Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 483 дървета
English

Резултати от оценка

Експорт на данните Excel HTML XML Печат

Процедура: А2 ИЗГРАЖДАНЕ НА МЛАДЕЖКИ ЦЕНТРОВЕ (в градове, които не са областни)

Вид на резултата: Резултат от класиране

Оценителна сесия: BG-RRP-1.009-S1

Проектни предложения

Номер Наименование Дата на регистрация Кандидат Идентификатор на кандидат Размер на заявеното БФП (лв.) Размер на заявеното съфинансиране (лв.) Обобщена оценка Пореден номер в класиране Статус в класиране Размер на коригираното БФП от оценителна комисия (лв.) Размер на коригираното съфинансиране от оценителна комисия (лв.) Допълнителна информация
BG-RRP-1.009-0012 Младежки център в гр. Карлово 15.2.2023 г. ОБЩИНА КАРЛОВО Булстат: 000471365 1 614 215.39 0.00
Тип Преминава Точки
ОАСД Да
ТФО Не 45,000
Отхвърлено на ТФО 1 614 215.39 0.00 След извършената Техническа и финансова оценка не може да бъде удостоверено изпълнението на следните елиминационни критерии: 1. Група II. „СЪОТВЕТСТВИЕ“, Критерий 4 „Общината-кандидат е поела ангажимент за осигуряване на устойчивост в рамките на 5 години след края на проектното финансиране“ В приложения в секция 13 „Прикачени документи“ към Формуляра за кандидатстване План за интегрирано развитие на община Карлово за периода 2021-2027 г. липсва поет ангажимент за осигуряване на устойчивост на дейностите минимум 5 години след края на проекта. В приложения Общински план за младежта за 2023 г. са разписани дейности само за 2023 г., а не за 5 годишен период след 2026 г. В секция 13 липсва приложен документ, удостоверяващ визията на общината за институционализирането на младежкия център след изграждането му и план за издръжката в периода на устойчивост съгласно изискването на т. 3, поле „Устойчивост“ от Насоките за кандидатстване. С писмо № BG-RRP-1.009-0012-M002 от 12.06.2023 г. е изпратено указание към кандидата за предоставяне на пояснения по констатацията и ако е приложимо - да посочи в кой от приложените документи в секция 13. се съдържа информация за оценката по критерии II.4 и III.1. В отговор № 1/14.06.2023 г. кандидатът е уточнил, че „няма предвидено изграждане на Младежки център по настоящата процедура поради обективна невъзможност към момента на приемане на Общинския план за младежта да се предвиди такова финансиране. В случай на одобрение на проектното предложение, предстои актуализация на плана, както и последвалото му включване в плана за 2024 г." Приложена е декларация от зам.-кмета на община Карлово - Данка Евстатиева Зидарова-Люртова, за осигуряване на 5 години устойчивост на инвестицията, като това включва ползването на обновената и ремонтирана сграда, ведно с прилежащия към нея терен и цялото доставено оборудване и обзавеждане. Дейностите, предвидени за осъществяване в новоизградения Младежки център и служителите, назначени в него, също ще бъдат с гарантиран срок на изпълнение минимум 5 години. Съгласно т. 3, поле „Устойчивост“ от Насоките за кандидатстване кандидатите следва да опишат начина за институционализация на младежкия център в рамките на общината-кандидат още при подаване на проектните предложения. Видно от представените допълнителни пояснения от кандидата планът за издръжка и начините за институционализация на младежкия център ще са обект на обсъждане и евентуално приемане след одобряване на проектното предложение. Съгласно чл. 21, т. 12 от Закона за местното самоуправление и местната администрация общинският съвет „приема стратегии, прогнози, програми и планове за развитие на общината, които отразяват и европейските политики за развитие на местните общности.“ Към проектното предложение липсва приложено Решение на Общински съвет за поемане на ангажимент за актуализация на Общинския план за младежта, което да включва гарантиране на устойчивост на центъра и начин на институциализирането му. Видно от приложената в секция 13. към Формуляра за кандидатстване Заповед № РД164/15.02.2023 г. на кмета на община Карлово, Данка Евстатиева Зидарова-Люртова, зам.-кмет на община Карлово, е упълномощена да „предприеме всички необходими действия по кандидатстване с проектно предложение „Младежки център в гр. Карлово по процедура BG-RRP-1.009-0012 „А2 ИЗГРАЖДАНЕ НА МЛАДЕЖКИ ЦЕНТРОВЕ (в градове, които не са областни)“ и да подпише сключения договор“, като в заповедта е изрично посочено, че тя се „изчерпва с извършване на гореописаните дейности“. Съгласно посочената заповед за упълномощаване зам.-кметът не е упълномощен да поема други ангажименти от името на общината, освен посочените в нея. 2. Група V „ДЕЙНОСТИ И ТЯХНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ“, Критерий 3 "Предвидено е тясно сътрудничество между действащи активни младежки организации и младежкия център" В Секция 3 "Данни за партньори" от Формуляра за кандидатстване не са вписани партньори, в секция 4. „План за изпълнение / Дейности по проекта“ не са описани дейности в тясно сътрудничество с действащи активни младежки организации, в Секция 13 "Прикачени документи" не са представени писма за намерения от действащи активни младежки организации. Съгласно указанието на елиминационния критерий - при липса на предвидено тясно сътрудничество, проектното предложение са отхвърля. 