Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 64 324 дървета
English

Резултати от оценка

Експорт на данните Excel HTML XML Печат

Процедура: Утвърждаване на интеркултурното образование, чрез култура, наука и спорт

Вид на резултата: Резултат от оценка АСД

Оценителна сесия: BG05SFPR001-1.004-S2

Проектни предложения

Рег. номер Наименование Дата на регистрация Кандидат Идентификатор на кандидат Резултат от оценка Причина за недопускане до ТФО
BG05SFPR001-1.004-0064 ТОЛЕРАНТНИ И ЕДИННИ ЗАЕДНО И ВЪВ ВСИЧКО 25.9.2024 г. ОБЩИНА БЕЛЕНЕ Булстат: 000413579 Недопуснат до ТФО 1. Проектното предложение не отговаря на изискванията на т. 11 „Допустими кандидати“, подточка 11.1. „Критерии за допустимост на кандидатите“ от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий II.3 (от Група II „Критерии за оценка на допустимостта“) от Критериите и методологията за оценка на проектни предложения по процедура чрез подбор на проекти BG05SFPR001-1.004 „Утвърждаване на интеркултурното образование чрез култура, наука и спорт” (Приложение IX към Условията за кандидатстване по процедурата), наричани за краткост по-долу „Критерии и методология за оценка“, поради което проектното предложение се отхвърля и не се допуска до техническа и финансова оценка, като мотивите за това са следните: Съгласно т. 11 „Допустими кандидати“, подточка 11.1. „Критерии за допустимост на кандидатите“ от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий II.3 (от Група II „Критерии за оценка на допустимостта“) от Критериите и методологията за оценка във всяко проектно предложение следва да участва поне една детска градина/училище с висока концентрация на деца/ученици от уязвими групи (група 4 и група 5 от Приложение 6а на Наредба за финансиране на институциите в предучилищното и училищното образование) и поне една детска градина/училище с по-ниска концентрация (1-3 група от Приложение 6а на Наредбата) или без такава концентрация. Това обстоятелство е критерий за допустимост и се проверява в утвърдено от Министерство на образованието и науката (МОН) Разпределение на средствата за 2023 г. за работа с деца и ученици от уязвими групи за общински детски градини и училища (публ. 25.07.2023 г., акт. 14.08.2023 г.) - https://web.mon.bg/bg/100276. В случай на актуализация, проверката се извършва спрямо последно актуализираното утвърдено разпределение към датата на обявяване на процедурата. В тази връзка партньорството е задължително за всяко проектно предложение. Видно от съдържанието на секция 2 „Данни за кандидата“ и секция 3 „Данни за партньори“ от Формуляра за кандидатстване, както и от приложените в секция 13 „Прикачени документи“ Декларация за партньорство (Приложение II към Условията за кандидатстване) и Декларации при кандидатстване на кандидата/партньора (Приложение I към Условията за кандидатстване), в настоящото проектно предложение участват Детска градина „Снежанка“ - с. Рупци, Детска градина „Мечта“ - гр. Белене и Детска градина „Знаме на мира“ - гр. Белене, в качеството си на партньори. При проверка в последно утвърденото от МОН, към датата на обявяване на процедурата - 22.01.2024 г., разпределение на средства за уязвими групи, съгласно Наредба за финансиране на институциите в системата на предучилищното и училищно образование (Разпределение на средствата за 2023 г. за работа с деца и ученици от уязвими групи за общински детски градини и училища (публ. 25.07.2023 г., акт. 14.08.2023 г.) е установено, че посочените по-горе три участващи образователни институции са с по-ниска концентрация или без концентрация на деца/ученици от уязвими групи. Детска градина „Снежанка“ - с. Рупци, попада в група 3 от Приложение 6а на Наредбата, а Детска градина „Мечта“ - гр. Белене и Детска градина „Знаме на мира“ - гр. Белене, не се откриват в Приложението, т.е. са без концентрация на деца/ученици от уязвими групи. Следователно в настоящото проектно предложение не участва поне една детска градина/училище с по-висока концентрация на деца/ученици от уязвими групи (група 4 и група 5 от Приложение 6а на Наредбата). До кандидата е изпратено уведомление чрез модул „Комуникация“ в ИСУН 2020 с рег. № BG05SFPR001-1.004-0064-M001 от 31.12.2024 г., с което му е предоставена възможност, в едноседмичен срок от получаване на уведомлението, а именно до 08.01.2024 г. да отстрани констатираната нередовност. Уведомлението съдържа и информация, че неотстраняването на нередовностите в срок може да доведе до прекратяване на производството по отношение на кандидата. Кандидатът е представил в срок отговор по изпратеното уведомление, като е написал, че „несъответствията в декларираните данни от