Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът отговаря на идентифицираните в гр. Враца потребности, свързани с достъп до обновен и модернизиран сграден фонд на спортната инфраструктура, лесен и равен достъп до спортни услуги от населението. Основната цел кореспондира с конкретните цели на процедурата - да се подобрят условията за достъп  и изполване на спортната инфраструктура в Община Враца. Подобряване на енергийните характеристики на обекта на интервенция, след прилагане на високоефективни енергийни мерки. Намаляване на разходите за енергопотребление, съответно спестяване на публичен ресурс.

Целеви групи по проекта са:
1. Всички деца, подрастващи и възрастни, жители на Община Враца;
2. Гости на града;
3. Спортни клубове на територията на Община Враца. 

Основните дейности: 
1. Подготвителни дейности; 
2. Организация и управление на проекта; 
3. Провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители;
4. Изпълнение на Инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор); 
5. Упражняване на строителен надзор на обекта;
6. Въвеждане на обекта в експлоатация; 	
7. Публичност и информация .

Резултати от проекта:
1.Мерките за енергийна ефективност-изцяло внедрени; 
2.Осигурена достъпна среда;
3.Упражнен качествен строителен надзор;
4.Изпълнени мерки за подобряване и модернизиране на обекта;
5. Повишаване на качеството и условията за използване на обекта.