3. Група VI „ДЕЙНОСТИ И ТЯХНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ – 2“, Критерий 2 „Дейности за стимулиране на младежки инициативи от ученици и младежи от съответната община/област, осигуряване на подкрепа и подпомагане за изпълнение на инициативите на младите хора от страна на назначения в центъра персонал са включени в проектното предложение“ В секция 4. „План за изпълнение / Дейности по проекта“ липсва конкретика по отношение на планирани дейности за стимулиране на младежки инициативи от ученици и младежи от съответната община/област, осигуряване на подкрепа и подпомагане за изпълнение на инициативите на младите хора от страна на назначения в центъра персонал (като например брой обучения и семинари, брой участници във всяко от тях, време в което ще се провеждат, начин на провеждане, кой ще извършва обучението, възлагане и стойност за всяка от посочените дейности). С писмо № BG-RRP-1.009-0012-M002 от 12.06.2023 г. е изпратено указание към кандидата за предоставяне на пояснения по констатацията. В своя отговор № 1/19.06.2023 г. кандидатът е реферирал към дейност 5 „Предоставяне на услугата Младежки център в гр. Карлово“, в чието описание обаче не се идентифицират конкретни планирани дейности за стимулиране на младежки инициативи от ученици и младежи от съответната община/област, осигуряване на подкрепа и подпомагане за изпълнение на инициативите на младите хора от страна на назначения в центъра персонал. Кандидатът е посочил, че „Поради ограничението от брой символи при изготвяне на проектното предложение, прилагаме допълнителна информация.“, като не се е съобразил с посоченото в комуникацията от оценителната комисия изискване на чл. 16, ал. 5 от ПМС № 114/2022, според който отговорът не може да води до подобряване на качеството на предложението и до нарушаване на принципите на свободна конкуренция, равно третиране, публичност и прозрачност и недопускане на дискриминация. Съгласно елиминационния критерий - ако не са включени гореописаните дейности, проектното предложение се отхвърля. 4. Група VI „ДЕЙНОСТИ И ТЯХНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ – 2“, Критерий 3 „Задължителните дейности по подготовка и провеждане на неформални обучения на младежи в областите на гражданското образование, лидерски умения, меки умения са включени в проектното предложение“: В секция 4. „План за изпълнение / Дейности по проекта“ липсва конкретика по отношение на планирани дейности за подготовка и провеждане на неформални обучения на младежи в областите на гражданското образование, лидерски умения, меки умения (като например брой обучения и семинари, брой участници във всяко от тях, време в което ще се провеждат, начин на провеждане, кой ще извършва обучението, възлагане и стойност за всяка от посочените дейности). С писмо № BG-RRP-1.009-0012-M002 от 12.06.2023 г. е изпратено указание към кандидата за предоставяне на пояснения по констатацията. В своя отговор № 1/19.06.2023 г. кандидатът е посочил, че „поради ограничеността от символи, даваме допълнителни разяснения. Дейностите на Младежкия център трябва да осигуряват устойчивост и да дават необходимата основа за реализация на младежите – крайни получатели на услугата. Това означава осигуряване на индивидуални и групови сесии, които да подпомогнат развитието на лидерски умения и компетенции, развитие на социални умения, обучения на теми като „Административна култура и етика“, „Как да се държим на интервю за работа“ и др. Тези обучения отново ще бъдат индикирани и осъществени след разговори и консултации с крайните получатели на услугата.“ След получения отговор от кандидата не може да се удостовери, че са планирани конкретни дейности по подготовка и провеждане на неформални обучения на младежи в областите на гражданското образование, лидерски умения, меки умения. Кандидатът е добавил нови теми за обучения, които не присъстват в разписаните дейности, с което не се е съобразил с посоченото в комуникацията от оценителната комисия изискване на чл. 16, ал. 5 от ПМС № 114/2022, според който отговорът не може да води до подобряване на качеството на предложението и до нарушаване на принципите на свободна конкуренция, равно третиране, публичност и прозрачност и недопускане на дискриминация. Съгласно елиминационния критерий - ако не са включени гореописаните дейности, проектното предложение се отхвърля. 5. Група VI „ДЕЙНОСТИ И ТЯХНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ – 2“, Критерий 5 „Задължителната дейност за активна работа на терен с и при младите хора за активирането и овластяването им е включена в проектното предложение“: В секция 4. „План за изпълнение / Дейности по проекта“ липсва конкретика по отношение на планирани дейности за активна работа на терен с и при младите хора за активирането и овластяването им. (като например брой обучения и семинари, брой участници във всяко от тях, време в което ще се провеждат, начин на провеждане, кой ще извършва обучението, възлагане и стойност за всяка от посочените дейности). С писмо № BG-RRP-1.009-0012-M002 от 12.06.2023 г. е изпратено указание към кандидата за предоставяне на пояснения по констатацията. В своя отговор № 1/19.06.2023 г. кандидатът е посочил, че „Заложените средства в бюджета в 11.1. Командировки и пътувания са именно за извършване на работа на терен от страна на екипа на Младежкия център.“ След получения отговор от кандидата не може да се удостовери, че са разписани конкретни дейности по активна работа на терен с и при младите хора за активирането и овластяването им. Съгласно елиминационния критерий - ако не са включени гореописаните дейности, проектното предложение се отхвърля. 6. Група IX „БЮДЖЕТ“, Критерий 4 "Разходите в бюджета са обосновани и съответстват на дейностите, предвидени за изпълнение": Заложената стойност от 369 387,40 лв. за дейност 5 "Предоставяне на услугата Младежки център в гр. Карлово" не е обоснована в достатъчна степен поради липсата на яснота и конкретика по отношение на: планиран брой обучения и семинари, брой участници във всяко от тях, време в което ще се провеждат, начин на провеждане, кой ще извършва обучението, възлагане и стойност за всяка от предвидените дейности. С писмо № BG-RRP-1.009-0012-M002 от 12.06.2023 г. е изпратено указание към кандидата за предоставяне на пояснения по констатацията. В своя отговор № 1/19.06.2023 г. кандидатът е представил обща информация за бюджетните редове, от които се формира сумата, като за разхода от 40 000 лв. в б.