация;  поставяне на енергоспестяващо алейно осветление-39 стълба 5 300 121.17 6 434 253.75
Упражняване на строителен надзор: Дейността ще бъде възложена за изпълнение на външен изпълнител по реда на ЗОП. Изпълнителят, ще упражнява строителния надзор по време на строителството, като ще има за задача да осигури надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително-монтажни работи, съгласно предварително заложените качествени, количествени и технически параметри и показатели. Надзорните дейности са изключително важни за постигане на проектните цели и резултати. Основната задача на лицето, което ще бъде определено да осъществява строителния надзор, е да защитава интересите на Възложителя през целия инвестиционен процес, както и да изпълнява всички ангажименти предвидени в ЗУТ и подзаконовите актове, свързани с прилагането му, по отношение на неговата дейност. То ще проверява дали избраният строител извършва строително-монтажните работи в съответствие с техническите норми и изисквания на законодателството, ще извърши трасиране на място на строителната площадка и ще подготви Протокол обр.2/2а за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво по Наредба № 3 от 31.07.2003 г., ще изготвя писмени становища до Възложителя при необходимост и ще участва в приемателни комисии. Лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за: 1. законосъобразно започване на строежа; 2. осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3; 4. осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 6. достоверността на данните в изготвените протоколи и актове. Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Лицето, което упражнява строителен надзор, носи отговорност за щети, които са нанесли на възложителя и на другите участници в строителството, и солидарна отговорност със строителя за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти. Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството. 147 980.00 177 576.00
Осъществяване на авторски надзор: Дейността ще бъде възложена за изпълнение на външен изпълнител по реда на ЗОП. Изпълнителят, ще осъществява авторския надзор по време на строителството,съгласно одобрените проектни документации и приложимата нормативна уредба посредством експертите проектанти по отделните части на проекта или упълномощени от тях лица при условие, че упълномощените лица притежават квалификация, съответстваща на тази на съответния експерт проектант и са предварително одобрени от Възложителя. Изпълнителят, чрез своите експерти, ще бъде на разположение на Възложителя през цялото времетраене на строителните дейности. Изпълнителят ще упражнява авторски надзор в следните случаи: • Във всички случаи, когато присъствието на проектант на обекта е наложително. • За участие в приемателна комисия на извършените строително-монтажни работи. Авторският надзор ще бъде упражняван във всички случаи, когато присъствието на експерт проектант на обекта е наложително, относно: • Присъствие при съставяне и подписване на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случаите на установяване на неточно изпълнение на проекта, заверки - при покана от страна на Възложителя и др.; • Наблюдение на изпълнението на строежа по време на целия период на изпълнение на строително-монтажните работи за спазване на предписанията на проектанта за точно изпълнение на изработения от него проект от страна на всички участници в строителството; • Изработване и съгласуване на промени в проектната документация при необходимост по искане на Възложителя и/или по предложение на Консултанта, осъществяващ строителния надзор и др.; • Заверка на екзекутивната документация за строежа след изпълнение на обектите. 113 417.72 136 101.26
Осигуряване на публичност, визуализация, информация и комуникация: Всички дейности по публичност, визуализация, информация и комуникация са планирани с цел да популяризират приноса на Европейския фонд за регионално развитие и Оперативна програма “Региони в растеж”. В изпълнение на тази цел е планирано да бъдат проведени информационни мероприятия за оповестяване стартирането, хода на изпълнението и успешното приключване на проекта. Мерките за информация и комуникация ще бъдат реализирани съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и ще са следните: 1. Публикация на интернет страницата на Бенефициента, съдържаща подробна информация за одобрения за финансиране проект; 2. Два броя пресконференции – една след стартирането на проекта и една при неговото приключване; 3. Билборд с размер 4 х 3 м – 4 броя; 4. Постоянна обяснителна табела с размер 1,2 х 1 м – 4 броя; 5. Информационен банер 0,8 х 1,8 м – 1 брой; 6. Брошури – 1 000 броя; 7. Официални церемонии – първа копка и откриване на обекта. 8 990.00 10 788.00
Одит на проекта: Дейността ще бъде възложена за изпълнение на външен изпълнител по реда на ЗОП. Проверката под формата на ангажимент за договорени процедури e непрекъснат процес, който се изпълнява през целия жизнен цикъл на проекта чрез няколко ангажимента. В зависимост от момента на извършване на ангажимента за договорени процедури се въвеждат понятията: • „Междинни проверки по ангажимента за договорени процедури" (или междинни проверки по ангажимента за договорени процедури на междинно искане за плащане) и • „Окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури" (или окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури за окончателно искане за плащане). „Междинна проверка по ангажимента за договорени процедури" се извършва по отношение на документите, които УО изисква от бенефициента при представяне на междинно искане за плащане. „Окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури" се извършва по отношение на документите, които УО изисква от бенефициента при представяне на окончателно искане за плащане. Проверки по ангажимента за договорени процедури се извършват на всички междинни и окончателно искания за плащане. Във връзка с изпълнение на ангажиментите както за „Междинни проверки по ангажимента за договорени процедури", така и за "Окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури", изпълнителят извършва проверка за констатиране на съответствие (законосъобразност и допустимост) по отношение на всеки разход, включен в искането за плащане. Ангажиментът се извършва в съответствие с Международен стандарт за свързани по съдържание услуги (МСССУ) 4400. 7 800.00 9 360.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.