След анализ на предложените пакети енергоспестяващи мерки в енергийното обследване, се избра да се реализират мерките, предвидени в пакет 1. След изпълнение на енергоспестяващите мерки от пакет 1 се очаква сградата на покрития тенис корт да постигне близко до нулата потребление на енергия (95.74% от потребната енергия за отопление, охлаждане, вентилация, БГВ и осветление е от възобновяеми източници) и ще попадне в клас на енергопотребление А.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предварителни дейности: Предварителните дейности са свързани с набавяне на следната техническа документация, необходима за подаване на проектното предложение: 1. Обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ; 2. Обследване по реда на чл. 176в от ЗУТ за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 от ЗУТ и Технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството; 9 264.00 0.00
Организация и управление, информация и публичност: Дейността по организация и управление на проекта има за цел да допринесе и осигури ефективното, ефикасно и навременно изпълнение на проекта, в съответствие с изискванията на Процедурата, Договора за финансиране, както и с принципите за добро управление. За успешната реализация на проекта ще бъде сформиран Екип за управление на ПИИ /ЕУП/ и ще се състои от следните експерти: 1. Ръководител проект; 2. Координатор проект; 3. Финансов експерт; 4. Експерт Обществени поръчки; 5. Експерт СМР За целия период на изпълнение на дейностите, екипът за управление на проекта ще има следните задължения: -упражнява контрол върху изпълнението на дейностите съгласно договора между Структурата за наблюдение и докладване /СНД/ и Бенефициента; -предава информация от Бенефициента за СНД; -организира и провежда обществени поръчки за избор на изпълнители съгласно ЗОП; -контролира под-договарянето; -контролира навременното изпълнение на ангажименти от страна на доставчици; -провежда контролни срещи със СНД за текуща проверка по изпълнението на проекта; -организира и координира дейностите по информация, комуникация и публичност; -контролира първичните счетоводни документи; -следи за спазване на установените срокове; -следи за изпълнение на заложените индикатори по проекта; -комуникира със заинтересовани страни; -съхранява документация и кореспонденция в архив на проекта. В хода на изпълнение на проекта ще бъдат въведени механизми за контрол при извършването на мониторинг, основаващи се на трите основни цели: качество, разходи и срокове. Процесът на мониторинг ще се придържа към принципите за съвместна работа между експертите; събиране и анализиране на входящата информация; преглед на докладите за напредъка и документите, свързани с изпълнението на проектните дейности; сравняване на информацията и докладваните данни с целите, очакваните резултати, дейности и индикаторите за изпълнение на договора. В съответствие с изискванията на Процедурата крайният получател Община Враца ще оповести произхода и ще осигури видимост на финансирането от ЕС, включително чрез поставяне на емблемата на Съюза на подходящо място. ЕУП ще има ангажимент да предоставя последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността. Община Враца ще оповестява резултатите от проекта и неговия напредък на официалния си уебсайт, както и в социалните мрежи, където предоставената информация ще достигне до най-голям брой заинтерсовани страни. На всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта, ще бъде посочена финансовата подкрепа на ЕС. 22 424.40 0.00
Провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители: Дейността включва изготвяне на документации за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на предложенията, избор на изпълнители и сключване на договори. Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде сключването на договори с класираните изпълнители. В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени документи за провеждане на процедури по реда на ЗОП за следните дейности: 1) Изпълнение на Инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор) ; 2) Упражняване на строителен надзор; 3) Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор; 4) Публичност и информация по проекта. 0.00 0.00
Изпълнение на Инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор): Дейността включва изготвяне на технически проект, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор по време на строителството. За реализиране на ПИИ е необходимо да бъде изготвен инвестиционен проект във фаза „Технически проект“ по следните части: 1.Архитектура; 2.Конструкции; 3.Електро; 4.Водоснабдяване и канализация; 5.ОВК; 6.Енергийна ефективност, вкл.Оценка за енергийната ефективност; 7.Пожарна безопасност; 8.Пожароизвестяване; 9.Геодезия; 10.План за безопасност и здраве; 11.План за управление на строителните отпадъци с обхват и съдържание съгласно чл. 4 и 5 от Наредбата за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали; По всички части ще бъдат изготвени подробни КС и обобщена. Всички изброени неотложни мерки в Техническия паспорт са енергоспестяващи, което ги прави допустими за финансиране по програмата. Единствената неотложна мярка посочена в ТП, която не се квалифицира като енергоспестяваща е 3.5 Пожарна Безопасност и тя е включена в КСС собствен принос заедно с част: Архитектура - преустройство на съществуващи сервизни възли в тоалетни за хора с увреждания за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с Наредба РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. Сградата се състои от една едноетажна сграда /покрит тенис корт/ и една по-малка /битова част/, функционално свързани. Сградата е масивна със стоманобетонова носеща конструкция на един надземен етаж. Покривът на сградата е плосък "топъл" с покритие от битумна хидроизолация върху стоманобетонови покривни панели. Като цяло покривът е в задоволително състояние. Външните ограждащи стени на обекта са: стоманобетонови панели с мазилки, а на източната фасада на закрития тенис корт е изпълнено външно релефно пано от варо-цименто-пясъчен разтвор. Като цяло дограмата е в незадоволително състояние - напълно амортизирана с деформирани и неуплътнени крила, което увеличава инфилтрацията на външен въздух и влошава енергийните характеристики на сградата като цяло. Като цяло подовете на сградата са в задоволително състояние, но без топлоизолация. Сградата е била топлофицирана. Има изградена абонатна станция, която не работи от години. В сградата няма работещи вентилационни инсталации. Няма изградена централна климатична инсталация. След анализ на предложените пакети енергоспестяващи мерки в енергийното обследване, се избра да се реализират мерките, предвидени в пакет 1. 1.Топлоизолиране на стени – Мярката предвижда полагане на вътрешна и външна топлоизолация. 2.Смяна на дограма – Предвиденa е подмяна на дограмата с нова алуминиева с прекъснат термомост и едно ниско емисионно стъкло, с обобщен коефициент на топлопреминаване ≤ 1,70 W/m2K. 3.Мерки по системите за отопление – Предвижда се монтаж на термопомпен агрегат въздух-вода с обща топлинна мощност 150 kW със съответните вътрешни тела и буферен съд, с които ще се осъществява отопението/охлаждането на сградата. 4.Оползотворяване на енергия от възобновяеми източници – монтаж на фотоволтаична централа за собствени нужди – Мярката включва монтаж на фотоволтаична централа за собствени нужди с мощност 100 kWp. Упражняване на авторски надзор. При изпълнението на СМР съответният външен изпълнител посредством отделни правоспособни лица, автори на приложимата проектна документация по части, ще осъществява авторски надзор съобразно изискванията на чл.162 от ЗУТ и договора за изпълнение, който ще бъде сключен. Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право за точното спазване на инвестиционния проект се вписват в заповедната книга на обекта и са задължителни за останалите участници в строителството. Дейността на проектанта при осъществяване на авторски надзор обезпечава успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, както и съгласуване на екзекутивите. Дейността по упражняване на авторски надзор ще се осъществява до получаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация. 1 343 160.13 0.00
Упражняване на строителен надзор и оценка на съотведствието: Ще се упражни строителен надзор по време на изпълнение на СМР от лицензирана фирма- консултант съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ. Тази дейност е задължителна, съгласно действащото законодателство и с оглед на спецификата, качественото и законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация. Обхвата на договора за строителен надзор включва: • извършване на оценка на съответствието и изготвяне на комплексен доклад; • упражняване на пълен контрол по време на строителството и въвеждането в експлоатация; • извършване на обследване и съставянето на Технически паспорт, съобразно Наредба НАРЕДБА № 5 от 28 декември 2006 г. за техническите паспорти на строежите на Министерство на регионалното развитие и благоустройството; • заверяване на екзекутивна документация; • изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР; • осъществяване на контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на СМР в съответствие със Закона за опазване на околната среда, Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; • контролиране цялостния строителен процес; • отговорност за качеството на използваните материали; • изготвяне на окончателен доклад за въвеждане в експлоатация и представяне на всички необходими документи за приемане на обекта; Упражняването на строителен надзор е предпоставка за изпълнението на проекта качествено и в срок, в съответствие с изискванията на Националния план за възстановяване и устойчивост на Република България с финансиране по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост и заложените в обществената поръчка критерии за изпълнение на строителството. 37 440.00 0.00
Въвеждане на обекта в експлоатация: Завършването на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация се извършва по реда на ЗУТ. Дейноста предвижда и изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл. 44, ал. 1 от закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на проекта. 9 600.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.