р. 8.1 „Разходи за обучители и супервизии“ не е посочен начинът на формиране (например конкретни обучения/дейности, вкл. младежи, време, начин на провеждане и възлагане), а е реферирал към сходни сключени договори между Община Карлово и външни изпълнители, налични в ЦАИС. Съгласно Насоките за кандидатстване разходите за външни услуги следва да се възлагат по реда на ЗОП. Секция 11. „План за външно възлагане“ не е попълнена с информация за планираната обществена поръчка (в т.ч. предмет, обект, приложим нормативен акт, тип на процедурата, стойност, планирана дата за обявяване и обхват на обществената поръчка). След проведената комуникация с кандидата не може да се удостовери, че разходите в бюджета са обосновани и съответстват на дейностите, предвидени за изпълнение. Съгласно елиминационния критерий - при липса на обоснованост и съответствие на разходите и невъзможност на кандидата да обоснове предложените разходи при поискване от оценителната комисия, проектното предложение се отхвърля. 7. Група IX „БЮДЖЕТ“, Критерий 5 "Разходите по дейности са добре планирани, видими и идентифицируеми в бюджета". В Секция "4. План за изпълнение/Дейности по проекта" е предвидено провеждането на процедури по ЗОП. В Секция 11 "План за външно възлагане" от проектното предложение няма информация за планирано обявяване на обществени поръчки. В описанието на изпълнението на дейност 3. "Строителен надзор и оценка на съответствието" се предвижда обявяване на процедура по ЗОП с предмет „Избор на консултант по смисъла на ЗУТ за изготвяне на комплексен доклад за съответствие и осъществяване на независим строителен надзор при реализацията и изпълнението на проектно предложение „Проектиране и изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци, вкл. осигуряване на необходимото оборудване и на съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими отпадъци”. В описанието на изпълнението на дейност 4. "Доставка на оборудване и обзавеждане" се предвижда провеждането на открита процедура за обществена поръчка с предмет "Доставка и монтаж на необходимите съоръжения и оборудване по проект „Проектиране и изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци, вкл. осигуряване на необходимото оборудване и на съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими отпадъци”. Описаните обществени поръчки нямат отношение към дейностите за изграждане на Младежки център. Посочените срокове за изпълнение на дейносттите са за минал период (2018 г.) и нямат отношение към периода на реализиране на проекта от 2023 г. до 2026 г. С писмо № BG-RRP-1.009-0012-M002 от 12.06.2023 г. е изпратено указание към кандидата за предоставяне на пояснения по констатацията. В своя отговор № 1/19.06.2023 г. кандидатът е посочил, че „след сключване на договор за БФП, Община Карлово ще обяви обществена поръчка за проектиране, СМР и авторски надзор в рамките на до 2 месеца от подписването на договора за финансиране. Поръчките ще бъдат съгласно Закона за обществени поръчки. В срок до 6 месеца след сключване на договора за БФП ще се обявят обществени поръчки за доставка на оборудване и обзавеждане, канцеларски материли, осъществяване на дейности по информация и публичност и обществена поръчка за избор на външен изпълнител, който да провежда обучения и супервизии.“ В отговора на кандидата не са коментирани текстовете, които се отнасят до вписаните в проектното предложение процедури по ЗОП за минал период и които нямат отношение към дейностите за реализиране на настоящия проект. Съгласно елиминационния критерий - при липса на обоснованост и съответствие на разходите и невъзможност на кандидата да обоснове предложените разходи при поискване от оценителната комисия, проектното предложение се отхвърля. 8. На етап Техническа и финансова оценка, проектното предложение е получило крайна (обща) оценка от 45 точки, което е под определения минималния праг за преминаване от 75 точки съгласно Критерии и методология за оценка на проектни предложения по процедура чрез подбор на проекти „Изграждане на младежки центрове (в градове, които не са областни)“. За да бъде предложено за финансиране едно проектно предложение, общата крайна оценка на етап Техническа и финансова оценка трябва да е равна на или по-голяма от 75 точки. В допълнение към горните елиминационни критерии, не може да се удостовери изпълнението и на Критерий 2 "Размерът на разходите за строително-ремонтни/монтажни дейности (СМР), надзор и проектиране, оборудване и обзавеждане е до 63,60% от общата сума на допустимите разходи" от Група IX „БЮДЖЕТ“. Констатирано е, че заложените в проектното предложение разходи за СМР и надзори, и Материални активи (оборудване и обзавеждане) са на стойност 1 125 601,98 лв., което представлява 69,73% от общата стойност на проекта. С писмо № BG-RRP-1.009-0012-M002 от 12.06.2023 г. е изпратено указание към кандидата за предоставяне на предложение за редукции в бюджета (раздели I. РАЗХОДИ ЗА СМР и/или II. РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ), така че да бъде спазено процентното съотношение на разходите за СМР, надзор, проектиране, оборудване и обзавеждане да бъде до 63,60% от общата стойност на проекта. Със своя отговор кандидатът потвърждава, че „Съгласно разписаните указания в Насоките за кандидатстване, е препоръчително разходите за СМР, доставка, надзор и проектиране е препоръчително да бъдат 63,60%. Поради обстоятелството, че същото не е задължително, при изготвяне на проектното предложение разходите са внимателно планирани, като съотношението е 69,73 %. Разходите са съобразени и с минималният и максималният праг на БФП.“ Не е спазено указанието на оценителната комисия, но тъй като няма увереност, че всички разходи по проекта са обосновани, не е приложено изискването на критерия „При надхвърляне на процентното съотношение оценителната комисия служебно намалява общата сума на разходите за СМР до допустимия размер.“
