Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 602 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

Aмбицията на проекта е да създаде иновативен инструмент от ново поколение за психофизична диагностика, последваща социална терапия и личностно развитие в дигитална и/или реална среда за деца с проблеми в развитието и техните семейства - платформа АЛФ КОМПАС.
Разработката е ориентирана към внедряването на нови методи и иновативни подходи (чат бот, който ще бъде внедрен и обучен от екипа) за дигитална първична консултация с възможност за последваща диагностика и терапия, като на терен по създаването на  системата ще работи мултидисциплинарен екип: соц. работник, логопед, кл. психолог, социален педагог, двама учители по интереси, двама мобилни терапевти). Иновацията е ориентирана към работа по СЦ 3: 
1. Услуги за ранно детско развитие (0 - 6-годишна възраст) - формиране на родителски умения; семейно консултиране и подкрепа, вкл. и по отношение на здравните аспекти; ранна интервенция за деца с увреждания и затруднения в развитието; 
2. Въвеждащи и надграждащи обучения, вкл. и супервизия на служители на доставчиците на социални услуги, във връзка с услугите по проекта.
АЛФ компас ще профитира нови умения, дискретна консултация и ориентирне на родителите като проекция на техните проблеми, превенция през интерактивни статии и наръчник с опит на родители като добри практики за ранно детско развитие; гражданско образование и възможност за експертна подкрепа в реално време. 
Целеви групи на проекта: деца в нужда и техните семейства (40); екипа на проекта.
Всички дейности по проекта са насочени към подобряване на качеството на живот на децата от уязвими групи и насърчаване на тяхното социално включване и ще се реализират в партньорство с Фондация Социална комуникация.
По проекта ще бъде надграден алгоритъм "професионална и мобилна развиваща грижа за деца" на Социален комплекс АЛФЗОНА.БГ, създаден по процедура "Развитие на социалното предприемачество" на ОП РЧР.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 - „Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3 за услуги за ранно детско развитие“ - б.р. 2.1: Предоставянето на услугите по проекта ще се извършва от 9 бр. специалисти, 6 от които и към момента са част от екипа на кандидата, и са преминали обучения по: "Долекарска помощ" и "Алтернативно личностно формиране за деца" - ключови за ранната детска интервенция и превантивна работа със семейства. Ще бъде назначен допълнително на тр. договор 1 бр. социален работник, който да ни подпомага в организацията на дейността, обратната връзка с родителите и подготовката на досиетата и документите, 1 кл. психолог и 1 логопед. Целта на тази дейност е да се обезпечи кадрово реализацията на всички пректни дейности. Задачи на специалистите: да взаимодействат с целевата група спрямо конкретните й нужди. Етапите на реализиране на дейността са: 1) Назначаване на персонал от основния екип на втори тр. договор с цел предоставяне на семейно-ориентирана ранна детска интервенция по проекта - 6 лица (2 бр. учители по интереси - 8 часа, 3 бр. мобилни терапевти - 4 часа, помощник-възпитател/хигиенист - 4 часа): - учител по интереси - осъществява педагог. взаимодействие с децата в групи по интереси с цел обучение за придобиване на социални и битови умения / неформално образование), реализира артт и трудотерапия - мобилен терапевт - помощник-възпитател с гъвкава заетост за работа в домашна среда - помощник-възпитаел/хигиенист - хигиенизиране на специализираната среда и подкрепа за установяване на битовите и социални умения на децата 2) Назначаване на допълнителни експерти на тр. дог. - 3 л. (соц. работник - 4 часа, логопед - 4 часа, кл. психолог - 2 часа): - социален работник - окомплектоване на досиета и документация по проекта, подпомагане на супервизията на терен на екипа и обезпечаване на консултантската дейност, работа с целеви групи - логопед - работа с целеви групи, идентифициране на рискове и потребности, изработване на индивид. прог. за работа с деца и родители - кл. психолог - мотивация и практически коучинг Освен необходимата квалификация по специалността, критерии за подбор към новите специалистите в екипа ще бъдат: • отношението към работата; • водещият мотиватор на кандидата за позицията; • себерефлексията и самооценката за: ефективност, способност за работа под напрежение, умения за решаване на възникнали проблеми, асертивност; • желание за: признание, развитие и самоусъвършенстване; • стремеж към увеличаване на обхвата и дълбочината на труда. С всеки един кандидат покриващ условията и подал заявление за включване в проектните дейности, ще бъде проведено дълбочинно интервю, а уменията им за работа по дейности за ранно детско развитие, ще бъдат верифицирани професионално - с анкета. 