анализа на директорите на училищата и „Разпределение на институциите в групи по критерий „образователно ниво на родителите (настойници-те)“, съгласно Приложение 6а от Наредба за финансиране на институциите в системата на ПУУО е резултат от: - настъпилите промени в обстоятелствата при изготвяне на „Разпределение на средствата за 2023 г. за работа с деца и ученици от уязвими групи за общински детски градини и училища (публ. 25.07.2023 г., акт. 14.08.2023 г.) и момента на подаване проектното предложение. - факта, че информацията за образователния статус на родителите се подава на базата на анкети или разговори с родителите. Най-често срещаната грешка е завишаване на образователното ниво, тъй като родителите невинаги правят разлика между завършен клас и завършена степен. Например, при завършен 9-ти клас, някои родители твърдят, че имат средно образование. - процедурата разпределение на средства за уязвими групи съгласно цитираната Наредба на МОН отразява интензивността на помощта на МОН, а не резултатите от реалната „Характеристиката на средата“ съгласно Приложение 6а от Наредба за финансиране на институциите“. Тъй като в т. 11 „Допустими кандидати“, подточка 11.1. „Критерии за допустимост на кандидатите“ от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий II.3 (от Група II „Критерии за оценка на допустимостта“) от Критериите и методологията за оценка изрично е посочено, че „проверка на допустими детски градини и училища с концентрация на уязвими групи се прави в утвърдено от МОН Разпределение на средствата за 2023 г. за работа с деца и ученици от уязвими групи за общински детски градини и училища (публ. 25.07.2023 г., акт. 14.08.2023 г.) - https://web.mon.bg/bg/100276 съгласно Приложение 6а към чл. 52б, ал. 2 (след изм. и доп. ДВ бр.60 от 14.07.2023 г. Приложение 6а към чл.52а, ал.3) от Наредба за финансиране на институциите в системата на предучилищното и училищното образование. В случай на актуализация, проверката се извършва спрямо последно актуализираното утвърдено разпределение към датата на обявяване на процедурата“, както и с оглед на това, че оценителната комисия не разполага с правомощия да извършва проверка на достоверността на данните в утвърдените от МОН документи, оценителната комисия не приема, че с даденото разяснение кандидатът изпълнява изискванията на т. 11 „Допустими кандидати“ от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий II.3 (от Група II „Критерии за оценка на допустимостта“) от Критериите и методологията за оценка на проектни предложения по процедура чрез подбор на проекти BG05SFPR001-1.004 „Утвърждаване на интеркултурното образование чрез култура, наука и спорт” (Приложение IX към Условията за кандидатстване по процедурата). Съгласно Критерий II.3 (от Група II „Критерии за оценка на допустимостта“) от Критериите и методологията за оценка на проектни предложения по процедурата „проектни предложения, които не отговарят на изискването, следва да бъдат отхвърлени“.
BG05SFPR001-1.004-0065 МНОГООБРАЗИЕ БЕЗ ГРАНИЦИ ЗА УЧЕНИЦИТЕ В ОБЛАСТ ПЛЕВЕН 25.9.2024 г. НОВА ВЪЗМОЖНОСТ Сдружение ЕИК: 176608038 Недопуснат до ТФО 1. Проектното предложение не отговаря на изискванията на т. 11 „Допустими кандидати“, подточка 11.1 „Критерии за допустимост на кандидатите“ от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий II.22 (от Група II „Критерии за оценка на допустимостта“) от Критериите и методологията за оценка на проектни предложения по процедура чрез подбор на проекти BG05SFPR001-1.004 „Утвърждаване на интеркултурното образование чрез култура, наука и спорт” (Приложение IX към Условията за кандидатстване по процедурата), наричани за краткост по-долу „Критерии и методология за оценка“, поради което проектното предложение се отхвърля и не се допуска до техническа и финансова оценка, като мотивите за това са следните: Съгласно т. 11 „Допустими кандидати“, подточка 11.1 „Критерии за допустимост на кандидатите“ от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий II.22 (от Група II „Критерии за оценка на допустимостта“) от Критериите и методологията за оценка кандидатът по процедурата трябва да разполага с необходимия административен, финансов и оперативен капацитет, който гарантира успешното изпълнение на дейностите по проекта. Финансовият капацитет на кандидат по настоящата процедура за всяко проектно предложение се оценява на база данните за общия оборот на кандидата - община, училище, детска градина, ЮЛНЦ, за последните две приключили финансови години преди датата на кандидатстване. Кандидатът трябва да може да осигури необходимото финансиране за изпълнение на дейностите по проекта. Финансовият