BG-RRP-1.009-0009 "Преустройство на част от младежки дом с идентификатор по КККР 51809.504.2002.1, в който се изгражда младежки център в УПИ VІІ, кв. 98 по плана на гр. Нова Загора, община Нова Загора и съгласно ПУП - ПЗ" 14.2.2023 г. ОБЩИНА НОВА ЗАГОРА Булстат: 000590597 1 471 836.70 0.00
Тип Преминава Точки
ОАСД Да
ТФО Не 68,000
Отхвърлено на ТФО 1 471 836.70 0.00 След извършената Техническа и финансова оценка не може да бъде удостоверено изпълнението на следните елиминационни критерии: 1. Група VI. „ДЕЙНОСТИ И ТЯХНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ – 2“, Критерий 1 „Задължителните дейности за подпомагане при търсене на работа, мерки за подпомагане на участието на младежите в процеса на вземане на решения на местно и национално ниво, възможности за неформално образование на местно ниво, насоки за реинтеграция или интеграция в системата на формалното образование и/или включване в професионално обучение са включени в проектното предложение“: При оценка на проектното предложение е установено, че в секция 4 „План за изпълнение/дейности по проекта“ не са планирани задължителните дейности за подпомагане при търсене на работа, мерки за подпомагане на участието на младежите в процеса на вземане на решения на местно и национално ниво, възможности за неформално образование на местно ниво, насоки за реинтеграция или интеграция в системата на формалното образование и/или включване в професионално обучение са включени в проектното предложение. С писмо № BG-RRP-1.009-0009-M002 от 07.06.2023 г. е изпратено запитване до кандидата за предоставяне на пояснение относно установеното несъответствие с изискванията на т. 2, поле „Задължителни дейности“ от Насоките за кандидатстване. С представения отговор № 1/14.06.2023 г. кандидатът препраща към секция 4. План за изпълнение/дейности по проекта“, дейност 6 "Изплащане на възнагражденията на екипа за изпълнение". В секция 4. План за изпълнение/дейности по проекта, дейност 6 "Изплащане на възнаграждения на екипа за изпълнение" е със следното описание: „Работните места, които ще бъдат създадени чрез реализирането на проект "Преустройство на част от младежки дом с идентификатор по КККР 51809.504.2002.1, в който се изгражда младежки център в УПИ VІІ, кв. 98 по плана на гр. Нова Загора, община Нова Загора и съгласно ПУП - ПЗ" са следните: - ръководител на Младежки център – гр. Нова Загора, който ще управлява цялостната дейност на организацията и ще осъществява комуникацията с партньорите по проекта; - двама младежки работници, които ще оказват съдействие при подготовката и изпълнението на заложените дейности в проектното предложение с учениците и младежите, включително и работа с уязвимите групи; - един ромски образователен медиатор, който ще осъществява сътрудничество между ромската общност и младежката организация; ще подпомага активното включване на родителите в образователния и социалния живот на учениците и младежите; ще улеснява процеса на комуникация между ромската общност и младежката институция; ще спомага за привличане и задържане на учениците и младежите в организацията.“ Като начин на изпълнение е придвидено: „Планира се персоналът на Младежкия център - гр. Нова Загора да бъде назначен считано от 01.11.2023 г. Сформирането на заплатите на назначените длъжностни лица ще бъде съобразено с бюджета на проекта и с обичайната политика на Бенефициента - Община Нова Загора за възнаграждения“. А за резултат при извършването на дейността е посочено: „Създаване на 4 бр. нови работни места в новосъздадения Младежки център в гр. Нова Загора.“ Видно от посоченото описание на дейност 6 "Изплащане на възнагражденията на екипа за изпълнение" липсват планирани задължителните дейности за подпомагане при търсене на работа, мерки за подпомагане на участието на младежите в процеса на вземане на решения на местно и национално ниво, възможности за неформално образование на местно ниво, насоки за реинтеграция или интеграция в системата на формалното образование и/или включване в професионално обучение. Съгласно елиминационния критерий - ако не са включени гореописаните дейности, проектното предложение се отхвърля. 2. Група VI. „ДЕЙНОСТИ И ТЯХНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ – 2“, Критерий 2 „Дейности за стимулиране на младежки инициативи от ученици и младежи от съответната община/област, осигуряване на подкрепа и подпомагане за изпълнение на инициативите на младите хора от страна на назначения в центъра персонал са включени в проектното предложение“: При оценка на проектното предложение е установено, че в секция 4 „План за изпълнение/дейности по проекта“ не са планирани дейности за стимулиране на младежки инициативи от ученици и младежи от съответната община/област, осигуряване на подкрепа и подпомагане за изпълнение на инициативите на младите хора от страна на назначения в центъра персонал. С писмо № BG-RRP-1.009-0009-M002 от 07.06.2023 г. е изпратено запитване до кандидата за предоставяне на пояснение относно установеното несъответствие с изискванията на т. 2, поле „Задължителни дейности“ от Насоките за кандидатстване. С представения отговор № 1/14.06.2023 г. кандидатът препраща към секция 4. План за изпълнение/дейности по проекта“, дейност 6 "Изплащане на възнагражденията на екипа за изпълнение", със съдържание – посочено към т. 1 по-горе. Видно от разписанатадейност 6 "Изплащане на възнагражденията на екипа за изпълнение" липсват планирани задължителните дейности за стимулиране на младежки инициативи от ученици и младежи от съответната община/област, осигуряване на подкрепа и подпомагане за изпълнение на инициативите на младите хора от страна на назначения в центъра персонал. Съгласно елиминационния критерий - ако не са включени гореописаните дейности, проектното предложение се отхвърля. 