3) Обучение на персонал 4) Определяне на мултидисциплинарен екип за оценка За всички позиции има разработени и одобрени длъжностни характеристики. В изискванията за заемане на длъжностите са заложени специални умения, като: умения за водене на случай; умения за работа с уязвими групи; умения за бърза, адекватна реакция и вземане на решение в ситуация на криза, емоционален конфликт, осъществяване на кризисни интервенции, умения за адекватно поведение при работа с лица с агресивно/автоагресивно поведение и други; добри комуникативни умения и умения за работа в самата услуга и при междуинституционално сътрудничество и взаимодействие. Важно: тр. договори по проекта ще бъдат сключени съгл. КТ, по чл. 71.т.1., за определен срок при 5-дневна раб. седмица. Индивидуалният размер на основната заплата е определен в зависимост от нивото на заеманата длъжност и изискването за квалификацията за всяка длъжност, а за новите лица - съгласно Методология за възнаграждения по прооцедурата. При назначаването на лицата ще се спазват принципите на равнопоставеност, равни възможности и недопускане на дискриминация. Образованието и квалификацията на персонала ангажиран с предоставяне на услугите, ще отговаря на изискванията заложени в стандартите и критериите за качество на съответната услуга, съгласно Наредбата за качество на социалните услуги. 117 223.20 21 197.44
Дейност 2 - „Планирани дейности по СЦ3, т. 2.1 от УК - Услуги за ранно детско развитие - интервизия и надграждащо обучение на персонала; формиране на родителски умения; семейно консултиране и подкрепа; ранна интервенция за деца с увреждания и затруднения в развитието“ : Проектът ще профитира с тази си дейност иновативна услуга за ранна детска интервенция за деца в нужда от 0 до 3, а по изкючение и до 6 г., защото менталната възраст на децата с проблеми в развитието не кореспондира с хронологичната. Бр. обхв. деца: 30 Бр. обхв. семейства: 30 Проведени допълнителни еднократни консултации на средно 10 семейства с деца. I. ЕТАП 1 - Обучение на персонала и професионално развитие и първична супервизия (административен капацитет) / 1-2 месеца 1.1. Персоналът ангажиран с дейности по проекта ще премине няколко модулни обучения за "Учене през целия живот - грижи, неформално образование за деца и спомагателни услуги в образованието", които ще се случват паралелно с работния процес: - Социална и емоционална интелигентност за родители и деца; - Мобилна общностна работа / Мобилен подход за социално-педагогическа работа със семейства в риск; - Формиране и развитие на родителски умения; - Семейно консултиране и подкрепа; - Ранно детско развитие в 21 век и условията на глобална рецесия; 1.2. Ръководителят на проекта ще реализира първичната супервизия за административен капацитет, свързана с пакетите документи за регистриране в услугата, планове и програми за работа на екипа, разработване на ИОП и ИПП, междинни оценки за напредък и др. II. ЕТАП 2 - Работа на терен в специализирана, домашна среда и онлайн среда - корекционно компенсаторна работа / 1 - 24 м По време на проектните дейности, специалистите по ранна интервенция ще са с децата в специализирна среда или в дома им, съгласно изработените индивидуални планове; ще предоставят информация и ще подкрепят родителите за разбиране, правилно поведение, отношение и общуване с детето. Услугата е насочена към семейства, които полагат грижи за деца със затруднения в развитието или увреждания. Има за цел предоставянето на пълноценна грижа, така че те да развият увереност, познания и умения. Услугата е с доброволен характер и ще се ползва без заплащане от страна на семействата. За подкрепата на всяко семейство в услугата ще се определиключов консултант. Заедно с родителите, той изготвя индивидуален семеен план за подкрепа и обсъжда със семейството дейностите за изпълнението на плана. Ключовият консултант получава подкрепа от колегите си и работи в трансдисциплинарно сътрудничество. При първоначалния контакт със семейството ще се установява дали е необходимо