капацитет се оценява на база счетоводни документи (финансови отчети от ГОД) за последните две приключили финансови години, като за кандидат ЮЛНЦ това са ОПР, баланс, отчет за нестопанската и отчет за стопанската дейности, отразени в ГОД. Кандидатът разполага с финансов капацитет в случай, че общият му оборот за последните две приключили финансови години е по-голям или равен на 30% от исканото финансиране (БФП) по проекта. Под „общ оборот за две приключили финансови години“ за кандидат – ЮЛНЦ следва да се разбира сумата от годишните обороти на юридическото лице за последните две приключили финансови години заедно/съвкупно за стопанската и нестопанската дейности. За целите на настоящата процедура под „годишен оборот“ на кандидатите – ЮЛНЦ се разбират нетните приходи от продажби от стопанската дейност (параграф 15 100) плюс приходите от нестопанска дейност за съответната финансова година. Когато общият оборот за последните две приключили финансови година на кандидат ЮЛНЦ е по-голям или равен на 30 % от исканата БФП се счита, че кандидатът има финансов капацитет за изпълнение на проект по настоящата процедура. В случай че исканите документи от кандидати са налични в МОНИТОРСТАТ на Националния статистически институт, същите се проверяват по служебен път, когато е осигурена възможност за това. В случай че исканите документи, заверени по реда на Закона за счетоводство, са публично достъпни на други електронни източници, кандидатът следва да предостави линк към източниците, в които са налични за целите на оценката на финансовия капацитет. В случай че документът/ите не е/са публично оповестен/и, се прилагат от кандидата в ИСУН. Съгласно секция 2 „Данни за кандидата“ от Формуляра за кандидатстване, кандидат с настоящото проектно предложение е Сдружение НОВА ВЪЗМОЖНОСТ. Съгласно секция 7 „Бюджет (в лева) исканото финансиране (БФП) по проекта е в размер на 240 783,20 лв. При извършена служебна проверка в МОНИТОРСТАТ на Националния статистически институт е установено, че за кандидата Сдружение НОВА ВЪЗМОЖНОСТ са налични Счетоводен баланс към 31.12.2021 г., Отчет за приходите и разходите от нестопанска дейност за 2021 г., Счетоводен баланс към 31.12.2022 г. и Отчет за приходите и разходите от нестопанска дейност за 2022 г. В секция 13 „Прикачени документи“ от Формуляра за кандидатстване кандидатът е представил Счетоводен баланс към 31.12.2023 г. и Отчет за приходите и разходите от нестопанска дейност за 2023 г. Проверката на счетоводните документи получени по служебен път, както и на тези представени от кандидата, установи, че кандидатът няма нетни приходи от продажби от стопанска дейност, а сумата от приходите от нестопанска дейност за последните две приключили финансови години е 53 000,00 лв., което е по-малко от 30 % от исканото финансиране (БФП) по проекта. До кандидата е изпратено уведомление чрез модул „Комуникация“ в ИСУН 2020 с рег. № BG05SFPR001-1.004-0065-M001 от 06.12.2024 г., с което му е предоставена възможност да отстрани констатираната нередовност и да поясни по какъв начин изпълнява изискването на критерия в едноседмичен срок от получаване на уведомлението, а именно до 13.12.2024 г. Уведомлението съдържа и информация, че неотстраняването на нередовностите в срок може да доведе до прекратяване на производството по отношение на кандидата. Кандидатът е представил в срок отговор по изпратеното уведомление, като е потвърдил, че „от предоставените счетоводни документи се вижда че за 2022 и 2023 година общия оборот на СНЦ “Нова Възможност“ е 53 000,00лева“ и е пояснил, че за 2024 г. очаква допълнителни приходи. Тъй като финансовият капацитет на кандидата се оценява на база данните за последните две приключили финансови години преди датата на кандидатстване, оценителната комисия не приема, че с представеното пояснение кандидатът е отговорил на изискването на критерия. Предвид гореизложеното проектното предложение не отговаря на изискванията на т. 11 „Допустими кандидати“, подточка 11.1 „Критерии за допустимост на кандидатите“ от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий II.22 (от Група II „Критерии за оценка на допустимостта“) от Критериите и методологията за оценка на проектни предложения по процедура чрез подбор на проекти BG05SFPR001-1.004 „Утвърждаване на интеркултурното образование чрез култура, наука и спорт” (Приложение IX към Условията за кандидатстване по процедурата). Съгласно Критерий II.22 (от Група II „Критерии за оценка на допустимостта“) от Критериите и методологията за оценка на проектни предложения по процедурата „проектни предложения, които не отговарят на изискването, следва да бъдат отхвърлени“.