3. Група VI. „ДЕЙНОСТИ И ТЯХНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ – 2“, Критерий 3 „Задължителните дейности по подготовка и провеждане на неформални обучения на младежи в областите на гражданското образование, лидерски умения, меки умения са включени в проектното предложение“: При оценка на проектното предложение е установено, че в секция 4 „План за изпълнение/дейности по проекта“ не са планирани задължителните дейности по подготовка и провеждане на неформални обучения на младежи в областите на гражданското образование, лидерски умения и меки умения. С писмо № BG-RRP-1.009-0009-M002 от 07.06.2023 г. е изпратено запитване до кандидата за предоставяне на пояснение относно установеното несъответствие с изискванията на т. 2, поле „Задължителни дейности“ от Насоките за кандидатстване. С представения отговор № 1/14.06.2023 г. кандидатът препраща към секция 4. План за изпълнение/дейности по проекта“, дейност 6 "Изплащане на възнагражденията на екипа за изпълнение", със съдържание – посочено към т. 1 по-горе. Видно от разписаната дейност 6 "Изплащане на възнагражденията на екипа за изпълнение", липсват планирани задължителните дейности по подготовка и провеждане на неформални обучения на младежи в областите на гражданското образование, лидерски умения и меки умения. Съгласно елиминационния критерий - ако не са включени гореописаните дейности, проектното предложение се отхвърля. 4. На етап Техническа и финансова оценка, проектното предложение е получило крайна (обща) оценка от 68 точки, което е под определения минималния праг за преминаване от 75 точки съгласно Критерии и методология за оценка на проектни предложения по процедура чрез подбор на проекти „Изграждане на младежки центрове (в градове, които не са областни)“. За да бъде предложено за финансиране едно проектно предложение, общата крайна оценка на етап Техническа и финансова оценка трябва да е равна на или по-голяма от 75 точки.
BG-RRP-1.009-0008 Изграждане на младежки център Димитровград 14.2.2023 г. Община Димитровград ЕИК: 000903533 1 666 483.52 203 289.60
Тип Преминава Точки
ОАСД Да
ТФО Не 97,500
Отхвърлено на ТФО 1 666 483.52 203 289.60 След извършената Техническа и финансова оценка не може да бъде удостоверено изпълнението на следните елиминационни критерии: 1. Група IX. „БЮДЖЕТ“, Критерий 3 „Има съответствие между приложените документи, КСС и стойностите в бюджета“: Съгласно поле "Описание" на Дейност 7 от секция 4. „План за изпълнение / Дейности по проекта“ е видно, че се предвиждат дейности в координирано сътрудничество с партньори от други центрове в България и в международен план, с цел обмяна на идеи, опит и добри практики. В същото време в секция 7 "Бюджет (в лева)" не са описани разходи за командировки и не става ясно как ще се подсигури финансово обменът. С писмо № BG-RRP-1.009-0008-M004 /06.06.2023 е изискано пояснение за установеното несъответствие. С отговор от кандидата №1/13.06.2023 г. е изпратена нова версия на бюджет, в която са добавени новосъздадени разходи за командировки и обмяна на опит в бюджетен ред 15, в размер на 6 700,00 лв., без приложено обяснение. Не става ясно за сметка на кой бюджетен ред са гореописаните разходи. Поради липса на обоснованост и съответствие на разходите и невъзможност на кандидата да обоснове предложените разходи при поискване от оценителната комисия, проектното предложение следва да се отхвърли. 2. Група IX. „БЮДЖЕТ“, Критерий 4 „Разходите в бюджета са обосновани и съответстват на дейностите, предвидени за изпълнение“: В секция 13. "Прикачени електронно подписани документи" от Формуляра за кандидатстване на първоначално подаденото проектно предложение е приложена информация относно предвидените СМР, оборудване и обзавеждане. Приложен е и документ „Финансова обосновка на проектното предложение“, в който са посочени единствено общи стойности на бюджетни редове от раздел III. „РАЗХОДИ ЗА СЪПЪТСТВАЩИ МЕРКИ“, но не и информация как са формирани тези суми. Липсва детайлна разбивка на остойностяването по количество и единична цена за отделните видове разходи, както и информация дали предвидените разходи са реалистични и съответстват ли прогнозните стойности на пазарните цени, съгласно т. 2 „Специфични критерии за допустимост“ от Насоките за кандидатстване, поле „Допустими разходи“. С писмо № BG-RRP-1.009-0008-M004 /06.06.2023 е изискано да се удостовери, че заложените разходи са обосновани и са формирани съгласно пазарните цени и представяне от кандидата на детайлна разбивка на остойностяването (брой, вид, единична цена, и т.н.) за следните разходи: - б. р. 7.1 „Разходи за възнаграждения и осигуровки от работодател на персонала на Младежкият център“ (съгласно Насоките за кандидатстване разходи за персонал, работещ в младежкия център (управител на младежкия център, младежки работници, образователни медиатори, друг персонал на центъра) следва да са съобразени с обичайната политика на бенефициента за възнаграждения); - б.р. 8.1 „Разходи за външни експерти съгласно ЗЗД и ЗОП“ - б.р. 9.1. „Външни услуги за функциониране на Младежкия център“ - б.р. 10.1. „Материали, консумативи и режийни разходи за осигуряване функционирането на Младежкия център“ - б.р. 12.1 „Разходи за информация и публичност“ - б.р. 13.1. „ДДС за разходи за функциониране на Младежкия център“ - б.