предоставянето на услуги за ранна детска интервенция, за което се ползват следните критерии: (1) Детето е на възраст 0-6 години, има ТЕЛК и не получава допълнителна подкрепа в образователната система; (2) Детето е на възраст 0-3 години и резултатите от проведен скрининг показват, че детето има затруднения в развитието; (3) Детето е на възраст 0-3 години и за него произтичат рискове от затруднения в развитието, поради отглеждането му в рискова среда. Когато детето не е с диагностицирано увреждане, специалистите използват утвърдени инструменти за скрининг, които сочат степента на затрудненията в развитието или рисковете от развиване на такива. Ако резултатите от скрининга сочат, че детето е с типично развитие за възрастта, семейството може да получи консултация за своите притеснения от специалист в рамките на първата среща или да се планира последваща консултация, в зависимост от нуждата. Осн. метод на оценка е „рутинно-базираното интервю“, чиято цел е да набави подробна информация за това как семейството организира грижата за детето, как детето участва в ежедневните дейности, какви са силните страни, предизвикателствата, приоритетите и целите на семейството. До 1 седмица от провеждането му ще бъде разписан и Индивидуален план за подкрепа на семейството, който съдържа целите и приоритетите на интервенцията. III. ЕТАП 3 - Провеждане на кампания в интернет за повишено разбиране сред родителите и професионалистите за важността на ранното детско развитие и ранната интервенция. / 2 - 3 м * Важно: поради липса на място ЕТАПИ-те са описани подробно в две продължения. 0.00 0.00
Дейност 2 - ПРОДЪЛЖЕНИЕ „Планирани дейности по СЦ3, т. 2.1 от УК - Услуги за ранно детско развитие - корекционно компенсаторна работа в специализирана среда чрез социални ателиета по интереси „Изразяване чрез изкуство – техники за бързи рисунки, приказно ателие и работилница за детски играчки“ : Описание на корекционно-компенсаторната работа предвидена по проекта в специализирана среда: 1./ Ще бъдат организирана във формат социални ателиета по интереси „Изразяване чрез изкуство – техники за бързи рисунки, приказно ателие и работилница за детски играчки" за развитие на соц. умения и емпатия. - техники за бързи рисунки / рисуване с пръсти, с пясък, с бои - приказно ателие / създаване на приказка с рисунка, по картинка, по звук - работилница за детски играчки/ изработване на коледни играчки от природни материали. Участници са децата и семействата им. Заниманията ще се провеждат по групи под формата на образователни терапевтични сесии. В работата с децата и родителите ще се използват иновативни технологии и подходи – дизайн мислене със съчетаване на различни арттехники и прийоми на коучинга – рисуване на отговори на въпроси, решения, емоции и бъдещето. През изкуството може да бъде подпомогнато емоционалното развитие на децата и родителите, и пълноценното им общуване в нова енергийна среда далеч от стреса и безумното напрежение на глобализираната градска среда. Терапевтичните ателиета ще ни помогнат да моделираме средата около нас с разл. инструменти на изкуството. Цел: развитие на логическото, пространствено и естетическо мислене при децата, фокусиране върху важните неща в живота на възрастните и създаване на нова подкрепяща среда. Подцел: създаване на среда на безусловна подкрепа, здравословно себеизразяване на мисли, емоции и чувства, приемане на другия с толерантност, поемане на отговорност от действията си. 2./ Всички специалисти, които ще работят по интегрираната социална услуга за ранното детско развитие ще имат приоритетни задачи и отговорности по: • извършване на оценка на индивидуалните потребности и планират конкретните цели за всеки потребител; • осъществяване на диагностична, рехабилитационна, корекционна и терапевтична работа; • информиране на децата и родителите им за възможностите за развитие на силните страни и способностите им; • участие в структурирането и провеждането на педагогически ситуации, базирани на придобиването на ключови компетентности; • отчитане на резултати; • взаимодействие с останалите членове на мултидисциплинарния екип във връзка с придобиване на компетентности и нови умения за учене през целия живот; • съдействие за организиране и адаптиране на подходщяща среда за ефективно включване на децата със СОП и/или в нужда в клубове по интереси с цел развиване на нови умения; • прилагане на програми за подкрепа