Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

Предложението за изпълнение на инвестиция отговаря на потребностите на жителите на община Враца, свързани с достъп до обновен и модернизиран сграден фонд на културната инфраструктура. Основната цел кореспондира с конкретните цели на процедурата - да се подобрят енергийните характеристики на сградата на Младежки дом-Враца и да се подобрят условията за достъп до културен живот в Община Враца. Целта ще бъде постигната, чрез внедряване на мерки за енергийна ефективност и ремонт в сградата на Младежки дом-Враца, които ще допринесат за намаляване на крайното потребление на енергия и съответно удължаване на експлоатационния живот на сградата.
Основните целеви групи са: жителите на община Враца, чиито културни потребности ще бъдат удовлетворени, чрез получаване на достъп до съвременни културни инициативи; гостите на града; децата и младежите на община Враца, които участват в различните формации на Младежки дом-Враца; хора в неравностойно положение, които ще получат равен достъп до предлаганите услуги. 
Проектните дейности са свързани с изпълнение на СМР на всички ЕЕ мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за ЕЕ, топлоизолиране на външни стени,  топлоизолиране на под, подмяна на дограма, подмяна на абонатна станция и монтаж на термопомпа въздух-вода, изграждане на система за сградна автоматизация и отопление, монтаж на фотоволтаична централа за производство на ел. енергия за собствени нужди.
Дейностите, включени в настоящото предложение ще допринесат за подобряване на условията за развитие на младежките инициативи и активности.
Очакваните резултати са свързани с осигуряване на условия за достъп до модернизиран сграден фонд–обект на културната инфраструктура на община Враца, осигурена достъпна среда за хора с увреждания и задоволяване на потребностите на населението за участие в културния живот на града.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предварителни дейности: Предварителните дейности са свързани с набавяне на следната техническа документация, необходима за подаване на предложението за изпълнение на инвестиция: 1. Обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ; 2. Обследване по реда на чл. 176в от ЗУТ за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 от ЗУТ, и изготвяне на технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството; 3. Подготовка на искане за становище от РИОСВ относно необходимостта от ОВОС. 32 892.00 0.00
Актуализация на технически проект и упражняване на авторски надзор: За реализиране на инвестиционното намерение ще бъде актуализиран одобреният инвестиционен проект. Преработката ще бъде разработена във фаза „Технически проект“ по следните части: - Архитектура; - Конструкции; - Електро; - Водоснабдяване и канализация; - ОВК; - Енергийна ефективност, вкл.Оценка за енергийната ефективност; - Пожарна безопасност; - Пожароизвестяване; - Геодезия; - План за безопасност и здраве; - План за управление на строителните отпадъци (ПУСО). По всички части, след актуализацията на проекта ще бъдат изготвени подробни количествени сметки и обобщена. В рамките на тази дейност ще бъде оказан авторски надзор по време на строително-ремонтните дейности по проекта от проектантите, изготвили техническата документация по смисъла на ЗУТ и Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта е да се съблюдават процесите и последователността на извършване на строителните дейности, както и спазването на параметрите на техническия проект. Авторският надзор ще се осъществява по всичките части на работните проекти. Към настоящия момент се изпълнява проект "Младежки дом - атрактивно културно средище" по програма "Културно предприемачество, наследство и сътрудничество", финансиран от Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2014-2020 г., с бенефициент Община Враца и партньори Младежки дом-Враца и Регионален исторически музей-Враца. Дейностите, които се извършват са ремонт на покрива и на две изложбени зали - Бяла и Синя зала. Предвидените дейности в настоящото ПИИ няма да дублират дейностите по проект "Младежки дом - атрактивно културно средище" - при актуализиране на техническия проект детайлна информация ще бъде предоставена на проектантите с цел избягване на двоино финансиране. 113 058.00 0.00
Провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители: Дейността включва изготвяне на документации за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на офертите, избор на изпълнители и сключване на договори. Подготовката и провеждането на необходимите процедури за възлагане на поръчки на външни изпълнители ще бъде чрез провеждането на обществени поръчки по реда на ЗОП. Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде сключването на договори с класираните изпълнители. В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени документи за провеждане на процедури по реда на ЗОП за следните дейности: 1) Изпълнение на СМР; 2) Актуализация не технически проект и упражняване на авторски надзор; 3) Упражняване на строителен надзор; 4) Информация и публичност по проекта; 5) Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор. 0.00 0.00