р. 14.1 „Разходи за заплати на екип за управление на проекта“ (включително информация за това как заложените разходи съответстват на обичайната политика на Бенефициента за възнаграждения съгласно изискването на Насоките за кандидатстване). От отговор №1/13.06.2023 г. е видно, че кандидатът е изпратил нова версия на бюджет, в която е завишил стойностите на разходите по следните бюджетни редове: - бюджетен ред 8.1 „Разходи за външни експерти съгласно ЗЗД и ЗОП“ на стойност 112 480,26 лв. в 7. „Бюджет (в лева)“ от първоначално подаденото проектно предложение е завишен на 178 094,67 лв. според коригираната стойност във финансовата обосновка; - бюджетен ред 9.1 „Външни услуги за функциониране на Младежкия център“ на стойност 6 048 лв. в 7. „Бюджет (в лева)“ от първоначално подаденото проектно предложение е завишен на 6 300 лв. според коригираната стойност във финансовата обосновка; - бюджетен ред 10.1. „Материали, консумативи и режийни разходи за осигуряване функционирането на Младежкия център“ на стойност 38 480 лв. в 7. „Бюджет (в лева)“ от първоначално подаденото проектно предложение е завишен на 50 416,66 лв. според коригираната стойност във финансовата обосновка; - бюджетен ред 14.1 „Разходи за заплати на екип за управление на проекта“ - липсва детайлна разбивка на остойностяването (брой, вид, единична цена, и т.н.). Представянето на нов, завишен бюджет спрямо първначално подадения е в нарушение на чл. 16, ал. 5 от ПМС № 114/2022, според който отговорът не може да води до подобряване на качеството на предложението и до нарушаване на принципите на свободна конкуренция, равно третиране, публичност и прозрачност и недопускане на дискриминация. Констатирана е невъзможност на кандидата да обоснове предложените разходи при поискване от оценителната комисия и проектното предложение следва да се отхвърли. В допълнение, на база невъзможността да се удостовери изпълнението на посочените по-горе елиминационни критерии, е установена невъзможност да се оцени и Критерий 2 „Размерът на разходите за строително-ремонтни/монтажни дейности (СМР), надзор и проектиране, оборудване и обзавеждане е до 63,60% от общата сума на допустимите разходи“ от Група IX. „БЮДЖЕТ“ (който не е елиминационен) по следните причини: Видно от секция 7 "Бюджет (в лева)" на първоначално подаденото проектно предложение, заложените разходи за СМР и надзори са в размер на 1 144 141,70 лв. с ДДС, което се равнява на 68,66 % от общата стойност на проекта (безвъзмездно финансиране). Не е спазено изискването на т. 2 „Специфични критерии за допустимост“, поле „Допустими разходи“ от Насоките за кандидатстване: „Допустимите средства за строителни-ремонтни/монтажни дейности (СМР), надзор и проектиране, оборудване и обзавеждане е препоръчително да са планирани до 63,60% (шестдесет и три цяло и шестдесет процента) от общата стойност на проекта.“ С писмо BG-RRP-1.009-0008-M004/06.06.2023 е изискано пояснение за установеното несъответствие, както и предложение от кой/и бюджетен/ни ред/ове в раздел I. „РАЗХОДИ ЗА СМР“ и каква сума следва да се намали служебно, за да се спази горното изискване на Насоките за кандидатстване. От отговор №1/13.06.2023 г. е видно, че не е приложено исканото от оценителната комисия обяснение. Кандидатът е изпратил нова версия на бюджет, в която е завишил общата сума на допустимите разходи - от първоначално 1 666 483,52 лв. на 1 799 567,29 лв., като това е в нарушение на чл. 16, ал. 5 от ПМС № 114/2022, според който отговорът не може да води до подобряване на качеството на предложението и до нарушаване на принципите на свободна конкуренция, равно третиране, публичност и прозрачност и недопускане на дискриминация. Поради липса на аргументация на заложените разходи по проекта, оценителната комисия не може да приложи указанието на критерия за служебно намаляване на общата сума на разходите за СМР до допустимия размер.
BG-RRP-1.009-0016 "Казанлък - център на младежта" 15.2.2023 г. ОБЩИНА КАЗАНЛЪК Булстат: 000817778 1 741 868.10 0.00
Тип Преминава Точки
ОАСД Да
ТФО Не 118,000
Отхвърлено на ТФО 1 741 868.10 0.00 След извършената Техническа и финансова оценка не може да бъде удостоверено изпълнението на следните елиминационни критерии: 1. Група VI. „ДЕЙНОСТИ И ТЯХНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ – 2“, Критерий 1 „Задължителните дейности за подпомагане при търсене на работа, мерки за подпомагане на участието на младежите в процеса на вземане на решения на местно и национално ниво, възможности за неформално образование на местно ниво, насоки за реинтеграция или интеграция в системата на формалното образование и/или включване в професионално обучение са включени в проектното предложение“: В секция 4. „План за изпълнение / Дейности по проекта“ не са включени задължителните дейности за подпомагане при търсене на работа, мерки за подпомагане на участието на младежите в процеса на вземане на решения на местно и национално ниво, възможности за неформално образование на местно ниво, насоки за реинтеграция или интеграция в системата на формалното образование и/или включване в професионално обучение. С комуникация № BG-RRP-1.009-0016-M002/16.06.2023 г. е изискано от кандидата да представи пояснение относно констатираното несъответствие с т. 2, поле „Задължителни дейности“ от Насоките за кандидатстване. С представения отговор от кандидата № 1/23.06.2023 г. се реферира към дейности 10 „Младежки инициативи с външно участие“ и 15 „Обмяна на опит и добри практики“, където обаче липсва конкретика по отношение на дейности за подпомагане при търсене на работа, мерки за подпомагане на участието на младежите в процеса на вземане на решения на местно и национално ниво, насоки за реинтеграция или интеграция в системата на формалното образование и/или включване в професионално обучение Съгласно елиминационния критерий - ако не са включени гореописаните дейности, проектното предложение се отхвърля. 