Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

През последните три години в областта на социалната политика настъпиха значителни законови промени. Във връзка с влизането в сила на новите нормативни документи, задълженията на общините в качеството им на доставчици на социални услуги се увеличават значително. Съгласно Закона за личната помощ, който се изпълнява от общините, в настоящия момент Община Хитрино работи с 101 лични асистента и 101 ползватели на механизъм лична помощ. Практиката показва, че броят на нуждаещите се от лична помощ расте непрекъснато. Съгласно ЗСУ, от януари 2021 г. се предоставя нова социална услуга – Асистентска подкрепа за 44 лица и деца, обслужвани от 31 асистента. До 30.06.2022 г. следва всички социални услуги държавно-делегирана дейност на територията на Община Хитрино, да бъдат преведени в съответствие със стандартите на Наредбата за качество на социалните услуги . След приемането на Националната карта на социалните услуги, следва общините да поемат задълженията си по насочване на потребители за ползване на социални услуги държавно-делегирана дейност, съгласно чл.75 от ЗСУ. Във връзка с влизането в сила на горепосочени нормативни документи, задълженията на общините в качеството им на доставчици на социални услуги се увеличават значително. По проекта ще се създадат офиси за обслужване на потребителите на социални услуги, ще се наеме и обучи персонал, който има отговорности по ЗЛП, ЗСУ, ЗХУ, който ще окаже подкрепа при изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги, в т.ч. анализ от потребностите от социални услуги и за разработване на програми за развитие на качеството им.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготовка за обезпечаване правомощията на общините по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места /фронт-офиси/: Основната цел на дейността е подкрепа на реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на прехода към новите механизми на местно ниво, чрез създаване на фронт-офис за обслужване на всички потребителите на социални услуги на територията на община Хитрино, качествено, адекватно и експедитивно. Във фронт-офиса ще са ангажирани 6 лица, от които 1 новоназначено лице по проекта на длъжност Специалист "Социални дейности" и 5 служители от ОбА-Хитрино, които са ангажирани и участват в изпълнението на правомощия по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП- Заместник кмет по социални дейности, Директор Дирекция "РРХДП", мл.експерт "ПЕ", ст.експерт "ОП и АПО" и ст.спец. "ЧР". Във фронт-офиса ще се предоставят следните дейности: - информиране на лицата относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване; - идентифициране на потребители, отговарящи на условията на целевите групи на социалната услуга "Асистентска подкрепа" и Механизма за лична помощ; - съдействие и консултиране на лицата за избор на подходящи за тях социални услуги; - провеждане на разяснително-информационна дейност по предоставянето на социалните услуги; - посредничество за уреждане на спорове между ползвателя на услуга и неговият асистент; За нуждите на служителите ще бъде закупено оборудване- 1бр. компютър и 1 бр. принтер. За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии на работещите във фронт-офиса. Планираните обучения на служителите ще бъдат свързани с въвеждане в новостите в социалната нормативна база, с цел поддържане и обогатяване на знанията и уменията на служителите, които са ангажирани и участват в изпълнението на правомощия по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП; предвиждаме и провеждане на индивидуални и/или групови консултации и супервизии на работещите в социалните услуги, с цел недопускане на професионално „прегряване” 7 419.14 3 142.11
Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги: Основната цел на дейността е подкрепа на реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на прехода към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. Подкрепата се състои в наемане на нови служители. Задълженията и отговорностите на община Хитрино по социалната услуга "Асистентска подкрепа" и Механизма за лична помощ, съгласно Закона за личната помощ са възложени на служители, които са натоварени и изпитват затруднения при реализиране на услугите. Това налага назначаването на допълнителен персонал по проекта, който да спомогне за по-плавно и по-безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ. Към структурата на ОбА-Хитрино, за 12 месеца, ще бъде на назначено едно лице на длъжност Специалист "Социални дейности". През първия месец ще се изработят критерии за подбор и ще се извърши подбор на новият специалист. 18 547.86 7 855.27

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.