и обучение на семейството в изграждане на личностно значими мотиви и полезни умения у детето и ученика за самостоятелен и независим живот; • водене и съхраняване на необходимата документация; • осъществяване на индивидуална и групова работа с деца и ученици със СОП и / или в нужда при предоставяне на допълнителна подкрепа; • подпомагане на родителите с конкретни форми и начини за самоподготовка на детето в дома; • обучение на родителите за разнообразни форми и похвати на работа с детето с цел създаване и развитие на полезни умения за самостоятелен и независим живот; • участие в изготвяне на планове за подкрепа; • провеждане и участие в изследователска дейност на родителите съвместно с мултидисцилинарния екип; • работа за създаване на личностна култура, ориентирана към толерантност, сътрудничество и взаимопомощ. Важно: Дейностите през първата година ще се реализират комбинирано: в специализирана среда и мобилно, като ще работят всички 9 предвидени лица. Във втората година на проекта, ще върви апробиране на платформата - АЛФ КОМПАС и дейностите ще вървят предимно мобилно с провеждани отделни индивидуални терапии в специализана среда в базата на бенефициента. Целта е да бъдат отработен, апробиран и профитиран правилно новия модел на интегрирана социална услуга, която да дава дискретна подкрепа на родителите. Амбицията ни е в устойчивост да бъде увеличен мобилния екип за консултации в дигитална среда, с цел по-ефективна превенция на ранното детско развитие. 0.00 0.00
Дейност 3 - „Планирани дейности по СЦ3 - ДЕЙНОСТ НА ПАРТНЬОРА / (1) супервизия на служители на доставчиците на социални услуги, във връзка с услугите за ранно детско развитие, превенция, ранна интервенция на уврежданията за деца, интегриран подход и комплексност на подкрепата, и др.; (2) – Наръчник "Проблеми на ранното детско развитие - резилианс за подкрепа" : I. Супервизия Ще се прилага супервизия и интервизия във всичките им функционални направления: • В аспекта на административните си функции супервизия ще се провежда при въпроси, свързани с организацията на работата, разпределението на задачите, уреждането на условията, средата, процедурите, при които практикуват специалистите. / Прекият мениджър е супервизор, но основният му ангажимент ще е да се фокусира върху отчетността (административна супервизия) • В аспекта на подкрепящата функция - и в индивидуалната, и в груповата форма ще се използват възможностите за изслушване, разбиране, съпреживяване, размяна на опит и конструктивни препоръки с цел осигуряване на социалните работници на разтоварване и повишаване на потенциала им за справяне. Ще се прави за всяко работно място - персонално по график. / ежемесечна, с външен супервизор с опит в сходни дейности • В аспекта на обучаващата функция на супервизията, наред с формирането на практически умения, супервизорът ще работи и върху такъв тип компетентности, които овладяват въздействието на възможните фактори и източници на стрес и емоционално напрежение в работата (себерефлексия). Ще се прави с екипа среща - общо обучение с наставления под формата на коучинг сесия. / ежемесечна, с външен супервизор с опит в сходни дейности У нас разбирането за супервизията в социалната работа е преди всичко през нейните обучителна и подкрепяща (терапевтична) функция. Тя се възприема като форма на професионална грижа за работещите – превенция на професионално изгаряне и стрес. По отношение на образователната функция в много голяма степен супервизията е единствен вариант да запълни значителни пропуски в уменията не екипите на доставчиците на социални услуги. II. Създаване на наръчник "Проблеми на ранното детско развитие - резилианс за подкрепа" / 6 - 12 м. Наръчникът е ключов инструмент и резултат по проекта, който ще бъде надграждан постоянно. Стъпки на реализация: (1) изработване на въпросник за анкета в три варианта - за родители във Фейсбук, регистрирани в групите за деца с проблеми в развитиет; (2) за родителите на децата ползватели на услугата про проекта; (3) към специалистите работещи с децата. Целта е да се обхванат възможно повече гледни точки. Ще се търсят решения от опит на родителите и това как биха реагирали сега. Ще се анализират дефицитите и проблемните обласи + опита на интервюираните в критични ситуации, и на базата на този анализ ще бъде изведен и разработен нов помощен инструмент. Дейността включва: - работа със семействата на децата включени в интервенция по проекта на терен, свързана с известни добри практики, които могат да бъдат приложени успешно и у нас; - споделена визия за превенция и ранна интервенция за преодоляване на проблемите в развитието; - разработване на скрининг тестове за ранна детска възраст; - фокусно интервю със семействата на децата от целевите групи по проекта за извеждане на "Резилианс на случай" - споделен личен опит с анализ на ситуацията с изведени поуки; - съставяне на наръчник Проблеми на ранното детско развитие - резилианс за подкрепа" - дигитален вариант. 31 288.68 798.45
