Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 602 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

Приоритет в дейността на община Ардино е социалното обслужване на населението. Към настоящия момент в общината функционират 10 вида социални услуги: Център за настаняване от семеен тип за пълнолетни лица с умствена изостаналост, 	Дневен център за пълнолетни лица с увреждания, Център за обществена подкрепа, Проект „Топъл обяд“, Услуга „Личен асистент“ по Закона за личната помощ, Услуга „Асистентска подкрепа“,  Проект „Патронажна грижа + в община Ардино“, Приемна грижа, Проект „Ранно детско развитие“ , Клуб на пенсионера и на хората с увреждания. 
Социалните услуги са дейности, които подпомагат и разширяват възможностите на лицата да водят самостоятелен начин на живот. Променящата се социално-икономическа среда в Република България влияе върху стандарта на живот и социалния статус на различни групи население. Структурните промени в икономиката и безработицата са предпоставка за социална изолация и затруднена адаптация на определени рискови групи от населението. В тази връзка основна цел на Общината е да осигури по-добри и достойни условия на живот и възможности за социално включване на групите в социален риск, като мобилизира всички ресурси – човешки и материални. 
Ето защо в рамките на проекта се предвижда обезпечаване на правомощията на община Ардино по Закона за личната помощ/Закона за хората с увреждания и по Закона за социалните услуги чрез създаване на работни места, наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по отношение на социалните услуги.
Реализацията на проекта ще допринесе за по-доброто управление на местно ниво и до повишаване качеството на предоставяните от общините социални услуги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
„Създаване на работни места, наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по отношение на социалните услуги“ : Дейността по реализиране на настоящият проект е многопластова и включва поддейности, които ще бъдат изпълнени след сключване на административен договор, както следва: 1. Създаване на фронт-офис за социалните услуги и информация на гражданите. В рамките на настоящата поддейност се предвижда създаването на фронт-офис специално за социалните услуги, който да бъде първото място, което ще бъде посетено от желаещите да получат информация по отношение на социалните услуги, предоставяни на територията на община Ардино. Целта е подобряване на обслужването на гражданите и бенефициентите, които ползват и желаят да ползват социални услуги, както и преодоляване на струпването на хора при определени длъжностни лица, което затруднява работния процес на останалите служители. Основна функция на фронт-офиса ще бъде подаване на информация за реда и начина на извършване на определена социална услуга, насочването за ползване на социални услуги, предоставяне на заявления, подпомагане на хората при попълване, подаване и получаване на документите, тяхната проверка и завеждането им, придвижване на документите до отговорните за съответната социална услуга длъжностни лица и др. За целта община Ардино със собствени средства ще извърши ремонтни работи на помещение от сградата на Общинска администрация, находяща се на адрес: гр. Ардино, ул. “Бели брези“ №31. Със средства по проекта ще бъде закупено необходимото оборудване и обзавеждане. 2. Наемане на допълнителен персонал, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по отношение на социалните услуги. С реализацията на проекта община Ардино планира да назначи двама нови служители за срок от 22 месеца за предоставяне на информация по отношение на предоставяните социални услуги на нейната територия. Най-честата работа на новоназначените служители ще бъде комбинация от контакт с желаещите да ползват определена социална услуга и вътрешно подпомагане в общинската администрация по отношение на социалните услуги вкл. насочване за ползване на социална услуга. Новоназначените служители ще подават информация за реда и начина на извършване на определена социална услуга, насочването за ползване на социални услуги, предоставяне на заявления и получаване на документите, тяхната проверка и завеждането им, придвижване на документите до отговорните за съответната социална услуга длъжностни лица и др. 3. Обучение и супервизия на персонала ангажиран с изпълнението на задълженията и отговорностите на общините по отношение на Закона за личната помощ/Закона за хората с увреждания и по Закона за социалните услуги. Целта на настоящата поддейност е да се осигури професионална подкрепа на персонала ангажиран с изпълнението на задълженията и отговорностите на общините по отношение на социалните услуги за развиване на специфични умения и повишаване качеството на работата им чрез осигуряване на обучения. Обученията са задължителен компонент при подпомагащите професии и имат основна роля за поддържане на компетентността на персонала, който е ангажиран с предоставянето на социални услуги. Предвиждат се обучения на 21 бр. служители (2 бр. новоназначени и 19 бр. настоящи служители) във връзка с новото законодателство в областта на социалните услуги, в т.ч. насочването за ползване на социални услуги, вменено като ангажимент на общините. Супервизията е друг важен компонент от професионалното надграждане на работещите. 70 501.82 25 582.05

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.