Изпълнение на СМР: В изпълнението на строително-монтажните дейност се включва следното: 1. Топлоизолиране на външни стени; 2. Топлоизолиране на под; 3. Подмяна на дограма; 4. Мерки по системите за отопление подмяна на абонатна станция и монтаж на термопомпа въздух-вода; 5. Изграждане на система за сградна автоматизация и управление; 6. Монтаж на фотоволтаична централа за производство на ел. енергия за собствени нужди. Съгласно Препоръка 2019/1658 от 25.09.2019 г. на европейската комисия за прилагане на изменената Директива относно енергийната ефективност, използването на ВЕИ не е мярка за енергоспестяване, тъй като не води до спестяване на потребна енергия, а има само икономически и екологичен ефект и води до спестяване на първична енергия. 7. Подмяна на радиатори; 8. Преустройство на съществуващи сервизни възли в тоалетни за хора с увреждания; 9. Пожароизвестяване; 10. Доставка и монтаж на 2 броя ел.платформи между партер и първи етаж и втори и трети етаж. Генерираната енергия ще се използва единствено за покриване на собственото потребление в сградата. Това осигурява значително намаление на разходите за закупуване на електроенергия от външен доставчик. Фотоволтаичните модули се предвижда да бъдат разположени на покрива. След изпълнение на енергоспестяващите мерки, сградата ще постигне изискването за сграда с близко до нулата потребление на енергия и ще попадне в клас на енергопотребление А. Предвидено е да се извърши преустройство на съществуващи сервизни възли в тоалетни за хора с увреждания, както и монтаж на 2 броя ел.платформи между партер и първи етаж и втори и трети етаж. Всички необходими и технически възможни мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с изискванията на Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията, в зависимост от вида и предназначението на съответната сграда и установените необходими и технически възможни мерки, определени в оценката по чл. 2, ал. 2 от Наредбата. Разходите за тези мерки ще се поемат от Община Враца като съфинансиране. 1 639 275.83 0.00
Упражняване на строителен надзор на обекта: Дейността включва 2 поддейности: упражняване на строителен надзор и въвеждане на обекта в експлоатация. По време на изпълнение на СМР ще се упражни строителен надзор от лицензирана фирма- консултант съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ. Тази дейност е задължителна, съгласно действащото законодателство и с оглед на спецификата, качественото и законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация. Обхватът на договора за строителен надзор включва: • извършване на оценка на съответствието и изготвяне на комплексен доклад; ; • упражняване на пълен контрол по време на строителството и въвеждането в експлоатация; • изготвяне на технически паспорт, съгласно чл.176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите; • заверяване на екзекутивна документация; • изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР; • осъществяване на контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на СМР в съответствие със Закона за опазване на околната среда, Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; • контролиране цялостния строителен процес; • отговорност за качеството на използваните материали; Упражняването на строителен надзор е предпоставка за изпълнението на проекта качествено и в срок, в съответствие с изискванията на Националния план за възстановяване и устойчивост на Република България с финансиране по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост и заложените в обществената поръчка критерии за изпълнение на строителството. • Въвеждане в експлоатация Дейноста предвижда и изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл. 44, ал. 1 от закона за енергийна ефективност) след СМР и преди въвеждане в експлоатация. 61 560.00 0.00
Информация и публичност: Тази дейност включва и осигуряване на публичност и информация по отношение на предоставения финансов принос на ЕС, както и напредъка в изпълнението на предвидените в предложението за изпълнение на инвестиция дейности. В съответствие с изискванията на Процедурата крайният получател Община Враца ще оповести произхода и ще осигури видимост на финансирането от ЕС, включително чрез поставяне на емблемата на Съюза на подходящо място. ЕУП ще има ангажимент да предоставя последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността. Община Враца ще оповестява резултатите от проекта и неговия напредък на официалния си уебсайт, както и в социалните мрежи, където предоставената информация ще достигне до най- голям брой заинтерсовани страни. На всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта, ще бъде посочена финансовата подкрепа на ЕС. 1 200.00 0.00
Организация и управление: Дейността по организация и управление на проекта има за цел да допринесе и осигури ефективното, ефикасно и навременно изпълнение на проекта, в съответствие с изискванията на Процедурата, Договора за финансиране, както и с принципите за добро управление. Екипът ще бъде избран по реда на ЗОП и ще се състои от тематични експерти с опит в изпълнението и управлението на проекти на следните длъжности: Ръководител, Координатор, Счетоводител, Експерт СМР и Експерт Обществени поръчки. За целия период на изпълнение на дейностите, екипът за управление на проекта ще има следните задължения: -упражнява контрол върху изпълнението на дейностите съгласно договора между Структурата за наблюдение и докладване /СНД/ и Бенефициента; -предава информация от Бенефициента за СНД; -организира и провежда обществени поръчки за избор на изпълнители съгласно ЗОП; -контролира под-договарянето; -контролира навременното изпълнение на ангажименти от страна на доставчици; -провежда контролни срещи със СНД за текуща проверка по изпълнението на проекта; -организира и координира дейностите по информация, комуникация и публичност; -повишава ангажираността на целевите групи по проекта чрез активно включване в проектните дейности; -контролира първичните счетоводни документи; -следи за спазване на установените срокове; -следи за изпълнение на заложените индикатори по проекта; -комуникира със заинтересовани страни; -съхранява документация и кореспонденция в архив на проекта. В хода на изпълнение на ПИИ ще бъдат въведени механизми за контрол при извършването на мониторинг, основаващи се на трите основни цели: качество, разходи и срокове. Процесът на мониторинг ще се придържа към принципите за съвместна работа между експертите; събиране и анализиране на входящата информация; преглед на докладите за напредъка и документите, свързани с изпълнението на проектните дейности; сравняване на информацията и докладваните данни с целите, очакваните резултати, дейности и индикаторите за изпълнение на договора. 26 519.76 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.