BG05SFPR001-1.004-0069 Мисия - Заедно можем! 25.9.2024 г. ПРОФЕСИОНАЛНА ГИМНАЗИЯ "ПРОФ. Д-Р АСЕН ЗЛАТАРОВ" Булстат: 176735651 Недопуснат до ТФО 1. Проектното предложение не отговаря на изискванията на т. 24 „Списък на документите, които се подават на етап кандидатстване“, подточка 2 от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий I.3 (от Група I „Критерии за оценка на административното съответствие“) от Критериите и методологията за оценка на проектни предложения по процедура чрез подбор на проекти BG05SFPR001-1.004 „Утвърждаване на интеркултурното образование чрез култура, наука и спорт” (Приложение IX към Условията за кандидатстване по процедурата), наричани за краткост по-долу „Критерии и методология за оценка“, поради което проектното предложение се отхвърля и не се допуска до техническа и финансова оценка, като мотивите за това са следните: Съгласно т. 24 „Списък на документите, които се подават на етап кандидатстване“, подточка 2 от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий I.3 (от Група I „Критерии за оценка на административното съответствие“) от Критериите и методологията за оценка Декларация при кандидатстване на кандидата/партньора се попълва по образец (Приложение I към Условията за кандидатстване), подписва и представя от официалния представител на кандидата и на всеки партньор. Съгласно секция 3 „Данни за партньори“ от Формуляра за кандидатстване в настоящото проектно предложение участва като партньор Основно училище „Св. св. Кирил и Методий“ – с. Железино. В секция 13 „Прикачени документи“ от Формуляра за кандидатстване не е представена Декларация при кандидатстване на кандидата/партньора от официалния представител на партньора Основно училище „Св. св. Кирил и Методий“ – с. Железино. До кандидата е изпратено уведомление чрез модул „Комуникация“ в ИСУН 2020 с рег. № BG05SFPR001-1.004-0069-M001 от 06.01.2025 г., с което му е предоставена възможност да отстрани констатираната нередовност, описана по-горе, в едноседмичен срок от получаване на уведомлението, а именно до 13.01.2025 г. Уведомлението съдържа и информация, че неотстраняването на нередовностите в срок може да доведе до прекратяване на производството по отношение на кандидата. Кандидатът е представил в срок отговор по изпратеното уведомление, като е посочил, че „документът (Приложение I към Условията за кандидатстване) от партньора ОУ „Св.св. Кирил и Методий“, е попълнен по образец и подписан от официалния представляващ. Приложен е в отключената за целта секция 13 „Прикачени документи“ от формуляра за кандидатстване“. При проверка се установява, че кандидатът не е предоставил изисканата Декларация при кандидатстване на кандидата/партньора, попълнена по образец (Приложение I към Условията за кандидатстване) и подписана от официалния представител на партньора ОУ „Св.св. Кирил и Методий“. Предвид гореизложеното проектното предложение не отговаря на изискванията на т. 24 „Списък на документите, които се подават на етап кандидатстване“ подточка 2 от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий I.3 (от Група I „Критерии за оценка на административното съответствие“) от Критериите и методологията за оценка на проектни предложения по процедура чрез подбор на проекти BG05SFPR001-1.004 „Утвърждаване на интеркултурното образование чрез култура, наука и спорт” (Приложение IX към Условията за кандидатстване по процедурата). 2. Проектното предложение не отговаря на изискванията на т. 12 „Допустими партньори“, подточка 12.1 „Недопустими партньори“ от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий II.9 (от Група II „Критерии за оценка на допустимостта“) от Критериите и методологията за оценка на проектни предложения по процедура чрез подбор на проекти BG05SFPR001-1.004 „Утвърждаване на интеркултурното образование чрез култура, наука и спорт” (Приложение IX към Условията за кандидатстване по процедурата), поради което проектното предложение се отхвърля и не се допуска до техническа и финансова оценка, като мотивите за това са следните: Съгласно т. 12 „Допустими партньори“, подточка 12.1 „Недопустими партньори“, която препраща към подточка 11.2 „Недопустими кандидати“ от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий II.9 от Критериите и методологията за оценка в процедура чрез подбор на проектни предложения не може да участва и безвъзмездна финансова помощ не се предоставя на партньор, за който са налице обстоятелства за отстраняване от участие в процедура за възлагане на обществена поръчка съгласно Закона за обществените поръчки (ЗОП) или който не е изпълнил разпореждане на Европейската комисия (ЕК) за възстановяване на предоставената му неправомерна и несъвместима държавна помощ или по отношение на който са налице обстоятелства, основание за недопустимост, изрично посочени в Условията за кандидатстване, в т.