2. Група VI. „ДЕЙНОСТИ И ТЯХНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ – 2“, Критерий 6 Задължителни дейности за активна работа на терен с представители на уязвимите групи и общности в неравностойно положение, особено в ромската общност, са включени в проектното предложение“: От представената информация в Секция 4. „План за изпълнение / Дейности по проекта“ е видно, че не са включени задължителни дейности за активна работа на терен с представители на уязвимите групи и общности в неравностойно положение, особено в ромската общност. С комуникация № BG-RRP-1.009-0016-M002/16.06.2023 г. е изискано от кандидата да представи пояснение относно констатираното несъответствие с т. 2, поле „Задължителни дейности“ от Насоките за кандидатстване. С представения отговор от кандидата № 1/23.06.2023 г. се твърди, че „Част от работата на центъра ще бъде обезпечена чрез наемане на младежки работници, ромски образователен медиатор и психолог/социален работник, които ще прилагат принципите на неформалното обучение и образование и ще провеждат необходимите обучения за придобиване на меки умения, съгласно нуждите на целевата група. Същите ще бъдат гарант за успешната комуникация в ромската целева група. Чрез изпълнението на проекта и на заложените дейности, свободният достъп до центъра ще бъде за всички млади хора, независимо от пол, раса, етническа принадлежност и т.н.“ Представените допълнителни пояснения от кандидата са относими към друга задължителна дейност, а именно дейност по подготовка и провеждане на неформални обучения на младежи в областите на гражданското образование, лидерски умения, меки умения са включени в проектното предложение. Липсва информация за планирани конкретни дейности за работа на терен с представители на уязвимите групи и общности в неравностойно положение, особено в ромската общност. Съгласно елиминационния критерий - ако не са включени гореописаните дейности, проектното предложение се отхвърля 3. Група IX. „БЮДЖЕТ“, Критерий 4 „Разходите в бюджета са обосновани и съответстват на дейностите, предвидени за изпълнение“: С комуникация № BG-RRP-1.009-0016-M002/16.06.2023 г. е изискано от кандидата да представи пояснения за начина на формиране на следните разходи: - б. р. 2.1 „Осъществяване на авторски“ – 5000, 00 лв. без ДДС; - б. р. 2.2 „Осъществяване на строителен надзор“ – 8500,00 лв. без ДДС; - б .р. 2.3 „Геодезическо заснемане“ – 4250,00 лв. без ДДС; - б. р 7.1 „Заплати за екип за изпълнение - 4 души“ – 162 400,00 лв.; - б. р. 7.2 „Възнаграждения на служителите в ЦПЛР“ – 10 200,00 лв.; - б. р. 8.1 „Външи ескперти/лица“ – 20 000,00 лв.; - б. р. 9.1 „Обучения по дигитални умения“ – 28 750,00 лв. без ДДС; - б. р. 9.3 „Младежки инициативи“ – 15 000,00 лв. без ДДС; - б. р. 9.4 „Транспорт до еко селище с. Средногорово“ – 1000,00 лв. без ДДС; - б. р. 11.1 „Разходи за командировки и обмяна на опит на екипите“ – 3000,00 лв. без ДДС; - б .р. 12.2 „Разходи за поддръжка и оформление на интернет страницата на ОДК“ – 1200,00 лв. без ДДС; - б. р 14.1 „Възнаграждения за екип за управление на проекта“ - 98 596,30 лв. Също така е изискано пояснение по отношение на разходите в б. р. 7.1 и б. р. 14.1 - как разходите са съобразени с обичайната политика на бенефициента за възнаграждения (изискване съгласно Насоките за кандидатстване). Със своя отговор № 1/23.06.2023 г. общината - кандидат е представила нов бюджет, в който е предвидила собствено финансиране и е променила заложения в бюджета на проектното предложение размер на разходите за отделните дейности, като например: - Б.р 7.1 „Заплати за екип за изпълнение - 4 души“ е увеличен от 162 400 лв. на 200 000 лв. В секция 4 „План за изпълнение / Дейности по проекта“ заложеният период на изпълнение на дейността е увеличен от 28 месеца на 31 месеца. - Б.р. 8.1 „Външи ескперти/лица“ е увеличен от 20 000 лв. на 32 000 лв. - Б.р. 9.1 „Обучения по дигитални умения“ е увеличен от 28 750 лв. на 76 000 лв. - Б.р. 9.3 „Младежки инициативи“ е увеличен от 15 000 на 25 000 лв., като липсва обосновка за формиране и увеличение на разхода. - Б.р 11.1 „Разходи за командировки и обмяна на опит на екипите“ е завишен от 3000 лв. на 6000 лв. При спазване на Наредбата за командировките такова завишаване на разхода дава възможност за два пъти повече участници или удвояване на броя на командировките. Увеличението на разходите за отделните дейности води и до увеличение на - планиран брой обучения и семинари, брой участници във всяко от тях, продължителност на обучението, начин на провеждане, тема и стойност за всяко от тях. Увеличението на отделни единични разходи е и необосновано, например: - Б.р. 12. 1 „Разходи за информация и публичност“ - приложена е нова разбивка на разходите, като стойността на Информационна табела за проекта (сграда на Община Казанлък) - 1 брой е 300 лв. В секция 13. „Прикачени документи“ е прикачена разбивка на разходите за информация и публичност, от която е видно, че първоначално заложената цена е 119 лв. И в двата файла е посочен един и същи линк от пазарно проучване на стойност 104,27 лв без ДДС. След комуникация с кандидата не е представена информация, от която да е видно, че разходите в бюджета са обосновани и съответстват на дейностите, предвидени за изпълнение. Не е представена детайлна разбивка на остойностяването по количество и единична цена за отделните видове разходи от бюджета на предложението, както и информация дали предвидените разходи са реалистични и дали прогнозните стойности съответстват на пазарните цени за предвидените средства. Необосновано са завишени и част от единичните разходи в приложените към отговора разбивки на бюджета. Представен е нов бюджет и разбивка на разходите по новия бюджет, което е в нарушение на чл. 16, ал. 5 от ПМС № 114/2022 г., съгласно който отговорът не може да води до подобряване на качеството на предложението и до нарушаване на принципите на свободна конкуренция, равно третиране, публичност и прозрачност и недопускане на дискриминация. Съгласно елиминационния критерий - при липса на обоснованост и съответствие на разходите и невъзможност на кандидата да обоснове предложените разходи при поискване от оценителната комисия, проектното предложение се отхвърля.