Дейност - Разходи единна ставка - материали, консумативи и услуги / ред 4.1 от бюджета: Всички разходи по проекта в "Единна ставка" касаят предоставянето на услугите за деца и техните семейства. I. Разходите за организация и управление на проекта и разходите за видимост, прозрачност и комуникация / 1 - 24 месец II. Разходи за канцеларски материали и консумативи, необходими за дейностите по проекта: - хартия, А4 - 20 бр. опаковки - тонери - 10 бр. - бои (водни, темперни, сух пастел, тебешир, пукащи бои за техниката Ебру, бои за тектсил) - блокчета А4 и А5 - 120 бр. - четки за рисуване - 60 комплекта (за деца и родители) - 120 рамки за картини със антирефлексни стъкла (за подготовка за изложби на децата и родителите включени в проекта) - кинетичен пясък - глина - глазури и ангоби за глина - обикновен пясък - кинетичен пясък - лепило - микрофибърни кърпи - почистващи препарати - кухненска хартия - 120 тениски (едноцветни върху, които ще се рисува с текстилни бои в груповите ателиетата от деца и родители) - и др. материали и консумативи необходими за реализиране на пректните дейности III. Създаване и апробиране на нов онструмент в услуга на семействата на деца в нужда - АЛФ КОМПАС. / 12 - 24 м 2.1. Платформата ще предоставя подкрепа на родители в нужда, като обедини всички форми на работа с тях - консулатации, терапия, експертиза, работа с добри практики и др. Много съществен момент са дигиталните скрининг тестове за децата, които ще бъдат изработени за всяка възраст и в зависимост от резултатите, родителите ще бъдат пренасочвани към работа със специалисти. Ще бъдат качени и популяризирани, и обученията създадени за родителите по проекта. Различните услуги в платформата ще се администрират с чат бот, който ще бъде обучен да асистира на родителите при избора им. 2.2. АЛФ КОМПАС ще научи родителите да изготвят сами Индивидуални карти за подкрепа, въз основа на дигитални скрининг карти, които ще бъдат разработени по проекта. Ще им помага с изработване на график и дневен режим подходящ за възрастта на детето, съобразно особеностите на неговото развитие, като целта е навреме да се въздейства на изоставането в говора, прохождането и емоционалното развитие. Ще насочва към полезни и работещи когнитивни, арт-и поведенчески практики способстващи превенцията на ранното детско развитие. Ще дава възможност и за връзка със специалист посредством виртуален мултидисциплинарен екип АЛФ, с който ще могат да се свързват родителите, за да се консултират или получат терапевтична помощ и подкрепа. 2.3. Предвижда интуитивна визия с външна част - видима за всички и вътрешна част - видима само за регистрирани потребители 2.3.1. Външна част - менюта - резилианс за подкрепа / родителски практики от опит - виртуално ателие - "Арттерапия и трудотерапия" - скрининг карти за ранно детско развитие - заяви консултация с мултидисциплинарен екип АЛФ / социален работник, логопед, кл.психолог, учител по интереси, мобилен терапевт, арт- и трудотерапевт, консултант по ранно детско развитие, ръководител на интегриранана социална услуга. 2.3.2. Вътрешна част - Форум за родители АЛФ / вътрешно пространство за дискретна подкрепа с индивидуален чат-бот за регистрирани потребители. По проекта ще бъде създадена и профитирана нова социална практика за индивидуални консултации и последваща подкрепа на родители /семейства в нужда. Към секцията ще функционира и академия от специалисти по ранно детско развитие, които да подпомагат при нужда след избор от страна на родителя. Т.е. ще има възможност за регостриране на логопеди, психолози, ерготерапевти, рехабилитатори и др. мобилни терапевти, арт- и трудотерапевти и др. За да бъде регистриран в АЛФ КОМПАС, всеки от тях ще трябва да може да докаже образование, опит и постижения в областта си. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.