ч.: а) има задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях към държавата или към общината по седалището на Управляващия орган и на кандидата, или аналогични задължения съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган; б) е установено, че: - е представил документ с невярно съдържание, с който се доказва декларираната липса на основания за отстраняване или декларираното изпълнение на критериите за подбор; - не е предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор; в) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП г) е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието; д) е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган; е) доказано е, че е виновен за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора; ж) е обявен в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си; з) е установено с влязло в сила наказателно постановление, или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен. и) лицата с правомощия за представителство, вземане на решения или контрол спрямо тях са осъдени с влязла в сила присъда за: - престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс; - престъпление, аналогично на посочените по-горе, в друга държава членка или трета страна; й) се е опитал да: - повлияе на вземането на решение, свързано с отстраняването, подбора или сключването на договор, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или - получи информация, която може да му даде неоснователно предимство в процедурата. к) е налице конфликт на интереси по смисъла на § 2, т. 21 от допълнителните разпоредби на ЗОП или по смисъла на член 61 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 1046/2018 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 966/2012 на Съвета, който не може да бъде отстранен, включително е: - свързано лице по смисъла на § 1, т. 15 от допълнителната разпоредба на Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество с ръководителя на управляващия орган; - в случаите по чл. 68 или 69 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество. Всички лица, които са овластени да представляват кандидата, респективно партньора, независимо дали го представляват заедно и/или поотделно при кандидатстване са длъжни да декларират, че по отношение на кандидата/партньора, респективно спрямо тях, не е налице някое от обстоятелствата, посочени в точки от (a) до (к), като попълнят и подпишат Декларация при кандидатстване на кандидата/партньора (Приложение I към Условията за кандидатстване), Раздел I. Липса на обстоятелства за отстраняване от участие съгласно чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕФСУ и чл. 7 от ПМС № 23/2023 г. Предвид констатираните нередовности по т. 1 по-горе, по отношение на Критерий I.3 (от Група I „Критерии за оценка на административното съответствие“) от Критериите и методологията за оценка, които не са отстранени от кандидата, не може да бъде извършена проверка за съответствие с изискването по Критерий II.9 „За кандидата и партньорите не са налице обстоятелствата по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕФСУ“. Предвид гореизложеното проектното предложение не отговаря на изискванията на т. 12 „Допустими партньори“, подточка 12.1 „Недопустими партньори“ от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий II.9 (от Група II „Критерии за оценка на допустимостта“) от Критериите и методологията за оценка на проектни предложения по процедура чрез подбор на проекти BG05SFPR001-1.004 „Утвърждаване на интеркултурното образование чрез култура, наука и спорт” (Приложение IX към Условията за кандидатстване по процедурата). Съгласно Критерий II.9 (от Група II „Критерии за оценка на допустимостта“) от Критериите и методологията за оценка на проектни предложения по процедурата „проектни предложения, които не отговарят на изискването, следва да бъдат отхвърлени“. 3. Проектното предложение не отговаря на изискванията на т. 11 „Допустими кандидати“, подточка 11.1 „Критерии за допустимост на кандидатите“ от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий II.23 (от Група II „Критерии за оценка на допустимостта“) от Критериите и методологията за оценка на проектни предложения по процедура чрез подбор на проекти BG05SFPR001-1.004 „Утвърждаване на интеркултурното образование чрез култура, наука и спорт” (Приложение IX към Условията за кандидатстване по процедурата), поради което проектното предложение се отхвърля и не се допуска до техническа и финансова оценка, като мотивите за това са следните: Съгласно т. 11 „Дейности, допустими за финансиране“, подточка 11.1 „Критерии за допустимост на кандидатите“ от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий II.23 от Критериите и методологията за оценка кандидатът и партньорите по процедурата трябва да разполагат с необходимия административен, финансов и оперативен капацитет, който гарантира успешното изпълнение на дейностите по проекта. По настоящата процедура оперативният капацитет се оценява общо за кандидата и партньорите за последните 2 (две) години, спрямо датата на обявяване на процедурата. Счита се, че кандидатът и партньорите притежават оперативен капацитет, в случай че през последните две години, спрямо датата на обявяване на процедурата, най-малко един от тях е участвал в изпълнението на поне 1 проект с дейности в сферата на образованието и/или работата с уязвими групи, финансирани от националния бюджет, ЕС или други донори. Под участие в изпълнение на