BG-RRP-1.009-0007 Младежки център Хъб-а Самоков 14.2.2023 г. ОБЩИНА САМОКОВ Булстат: 000776491 1 797 105.60 0.00
Тип Преминава Точки
ОАСД Да
ТФО Да 100,000
14 Резерва 1 797 105.60 0.00
BG-RRP-1.009-0018 Изграждане на младежки център в Община Ихтиман 15.2.2023 г. ОБЩИНА ИХТИМАН Булстат: 000776299 1 799 765.02 0.00
Тип Преминава Точки
ОАСД Да
ТФО Да 105,000
13 Резерва 1 767 231.79 0.00
BG-RRP-1.009-0004 Възможност за лидерство, личностно развитие и творческа изява на младите хора - Изграждане на Младежки център в Севлиево 14.2.2023 г. Община Севлиево ЕИК: 000215889 1 799 900.91 0.00
Тип Преминава Точки
ОАСД Да
ТФО Да 110,000
12 Резерва 1 799 900.91 0.00
BG-RRP-1.009-0002 Младежки център - Горна Оряховица 10.2.2023 г. Община Горна Оряховица ЕИК: 000133673 1 800 000.00 366 660.72
Тип Преминава Точки
ОАСД Да
ТФО Да 113,000
11 Резерва 1 799 948.13 366 660.72
BG-RRP-1.009-0005 „Изграждане и осигуряване на ефективно функциониране на младежки център в Община Айтос“ 14.2.2023 г. Община Айтос ЕИК: 000056764 1 799 994.62 0.00
Тип Преминава Точки
ОАСД Да
ТФО Да 118,000
10 Резерва 1 799 662.62 0.00
BG-RRP-1.009-0001 Изграждане на Младежки център в гр. Свищов 23.12.2022 г. ОБЩИНА СВИЩОВ Булстат: 000133965 1 800 000.00 0.00
Тип Преминава Точки
ОАСД Да
ТФО Да 129,000
7 Резерва 1 798 149.71 0.00
BG-RRP-1.009-0014 Изграждане на съвременен младежки център – ключов фактор за личностното развитие и повишаване пригодността за заетост на младите хора в Община Пещера 15.2.2023 г. Община Пещера Булстат: 000351750 1 799 859.85 0.00
Тип Преминава Точки
ОАСД Да
ТФО Да 129,000
8 Резерва 1 775 505.29 0.00
BG-RRP-1.009-0015 Създаване на Младежки център - гр. Гоце Делчев 15.2.2023 г. ОБЩИНА ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ Булстат: 000024745 1 799 609.63 0.00
Тип Преминава Точки
ОАСД Да
ТФО Да 129,000
9 Резерва 1 799 344.03 0.00
BG-RRP-1.009-0011 Изграждане на Младежки център в гр. Петрич 15.2.2023 г. ОБЩИНА ПЕТРИЧ Булстат: 000024916 1 789 504.49 0.00
Тип Преминава Точки
ОАСД Да
ТФО Да 130,000
6 Резерва 1 772 719.69 0.00
BG-RRP-1.009-0013 ИЗГРАЖДАНЕ НА МЛАДЕЖКИ ЦЕНТЪР - гр. ПОМОРИЕ 15.2.2023 г. ОБЩИНА ПОМОРИЕ Булстат: 000057179 1 799 989.85 0.00
Тип Преминава Точки
ОАСД Да
ТФО Да 133,000
4 Резерва 1 799 701.65 0.00
BG-RRP-1.009-0017 Изграждане на младежки център в гр. Сандански 15.2.2023 г. ОБЩИНА САНДАНСКИ Булстат: 000024955 1 799 270.00 0.00
Тип Преминава Точки
ОАСД Да
ТФО Да 133,000
5 Резерва 1 799 270.00 2 000.00
BG-RRP-1.009-0006 Изграждане на младежки център в община Дупница 14.2.2023 г. ОБЩИНА ДУПНИЦА Булстат: 000261630 1 799 947.95 0.00
Тип Преминава Точки
ОАСД Да
ТФО Да 138,000
3 Резерва 1 798 294.51 0.00
BG-RRP-1.009-0003 Изграждане на младежки център в Асеновград 13.2.2023 г. ОБЩИНА АСЕНОВГРАД Булстат: 000471059 1 799 994.92 0.00
Тип Преминава Точки
ОАСД Да
ТФО Да 140,000
1 Резерва 1 796 178.92 0.00
BG-RRP-1.009-0010 Изграждане на Младежки център в община Ботевград 15.2.2023 г. ОБЩИНА БОТЕВГРАД Булстат: 000776089 1 796 416.06 0.00
Тип Преминава Точки
ОАСД Да
ТФО Да 140,000
2 Резерва 1 796 085.58 0.00
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.