поне 1 проект се приема и изпълнение на многофондова Стратегия за водено от общностите местно развитие, в рамките на която се изпълнява/реализира поне 1 проект, включващ мерки, насочени към образователна интеграция на маргинализирани групи, приобщаващо образование на уязвими групи. При подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да опише в секция 11 „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“, поле „Административен капацитет и оперативен капацитет“ от Формуляра за кандидатстване, с какъв оперативен капацитет за изпълнението на проекта разполагат той и партньора/ите. В секция 11. „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“, поле „Административен капацитет и оперативен капацитет“, нито в цялост във Формуляра за кандидатстване не е посочено кандидатът или партньорът да е участвал в изпълнението на поне 1 проект с дейности в сферата на образованието и/или работата с уязвими групи, финансирани от националния бюджет, ЕС или други донори. До кандидата е изпратено уведомление чрез модул „Комуникация“ в ИСУН 2020 с рег. № BG05SFPR001-1.004-0069-M001 от 06.01.2025 г., с което му е предоставена възможност да отстрани констатираната нередовност, описана по-горе, в едноседмичен срок от получаване на уведомлението, а именно до 13.01.2025 г. Уведомлението съдържа и информация, че неотстраняването на нередовностите в срок може да доведе до прекратяване на производството по отношение на кандидата. Кандидатът е представил в срок отговор по изпратеното уведомление, като е описал с какви специалисти разполага и е заявил, че те от своя страна разполагат с опит в изпълнението на поне 1 проект с дейности в сферата на образованието и/или работата с уязвими групи, финансирани от националния бюджет, ЕС или други донори, което обстоятелство не е предмет на оценка по настоящия критерий. Кандидатът не е предоставил информация дали кандидатът или партньорът са участвали в изпълнението на поне 1 проект с дейности в сферата на образованието и/или работата с уязвими групи, финансирани от националния бюджет, ЕС или други донори, през последните две години, спрямо датата на обявяване на процедурата. Предвид гореизложеното проектното предложение не отговаря на изискванията на т. 11 „Дейности, допустими за финансиране“, подточка 11.1 „Критерии за допустимост на кандидатите“ от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий II.23 (от Група II „Критерии за оценка на допустимостта“) от Критериите и методологията за оценка на проектни предложения по процедура чрез подбор на проекти BG05SFPR001-1.004 „Утвърждаване на интеркултурното образование чрез култура, наука и спорт” (Приложение IX към Условията за кандидатстване по процедурата). Съгласно Критерий II.23 (от Група II „Критерии за оценка на допустимостта“) от Критериите и методологията за оценка на проектни предложения по процедурата „проектни предложения, които не отговарят на изискването, следва да бъдат отхвърлени“. 4. Проектното предложение не отговаря на изискванията на т. 14 „Категории разходи, допустими за финансиране“, подточка 14.1 „Условия за допустимост на разходите“ от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий II.24 (от Група II „Критерии за оценка на допустимостта“) от Критериите и методологията за оценка на проектни предложения по процедура чрез подбор на проекти BG05SFPR001-1.004 „Утвърждаване на интеркултурното образование чрез култура, наука и спорт” (Приложение IX към Условията за кандидатстване по процедурата), поради което проектното предложение се отхвърля и не се допуска до техническа и финансова оценка, като мотивите за това са следните: Съгласно т. 14 „Категории разходи, допустими за финансиране“, подточка 14.1 „Условия за допустимост на разходите“ от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий II.24 от Критериите и методологията за оценка в процедура чрез подбор на проектни предложения, за да бъдат допустими разходите по настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ трябва да не са финансирани по друг проект, програма или друга финансова схема, финансирана от публични средства на националния или европейския бюджети. Предвид констатираните нередовности по т. 1 по-горе по отношение на Критерий I.3 (от Група I „Критерии за оценка на административното съответствие“) от Критериите и методологията за оценка, които не са отстранени от кандидата, не може да бъде извършена проверка за съответствие с изискването по Критерий II.24 „Разходите, заложени в проектното предложение, не са финансирани със средства от Европейските фондове при споделено управление или чрез други фондове и инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 63, параграф 9 от Регламент (ЕС) № 2021/1060, както и с други публични средства, различни от тези на кандидата/ партньорите“. Предвид гореизложеното проектното предложение не отговаря на изискванията на т. 14 „Категории разходи, допустими за финансиране“, подточка 14.1 „Условия за допустимост на разходите“ от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий II.24 (от Група II „Критерии за оценка на допустимостта“) от Критериите и методологията за оценка на проектни предложения по процедура чрез подбор на проекти BG05SFPR001-1.004 „Утвърждаване на интеркултурното образование чрез култура, наука и спорт” (Приложение IX към Условията за кандидатстване по процедурата). Съгласно Критерий II.24 (от Група II „Критерии за оценка на допустимостта“) от Критериите и методологията за оценка на проектни предложения по процедурата „проектни предложения, които не отговарят на изискването, следва да бъдат отхвърлени“. 5. Проектното предложение не отговаря на изискванията на т. 14 „Категории разходи, допустими за финансиране“, подточка 14.2 „Допустими разходи“ от Условията за кандидатстване по процедурата, Таблица на единичните разходи и еднократните суми по процедурата (Приложение X към Условията за кандидатстване по процедурата) и Критерий II.26 (от Група II „Критерии за оценка на допустимостта“) от Критериите и методологията за оценка на проектни предложения по процедура чрез подбор на проекти BG05SFPR001-1.004 „Утвърждаване на интеркултурното образование чрез култура, наука и спорт” (Приложение IX към Условията за кандидатстване по процедурата), поради което проектното предложение се отхвърля и не се допуска до техническа и финансова оценка, като мотивите за това са следните: Съгласно т. 14 „Категории разходи, допустими за финансиране“, подточка 14.2 „Допустими разходи“ от Условията за кандидатстване по процедурата, Таблица на единичните разходи и еднократните суми по процедурата (Приложение X към Условията за кандидатстване по процедурата) и Критерий II.26 от Критериите и методологията за оценка в процедура чрез подбор на проектни предложения, за проектните предложения следва да са спазени ограниченията по отношение на заложени процентни съотношения/прагове на разходите. В съответствие с чл. 56, параграф 1 от Регламент (ЕС) 2021/1060 разходите за възнаграждения на персонала по Дейност 1 – Дейност 4 се умножават с единна ставка от 40 % и така се определят другите допустими преки и непреки разходи за изпълнение на проекта. При подаване на проектното предложение, кандидатът не е спазил указания в УК размер на единната ставка за други преки и непреки разходи от 40 % от възнагражденията на наетите специалисти по дейности от 1 до 4, попълвайки секция 7 „Бюджет (в лева)“ на Формуляра за кандидатстване. Заявената безвъзмездна финансова помощ в раздел II „ЕДИННА СТАВКА“ от бюджета е в размер на 15 447,76 лв. и не представлява 40 % от възнагражденията на наетите специалисти по дейности от 1 до 4 в размер на 96 736,00 лв. Кандидатът е предвидил и собствено финансиране в размер на 23 216,64 лв. за други преки и непреки разходи. До кандидата е изпратено уведомление чрез модул „Комуникация“ в ИСУН 2020 с рег. № BG05SFPR001-1.004-0069-M001 от 06.01.2025 г., с което му е предоставена възможност да отстрани констатираната нередовност, описана по-горе, в едноседмичен срок от получаване на уведомлението, а именно до 13.01.2025 г. Уведомлението съдържа и информация, че неотстраняването на нередовностите в срок може да доведе до прекратяване на производството по отношение на кандидата. Кандидатът е представил в срок отговор по изпратеното уведомление, като е описал по какъв начин да се прехвърлят разходите, за които първоначално е предвидено, че ще бъдат финансирани със собствени средства към колона „Общо БФП“. Даденото от кандидата предложение за корекция на бюджета противоречи на чл. 20, ал. 9 от ПМС № 23 от февруари 2023 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от европейските фондове при споделено управление за програмен период 2021 – 2027 г., съгласно който увеличаването на размера или на интензитета на безвъзмездната финансова помощ, заявени в подаденото проектно предложение е недопустимо. Същевременно потенциална възможност за корекция на бюджета няма, тъй като намаляването на предвидените възнаграждения на наетите специалисти по дейности от 1 до 4, би довело до намаляване на заявената безвъзмездна финансова помощ (преки и непреки разходи) под минималния размер, определен в Условията за кандидатстване (100 000 лв.) и ще бъде в противоречие с Критерий II.11 „Заявената безвъзмездна финансова помощ (преки и непреки разходи) е в рамките на минималния и максимален размер, определен в Условията за кандидатстване“. Предвид гореизложеното проектното предложение не отговаря на изискванията на т. 14 „Категории разходи, допустими за финансиране“, подточка 14.2 „Допустими разходи“ от Условията за кандидатстване по процедурата, Таблица на единичните разходи и еднократните суми по процедурата (Приложение X към Условията за кандидатстване по процедурата) и Критерий II.26 (от Група II „Критерии за оценка на допустимостта“) от Критериите и методологията за оценка на проектни предложения по процедура чрез подбор на проекти BG05SFPR001-1.004 „Утвърждаване на интеркултурното образование чрез култура, наука и спорт” (Приложение IX към Условията за кандидатстване по процедурата). Съгласно Критерий II.26 (от Група II „Критерии за оценка на допустимостта“) от Критериите и методологията за оценка на проектни предложения по процедурата „проектни предложения, които не отговарят на изискването, следва да бъдат отхвърлени“.
BG05SFPR001-1.004-0053 "Заедно учим, творим и успяваме" 9.9.2024 г. ОБЩИНА НИКОЛАЕВО Булстат: 123116940 Допуснат до ТФО
BG05SFPR001-1.004-0054 Заедно в култура, наука и спорт за равен достъп до качествено образование! 11.9.2024 г. Община Руен Булстат: 000057211 Допуснат до ТФО
BG05SFPR001-1.004-0055 Насърчаване на развитието на интеркултурното образование чрез култура, наука и спорт в 134. СУ "Димчо Дебелянов" - гр. София и Професионална гимназия по туризъм - гр. Самоков 17.9.2024 г. 134 СРЕДНО УЧИЛИЩЕ "ДИМЧО ДЕБЕЛЯНОВ" Булстат: 000668734 Допуснат до ТФО
BG05SFPR001-1.004-0056 РАМО ДО РАМО ПО ДИРИТЕ НА ДОСТОЙНИ ПРЕДЦИ 17.9.2024 г. ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ "Д-Р ПЕТЪР БЕРОН" Булстат: 000867546 Допуснат до ТФО
BG05SFPR001-1.004-0057 Доброта в действие! Заедно създаваме промяната! 20.9.2024 г. ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ "СВ.КЛ.ОХРИДСКИ" Булстат: 000122424 Допуснат до ТФО
BG05SFPR001-1.004-0059 Споделената култура: интеркултурно образование в Община Пловдив чрез култура, наука и спорт 24.9.2024 г. ОБЩИНА ПЛОВДИВ Булстат: 000471504 Допуснат до ТФО
BG05SFPR001-1.004-0061 „Единство в многообразието в училищна и извънучилищна учебна среда“ 24.9.2024 г. Средно училище "Свети Климент Охридски" ЕИК: 000043628 Допуснат до ТФО
BG05SFPR001-1.004-0062 Учим и се забавляваме ЗАЕДНО! 25.9.2024 г. ОБЩИНА БЕРКОВИЦА Булстат: 000320559 Допуснат до ТФО
BG05SFPR001-1.004-0063 Прозорец към НЕразличията 25.9.2024 г. ОБЩИНА ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО Булстат: 000852633 Допуснат до ТФО
BG05SFPR001-1.004-0066 Единни в многообразието! 25.9.2024 г. ОБЩИНА ДЖЕБЕЛ Булстат: 000235831 Допуснат до ТФО
BG05SFPR001-1.004-0067 В подкрепа на интеркултурното образование чрез култура, наука и спорт 25.9.2024 г. ОБЕДИНЕНО УЧИЛИЩЕ "ХРИСТО БОТЕВ" - с. КРАСНОВО Булстат: 000454017 Допуснат до ТФО
BG05SFPR001-1.004-0068 Мостове на разнообразието - образование на бъдещето чрез култура, наука и спорт 25.9.2024 г. ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ "ХРИСТАКИ ПАВЛОВИЧ" Булстат: 000251853 Допуснат до ТФО
BG05SFPR001-1.004-0070 Утвърждаване на интеркултурното образование, чрез култура, наука и спорт в Община Поморие 25.9.2024 г. ОБЩИНА ПОМОРИЕ Булстат: 000057179 Допуснат до ТФО
BG05SFPR001-1.004-0071 "Моят свят на интереси" 25.9.2024 г. ОБЩИНА БУРГАС Булстат: 000056814 Допуснат до ТФО
BG05SFPR001-1.004-0072 Учим, мечтаем, творим. Многообразието ни прави силни. 25.9.2024 г. ТРЕТО ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ "П.Р.СЛАВЕЙКОВ" Булстат: 000871644 Допуснат до ТФО
BG05SFPR001-1.004-0073 Свързани в многообразието 25.9.2024 г. ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ "Христо Ботев" Булстат: 000252318 Допуснат до ТФО
BG05SFPR001-1.004-0074 Повишаване на възможностите за обучение и сътрудничество в образователна среда чрез мултикултурно взаимодействие 25.9.2024 г. ОБЩИНА БЛАГОЕВГРАД Булстат: 000024695 Допуснат до ТФО
BG05SFPR001-1.004-0075 "РАЗВИТИЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО В ПАЛИТРАТА ОТ ЕТНОСИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНИТЕ СУХИНДОЛ И ПАВЛИКЕНИ" 25.9.2024 г. ДЕТСКА ГРАДИНА "ЦВЕТНИ МЕЧТИ" ЕИК: 000126127 Допуснат до ТФО
BG05SFPR001-1.004-0076 Интеркултурно образование – толерантни заедно 25.9.2024 г. ПЪРВО ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ "СВЕТИ ПАИСИЙ ХИЛЕНДАРСКИ" Булстат: 000802281 Допуснат до ТФО
BG05SFPR001-1.004-0078 Приятели сме ние 25.9.2024 г. ОБЩИНА МИЗИЯ Булстат: 000193088 Допуснат до ТФО
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.